Ne skidate nogu s kvačila na semaforu? Možete računati na skupe popravke!
Ako broj obrtaja raste dok vozite, a sa njima ne raste i brzina vozila, znaćete da vam kvačilo proklizava...
Držanje noge na papučici kvačila dok stojite na semaforu je loša navika, koja može da se završi oštećivanjem kvačila i skupim popravkama. Problemi sa kvačilom se neće odmah pojaviti, što otežava otkrivanje kvara.
U okolnostima normalne vožnje kvačilo će izdržati do 100 hiljada kilometara, pre nego što polako počne da pokazuje znake neispravnosti.
Zbog sporog trošenja kvačila, vozači to ne primećuju, pa se vremenom navikavaju na prve znakove njegove istrošnosti. Koliko dugo kvačilo to može da izdrži, zavisi od ponašanja vozača, odnosno od načina vožnje.
Ako broj obrtaja raste dok vozite, a sa njima ne raste i brzina vozila, znaćete da vam kvačilo proklizava.
Ako papučica kvačila stoji visoko - to je znak da je kvačilo već istrošeno, prenose Nezavisne. Ako kod otpuštene papučice kvačila čujete da ležaj "škripi", i to može da bude znak da ćete uskoro imati troškove.
Sa pritisnutom papučicom kvačila, delovi sistem prenosa podvrgnuti su povećanom pritisku. S druge strane, neki stručnjaci smatraju da samo držanje noge, bez pritiskanja papučice, umiruje vozača. Prema takvom tumačenju, za ceo sklop kvačila tokom njegovog životnog veka ta vrednost je toliko zanemariva da to ne bi trebalo da vas brine.
Video: Ovaj dan treba da slavi kao da mu je rođendan: Mladiću semafor spasio život!
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nina
Zašto u auto-školama uče kandidate da stalno na semaforu budu u " prvoj" brzini dok čekaju da se upali zeleno( naravno sve vreme pritisnuto kvačilo) umesto na " leru" i tako im u startu stvaraju lošu naviku koju je teško iskoreniti?
Podelite komentar
Vladeta
Držati kvačilo na semaforu ne pravi nikakvu štetu. Više se zamara noga. Troši se jedino druk lager koji se svo vreme okreće, a zato je i napravljen. Mnogo veća šteta može da se napravi ako se kvačilo drži u vožnji. Tad može da se rasterećuje pritisak potisne ploče na lamelu, lamela pomalo proklizava i više se troši.
Podelite komentar
Qwerty
Pa gde ima brzi semafor, dosta novopečeni vozača drži kvačilo dok čeka semafor, dok ulazi u neki manje prometni kružni pa čak i kada sreće u neku ulicu, imam novog vozača pored sebe pa znam. I to su imali starije instruktor koji im govori da drže kvačilo.
Podelite komentar