Promena ulja na 30.000 kilometara zapravo uništava motor vašeg automobila?

Jedna od strategija proizvođača automobila, sa ciljem da povećaju prodaju, jeste da kupce novih automobila ubede da će imati manje troškove održavanja...

Komentari

  • Рашо

    21. jul 2020 | 08:57

    Јапански произвођач уља MOTUL за своја уља прописује интервал замене 30 000! Они су далеко најбољи на свету али има још квалитетних. Читава ствар је једноставна, произвођачи кола наравно дају мању километражу јер трошак иде на корисника, они немају ризик а зараде много.

  • Petar

    21. jul 2020 | 07:06

    ja ne znamxsamo odakle vama ideja da se ulje menja na 30000km

  • Ivan

    20. jul 2020 | 23:59

    ' 17 god.uzeo novu Tojotu hiljadu kubika mali motor 5god.garancije, ubacio gas izgubio garanciju ! Servisiram sam, ulje i filtere uzimam u Tojoti oko 50€.( 3l.ulja i par fil.) Kod njih bi zamenu platio od 150 do 200€. Ušao sam u četvrtu god.nije se kvarila, ulje menjam plafon 14000km. Prešao preko 100 hiljada. Do sada osim ulja menjao prednje pločice. Na gorivu do sada uštedeo oko 2500€ ugradnju platio 800€. i za ovih 7 zamena nešto oko 1000€ servine razlike obzirom da sve sam menjam u svojoj garaži. A sve na uštrb garancije. ! Motor ne troši gram ulja. U rizik sam ušao svesno i verujem da nisam pogrešio.!

  • СЕНОВИЋ

    19. jul 2020 | 22:36

    Човече, мој друг други Србо има шкоду октавију 101 коњ. Купује руско уље 10w40 и мења га на 25-30.000 км. Прешао већ 135.000 км без проблема. Ја да сам сипао једном цркао би ми мотор. Ове које је баш брига изгледа да могу да сипају и катран.

  • Danilo

    19. jul 2020 | 15:04

    Kako da menjam ulje kad na 1000 km. NSU fabrichki troshi 600 grama, a ja samo doturujem (5 godina) auto ide kao zmaj,Ali nikad i nisam stavio novo ulje, ljudi menjaju na 5-6 hiljada a to za mene je novo, shta bi se desilo ako prodju 1000 vishe, mnogo moze da mi zavide😀😀😀😀😀

  • Elektro-vozač

    19. jul 2020 | 14:43

    Moraju prividno da smanjuju troškove održavanja da bi, opet prividno, ostali relevantni. Električna kola nemaju motorno ulje ni filtere (ni zagađivanje starim uljem), lance/kaiševe, DPF, katalizatore, lambda senzore, itd, niti zagađivanje dotrajalim delovima. Motor ima jedan pokretni deo metala. Nema održavanja sem promene tečnosti za pranje stakla i guma. Kočnice se manje koriste zbog električnog (regenerativnog) kočenja pa praktično traju dok ne istrule - oko 300.000+ km.

    • 19. jul 2020 | 21:57

      Mao

      @Elektro-vozač

      Samo ti se cini, nabavi elektricni auto pa onda pricaj o troskovima

    • 20. jul 2020 | 11:07

      Štakoje

      @Elektro-vozač

      Ali zato imaju potrošne baterije. Zamena baterije košta kao motorno ulje, filteri, lanci/kaiševi, DPF, katalizatori, lambda senzori, plivajući, dizne, itd. zajedno. A proizvodnja i odlaganje istrošenih baterija zagađuje bar jednako kao sve što zagade SUS motori.

    • 21. jul 2020 | 03:12

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Štakoje: Varaš se silno. Jesu baterije skupe ali traju dovoljno dugo da i sa njihovom zamenom ispadne sve jeftinije i čistije. Zagađuje i proizvodnja i reciklaža SUS motora, ulja i delova a razlika se nadoknadi za oko 1-2 godine vožnje. Sve ostalo je reklamna kampanja naftaškog kartela.  Potražite "Union of Concerned Scientists Cleaner Cars from Cradle to Grave" (ne mogu da postavim vezu). Tekst je na engleskom, prevod bi se mogao napraviti ako redakcija želi. Radi se o izveštaju "Zajednice zabrinutih naučnika" nazvanom "Čistija kola od kolevke do groba".

    • 21. jul 2020 | 06:48

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Štakoje: Varaš se silno. Jesu baterije skupe ali traju dovoljno dugo da i sa njihovom zamenom ispadne sve jeftinije i čistije. Zagađuje i proizvodnja i reciklaža SUS motora, ulja i delova a razlika se nadoknadi za oko 1-2 godine vožnje. Sve ostalo je reklamna kampanja naftaškog kartela.  Potražite "Union of Concerned Scientists Cleaner Cars from Cradle to Grave" (ne mogu da postavim vezu). Tekst je na engleskom, prevod bi se mogao napraviti ako redakcija želi. Radi se o izveštaju "Zajednice zabrinutih naučnika" nazvanom "Čistija kola od kolevke do groba".

  • Nagard

    19. jul 2020 | 14:20

    Čista logika. Ako želite sačuvati vas automobil u dobrom stanju bilje menjati češće ulje nego turbine, bregastu, klackalice i ostale karike. Kada przite krompir koliko puta koristite isti zejtin?

  • Prijatelj

    19. jul 2020 | 11:37

    GLUPOST, imam Kiu Sportage ulje menjam na 30.000 ili 2 god, sta dodje prvo, nikada mi se nije upalila lampica pre 30.000. U srbiji isti auto isti motor isto ulje Ali se menja na 15.000, tu mi ne izgleda kao da proizvodjac diktira intervall zamene ulja

    • 19. jul 2020 | 20:35

      Milan

      @Prijatelj

      Potpuno si u pravu.Pre tridesetak godina su počeli proizvoditi filtere za ulje koji prečišćavaju ulje i netreba ga menjati 100000 km.Takve filtere su nemci imali u drugom svetskom ratu.Problem je bio za proizvodnju tih filtera što se potrošnja ulja na tržištu naglo smanjuje a to nije odgovaralo proizvođačima.Filteri se nisu proizvodili da bi potrošnja ulja bila ista.

  • kale

    19. jul 2020 | 11:25

    Sta podrazumevaju ,, otezani uslovi rada motora‘‘?

  • Žilber

    19. jul 2020 | 10:39

    Nekada smo ulje menjali na 5.000 km, i automobili su prelazili 500.000 - 1.000.000 km.Sada, sa "extra kvalitetnim" gorivom i uljima, te brojke su pusti snovi.

    • 19. jul 2020 | 21:39

      Milan

      @Žilber

      Nekada su automobili imali veću kubikažu i samim tim manji broj okretaja.A sada imaju manje kubika i veliki broj okretaja.

  • Mašinac

    19. jul 2020 | 10:25

    Sve je ovo tačno, jedino nije napomenuto gorivo..!! Kvalitet pogonskog goriva isto tako utiče,na servisne intervale. Od zedržave, do države se taj kvalitet razlikuje..!!

  • Komercijala

    19. jul 2020 | 10:23

    Sve što ste napisali, apsolutno tačno. Opel astra pre 2 godine, uzet zbog servisa na 30000, kad se uključi lampica na 18000. Ja u servisu pitam šta bi. Ma druže TO TI JE SAMO MARKETING. toliko o tome

    • 19. jul 2020 | 11:37

      nibrS

      @Komercijala

      Način vožnje kao i kvalitet ulja i goriva su faktori za zamjenu ulja... Moje službeno auto prelazi tu kilometražu do zamjene ulja jer vozim 10% gradske vožnje a sve ostalo je autoput i otvorena cesta....

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA