Pucanje guma može da se dogodi u bilo koje godišnje doba, ali su pneumatici tome posebno skloni leti.
Tokom vožnje bočni zidovi guma se savijaju pa je površina gazne površine koja je u dodiru sa asfaltom veća.
Tada dolazi do povećanog trenja, pa temperature same gume raste. Ako pritisak u gumi u skladu sa propisanim od strane proizvođača, tada je novonastala toplota minimalna.
Međutim, ako je pritisak u gumi nizak, bočni zidovi pneumatika su mnogo fleksibilniji, pa I sami delom naležu na asfalt čime stvaraju mnogo više toplote.
Kada se na to doda i povišena temperatura asfalta u letnjim mesecima, postaje jasno je da se guma veoma lako može raspasti.
Ovu situaciju ćete sprečiti tako što ćete gume napumpati do preporučene vrednosti pritiska, koju je propisao proizvođač vašeg automobila.
Svaka guma mora da bude pravilno napumpana i na njoj ne sme da bude oštećenja. Kontrola pneumatika preporučuje se barem jednom mesečno.
Pritisak u gumama treba proveravati kada je automobil hladan i kada nije vožen neko vreme ili je vožen samo na kraćoj relaciji. Duža vožnja i visoke spoljne temperature utiču na promenu pritiska.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.