I najiskusniji vozači ovde često greše: Zašto menjač pre preticanja treba ubaciti u nižu "brzinu"?
Još u auto-školi se uči da treba promeniti "brzinu" pre nego što se krene u preticanja, jer niži stepen prenosa donosi veći broj obrtaja motora, više snage i veći obrtni moment...
dobar dan , tacno za regionalne puteve,mislim da su jugo i zastava prevazidjeni pa i nacin voznje , ok za reli voznju , cela istina, autoput sa vise traka je druga prica
Električna kola nemaju potrebe za višestepenim prenosom pa ni menjačem (ni ručnim, ni automatskim, ni CVT). Mogu biti uvek u istom (fiksnom) stepenu prenosa (čak i za vožnju unazad - motor okreće na drugu stranu). Ubrzanje je momentalno i odlično u svakoj situaciji.
Ja bih rado vozio elektricni automobil ali je jako slaba mreza punjaca
Elektro vozila jesu bolja po meni (nemaju puno pokretnih delova,nema menjaca,ubrzanje je momentalno i nema brige o obrtajima i turazi)
Pronlem je samo domet i punjaci
Kad bi bili elektro auti sa dometom dizela ili benzinca (malo je verovatno) onda bih kupio isti jer mogu da ga punim u garazi ako imam solarne ploce ili vetrogeneratore
Ali velika je verovatnoca da cu da kupim isti u nekom skorijem periodu jer mogu da ga punim u garazi i nemam potrebe da placam ovima besmislene akcize i na gorivo i na struju
@Ljubjitelj: Ako imaš garažu ti si "na konju"! Sa svim akcizama, u Srbiji, ako puniš noću, struja bi te izašla 10x jeftinije nego gorivo za isti put. Solarni paneli su dobri da se smanji zagađenje ali se čisto finansijski ne isplate u Srbiji zbog jako niske cene struje. Domet je sasvim dovoljan. Za 90% slučajeva (kuća-posao-kuća i okolina) praktično bilo koji auto je dovoljan jer možeš dopunjavati svake noći. Za putovanja ti treba domet od oko "4 sata vožnje" (400-500 km u proseku) jer na toliko svejedno treba da staneš, odmoriš i jedeš. Mreža punjača jenu Evropi odlična a svaka utičnica bilo gde ti je potencijalno mesto za punjenje. I namenskih punjača ima više nego što misliš - na Internetu ima mapa istih. Ako redakcija dozvoli pokušaću u sledećoj poruči da navedem jedan.
To je bilo u vreme pre automobila sa turbinom ili automatskim menjačem.Zamisli da voziš 140 i treba nekoga da obiđeš i vratis ga u 6 ili 5 brzinu da zaurla mašina....a sta tek sa automatikom???
Замисли да поштујеш свој живот, животе осталих учесника у саобраћају и возиш максимално 130 километара на час на ауто пут и немаш потребу да било кога обилазиш .
Ni-kola
Sve je ovo super ako vozite "zastavu". Glupost za nove automobile.
Podelite komentar
Nebojsa Kostic
dobar dan , tacno za regionalne puteve,mislim da su jugo i zastava prevazidjeni pa i nacin voznje , ok za reli voznju , cela istina, autoput sa vise traka je druga prica
Podelite komentar
Aleksandar
Motor automobola komanduje menjacu u kom stepenu ce biti prilikom preticanja vozac slusa motor i prema njemu se ponasa ili gleda u brzinometar.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Električna kola nemaju potrebe za višestepenim prenosom pa ni menjačem (ni ručnim, ni automatskim, ni CVT). Mogu biti uvek u istom (fiksnom) stepenu prenosa (čak i za vožnju unazad - motor okreće na drugu stranu). Ubrzanje je momentalno i odlično u svakoj situaciji.
Podelite komentar
Ljubitelj elektro-vozila
@Elektro-vozač
Ja bih rado vozio elektricni automobil ali je jako slaba mreza punjaca Elektro vozila jesu bolja po meni (nemaju puno pokretnih delova,nema menjaca,ubrzanje je momentalno i nema brige o obrtajima i turazi) Pronlem je samo domet i punjaci Kad bi bili elektro auti sa dometom dizela ili benzinca (malo je verovatno) onda bih kupio isti jer mogu da ga punim u garazi ako imam solarne ploce ili vetrogeneratore Ali velika je verovatnoca da cu da kupim isti u nekom skorijem periodu jer mogu da ga punim u garazi i nemam potrebe da placam ovima besmislene akcize i na gorivo i na struju
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Ljubjitelj: Ako imaš garažu ti si "na konju"! Sa svim akcizama, u Srbiji, ako puniš noću, struja bi te izašla 10x jeftinije nego gorivo za isti put. Solarni paneli su dobri da se smanji zagađenje ali se čisto finansijski ne isplate u Srbiji zbog jako niske cene struje. Domet je sasvim dovoljan. Za 90% slučajeva (kuća-posao-kuća i okolina) praktično bilo koji auto je dovoljan jer možeš dopunjavati svake noći. Za putovanja ti treba domet od oko "4 sata vožnje" (400-500 km u proseku) jer na toliko svejedno treba da staneš, odmoriš i jedeš. Mreža punjača jenu Evropi odlična a svaka utičnica bilo gde ti je potencijalno mesto za punjenje. I namenskih punjača ima više nego što misliš - na Internetu ima mapa istih. Ako redakcija dozvoli pokušaću u sledećoj poruči da navedem jedan.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
Potražite "plugshare".
Podelite komentar
nibrS
Sve zavisi od situacije u kojoj se pretiče...
Podelite komentar
Nepijevodu
To je bilo u vreme pre automobila sa turbinom ili automatskim menjačem.Zamisli da voziš 140 i treba nekoga da obiđeš i vratis ga u 6 ili 5 brzinu da zaurla mašina....a sta tek sa automatikom???
Podelite komentar
FANTOM
@Nepijevodu
A šta da te voze posle takve vožnje u sanitetu i ne moraš razmišljati dali da ubaciš u manji stepen prenosa.
Podelite komentar
Гаргамел
@Nepijevodu
Замисли да поштујеш свој живот, животе осталих учесника у саобраћају и возиш максимално 130 километара на час на ауто пут и немаш потребу да било кога обилазиш .
Podelite komentar
Oldtajmer
Vozači koji su se obučavali na fići to odlično znaju. Tada su turbo motori bili retkost kao zvezdini i partizanovi golovi u evropskim takmičenjima.
Podelite komentar