Koliko gume na automobilu smeju da budu stare?

 
  • 22

Jedan od kriterijuma starosti automobilskih guma su sitne pukotine na bočnim zidovima...

Prema preporukama stručnjaka nemačkog autokluba ADAC, maksimalna starost zimskih guma bi trebalo da bude oko osam godina, čak i ako dubina njihovih šara odgovara zakonskom minimum.

Za letnje gume se, takođe, preporučuje zamena na osam, ali one mogu biti stare i do 10 godina, ukoliko su u izuzetno dobrom stanju. Duže od toga ne bi trebalo ni da pomišljate da ih koristite, budući da starim gumama dramatično opadaju performanse.

Osim same starosti pneumatika, kriterijum dužine njihove upotrebe je i minimalna dubina šare. Ona, prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja, za putnička vozila iznosi 1,6 milimetara za letnje gume, odnosno 4 milimetara za zimske gume.

Nije, međutim, važna samo dubina šara. Ako redovno pratite stanje guma vašeg automobila uočićete kada se pojave sitne pukotine na bočnim zidovima i zamenite ih kada uočite bilo kakve nedostatke.

Inače, starost guma se najlakše određuje prema, takozvanom, DOT broju. On se sastoji od četiri cifre i nalazi se na bočnom profilu gume. Tako, na primer, broj 1216 znači da je guma proizvedena u 12. nedelji 2016. godine.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mare

    2. avgust 2020 | 18:18

    Ja licno ne bih vozio auto na gumama starijim od 5-6 godina. Druga nelogicnost mi je minimalna dubina sare na letnjim od 1.6mm.To je maltene celava guma. Kad se vozi po suvom asfaltu okej. Ne daj Boze pljuska i malo vise vode na putu, zaustavni put bar duplo duzi.

  • Boki

    2. avgust 2020 | 20:52

    Moje iskustvo: Imao sam zimske Continetal gume stare 12 godina sa šarom od 7 mm bez ikakvih tragova starosti na izgled. Zbog fizičkog oštećenja usled "dobrih" puteva bio sam prinuđen da kupim dve nove. Zbog hitnosti izbor je pao na prve koje su bile u radnji, to su bile kineske Mirage, inače najjefinije kod nas trenutno. Dakle od najskupljih starih na najjeftinije nove, bio sam vrlo skeptičan. Ipak pokazalo se da su te nove gume subjekivno duplo bolje po snegu i klizavom, bio sam zatečen potpuno ogromnim poboljšanjem ponašanja auta. Od tada sasvim drugačije gledam na starost guma, ali sam i razbio predrasude o kvalitetu kineskih proizvoda.

  • Dragan

    3. avgust 2020 | 10:25

    Veliki je rizik voziti auto sa gumama starijim od 4-5 godina, bez obzira koliko ste presli sa njima cak i ako izgledaju kao nove. 2013g kupio sam 4 nove letnje gume Danlop u ovlascenom servisu. Do 2015g su te gume presle oko 8.000km i na auto putu ka Grckoj, troje dece i roditelji pri brzini od 120km/h eksplodira zadnja leva guma, auto se zanese i prednjim levim krajem udari u bankinu. Na uvidjaju neko primeti da "smo super prosli sa starim gumama i ostali zivi" i da je i zadnja desna nabubrela i bila pred oucanjem. Prodali su mi nove gume Danlop proizvedene 2007g. Steta na VW Touaregu preko 10.000eura. Vlasnik servisa, prevarant, se pravda kako su te gume kvalitetne i da su 5godina stajale u specijalnom magacinu. Tako prodjes kada verujes ljudima i ne znas da proveris kada su gume proizvedene

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA