I najiskusniji vozači ovde često greše: Zašto menjač pre preticanja treba ubaciti u nižu "brzinu"?

Još u auto-školi se uči da treba promeniti "brzinu" pre nego što se krene u preticanja, jer niži stepen prenosa donosi veći broj obrtaja motora, više snage i veći obrtni moment...

Komentari

  • Ni-kola

    21. septembar 2020 | 19:28

    Sve je ovo super ako vozite "zastavu". Glupost za nove automobile.

  • Nebojsa Kostic

    21. septembar 2020 | 18:54

    dobar dan , tacno za regionalne puteve,mislim da su jugo i zastava prevazidjeni pa i nacin voznje , ok za reli voznju , cela istina, autoput sa vise traka je druga prica

  • Aleksandar

    21. septembar 2020 | 14:20

    Motor automobola komanduje menjacu u kom stepenu ce biti prilikom preticanja vozac slusa motor i prema njemu se ponasa ili gleda u brzinometar.

  • Elektro-vozač

    20. septembar 2020 | 12:46

    Električna kola nemaju potrebe za višestepenim prenosom pa ni menjačem (ni ručnim, ni automatskim, ni CVT). Mogu biti uvek u istom (fiksnom) stepenu prenosa (čak i za vožnju unazad - motor okreće na drugu stranu). Ubrzanje je momentalno i odlično u svakoj situaciji.

    • 21. septembar 2020 | 11:07

      Ljubitelj elektro-vozila

      @Elektro-vozač

      Ja bih rado vozio elektricni automobil ali je jako slaba mreza punjaca Elektro vozila jesu bolja po meni (nemaju puno pokretnih delova,nema menjaca,ubrzanje je momentalno i nema brige o obrtajima i turazi) Pronlem je samo domet i punjaci Kad bi bili elektro auti sa dometom dizela ili benzinca (malo je verovatno) onda bih kupio isti jer mogu da ga punim u garazi ako imam solarne ploce ili vetrogeneratore Ali velika je verovatnoca da cu da kupim isti u nekom skorijem periodu jer mogu da ga punim u garazi i nemam potrebe da placam ovima besmislene akcize i na gorivo i na struju

    • 21. septembar 2020 | 17:53

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Ljubjitelj: Ako imaš garažu ti si "na konju"! Sa svim akcizama, u Srbiji, ako puniš noću, struja bi te izašla 10x jeftinije nego gorivo za isti put. Solarni paneli su dobri da se smanji zagađenje ali se čisto finansijski ne isplate u Srbiji zbog jako niske cene struje. Domet je sasvim dovoljan. Za 90% slučajeva (kuća-posao-kuća i okolina) praktično bilo koji auto je dovoljan jer možeš dopunjavati svake noći. Za putovanja ti treba domet od oko "4 sata vožnje" (400-500 km u proseku) jer na toliko svejedno treba da staneš, odmoriš i jedeš. Mreža punjača jenu Evropi odlična a svaka utičnica bilo gde ti je potencijalno mesto za punjenje. I namenskih punjača ima više nego što misliš - na Internetu ima mapa istih. Ako redakcija dozvoli pokušaću u sledećoj poruči da navedem jedan.

    • 21. septembar 2020 | 21:21

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Potražite "plugshare".

  • nibrS

    20. septembar 2020 | 12:11

    Sve zavisi od situacije u kojoj se pretiče...

  • Nepijevodu

    20. septembar 2020 | 10:33

    To je bilo u vreme pre automobila sa turbinom ili automatskim menjačem.Zamisli da voziš 140 i treba nekoga da obiđeš i vratis ga u 6 ili 5 brzinu da zaurla mašina....a sta tek sa automatikom???

    • 20. septembar 2020 | 11:02

      FANTOM

      @Nepijevodu

      A šta da te voze posle takve vožnje u sanitetu i ne moraš razmišljati dali da ubaciš u manji stepen prenosa.

    • 20. septembar 2020 | 17:21

      Гаргамел

      @Nepijevodu

      Замисли да поштујеш свој живот, животе осталих учесника у саобраћају и возиш максимално 130 километара на час на ауто пут и немаш потребу да било кога обилазиш .

  • Oldtajmer

    20. septembar 2020 | 10:24

    Vozači koji su se obučavali na fići to odlično znaju. Tada su turbo motori bili retkost kao zvezdini i partizanovi golovi u evropskim takmičenjima.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA