Јапански произвођач уља MOTUL за своја уља прописује интервал замене 30 000! Они су далеко најбољи на свету али има још квалитетних.
Читава ствар је једноставна,
произвођачи кола наравно дају мању километражу јер трошак иде на корисника, они немају ризик а зараде много.
' 17 god.uzeo novu Tojotu hiljadu kubika mali motor 5god.garancije, ubacio gas izgubio garanciju !
Servisiram sam, ulje i filtere uzimam u Tojoti oko 50€.( 3l.ulja i par fil.) Kod njih bi zamenu platio od 150 do 200€. Ušao sam u četvrtu god.nije se kvarila, ulje menjam plafon 14000km. Prešao preko 100 hiljada. Do sada osim ulja menjao prednje pločice. Na gorivu do sada uštedeo oko 2500€ ugradnju platio 800€. i za ovih 7 zamena nešto oko 1000€ servine razlike obzirom da sve sam menjam u svojoj garaži. A sve na uštrb garancije. !
Motor ne troši gram ulja. U rizik sam ušao svesno i verujem da nisam pogrešio.!
Човече, мој друг други Србо има шкоду октавију 101 коњ. Купује руско уље 10w40 и мења га на 25-30.000 км. Прешао већ 135.000 км без проблема. Ја да сам сипао једном цркао би ми мотор. Ове које је баш брига изгледа да могу да сипају и катран.
Kako da menjam ulje kad na 1000 km. NSU fabrichki troshi 600 grama, a ja samo doturujem (5 godina) auto ide kao zmaj,Ali nikad i nisam stavio novo ulje, ljudi menjaju na 5-6 hiljada a to za mene je novo, shta bi se desilo ako prodju 1000 vishe, mnogo moze da mi zavide😀😀😀😀😀
Moraju prividno da smanjuju troškove održavanja da bi, opet prividno, ostali relevantni. Električna kola nemaju motorno ulje ni filtere (ni zagađivanje starim uljem), lance/kaiševe, DPF, katalizatore, lambda senzore, itd, niti zagađivanje dotrajalim delovima. Motor ima jedan pokretni deo metala. Nema održavanja sem promene tečnosti za pranje stakla i guma. Kočnice se manje koriste zbog električnog (regenerativnog) kočenja pa praktično traju dok ne istrule - oko 300.000+ km.
Ali zato imaju potrošne baterije. Zamena baterije košta kao motorno ulje, filteri, lanci/kaiševi, DPF, katalizatori, lambda senzori, plivajući, dizne, itd. zajedno. A proizvodnja i odlaganje istrošenih baterija zagađuje bar jednako kao sve što zagade SUS motori.
@Štakoje: Varaš se silno. Jesu baterije skupe ali traju dovoljno dugo da i sa njihovom zamenom ispadne sve jeftinije i čistije. Zagađuje i proizvodnja i reciklaža SUS motora, ulja i delova a razlika se nadoknadi za oko 1-2 godine vožnje. Sve ostalo je reklamna kampanja naftaškog kartela.
Potražite "Union of Concerned Scientists Cleaner Cars from Cradle to Grave" (ne mogu da postavim vezu). Tekst je na engleskom, prevod bi se mogao napraviti ako redakcija želi. Radi se o izveštaju "Zajednice zabrinutih naučnika" nazvanom "Čistija kola od kolevke do groba".
@Štakoje: Varaš se silno. Jesu baterije skupe ali traju dovoljno dugo da i sa njihovom zamenom ispadne sve jeftinije i čistije. Zagađuje i proizvodnja i reciklaža SUS motora, ulja i delova a razlika se nadoknadi za oko 1-2 godine vožnje. Sve ostalo je reklamna kampanja naftaškog kartela.
Potražite "Union of Concerned Scientists Cleaner Cars from Cradle to Grave" (ne mogu da postavim vezu). Tekst je na engleskom, prevod bi se mogao napraviti ako redakcija želi. Radi se o izveštaju "Zajednice zabrinutih naučnika" nazvanom "Čistija kola od kolevke do groba".
Čista logika. Ako želite sačuvati vas automobil u dobrom stanju bilje menjati češće ulje nego turbine, bregastu, klackalice i ostale karike.
Kada przite krompir koliko puta koristite isti zejtin?
GLUPOST, imam Kiu Sportage ulje menjam na 30.000 ili 2 god, sta dodje prvo, nikada mi se nije upalila lampica pre 30.000. U srbiji isti auto isti motor isto ulje Ali se menja na 15.000, tu mi ne izgleda kao da proizvodjac diktira intervall zamene ulja
Potpuno si u pravu.Pre tridesetak godina su počeli proizvoditi filtere za ulje koji prečišćavaju ulje i netreba ga menjati 100000 km.Takve filtere su nemci imali u drugom svetskom ratu.Problem je bio za proizvodnju tih filtera što se potrošnja ulja na tržištu naglo smanjuje a to nije odgovaralo proizvođačima.Filteri se nisu proizvodili da bi potrošnja ulja bila ista.
Nekada smo ulje menjali na 5.000 km, i automobili su prelazili 500.000 - 1.000.000 km.Sada, sa "extra kvalitetnim" gorivom i uljima, te brojke su pusti snovi.
Sve je ovo tačno, jedino nije napomenuto gorivo..!!
Kvalitet pogonskog goriva isto tako utiče,na servisne intervale. Od zedržave, do države se taj kvalitet razlikuje..!!
Sve što ste napisali, apsolutno tačno.
Opel astra pre 2 godine, uzet zbog servisa na 30000, kad se uključi lampica na 18000. Ja u servisu pitam šta bi. Ma druže TO TI JE SAMO MARKETING.
toliko o tome
Način vožnje kao i kvalitet ulja i goriva su faktori za zamjenu ulja... Moje službeno auto prelazi tu kilometražu do zamjene ulja jer vozim 10% gradske vožnje a sve ostalo je autoput i otvorena cesta....
Рашо
Јапански произвођач уља MOTUL за своја уља прописује интервал замене 30 000! Они су далеко најбољи на свету али има још квалитетних. Читава ствар је једноставна, произвођачи кола наравно дају мању километражу јер трошак иде на корисника, они немају ризик а зараде много.
Podelite komentar
Petar
ja ne znamxsamo odakle vama ideja da se ulje menja na 30000km
Podelite komentar
Ivan
' 17 god.uzeo novu Tojotu hiljadu kubika mali motor 5god.garancije, ubacio gas izgubio garanciju ! Servisiram sam, ulje i filtere uzimam u Tojoti oko 50€.( 3l.ulja i par fil.) Kod njih bi zamenu platio od 150 do 200€. Ušao sam u četvrtu god.nije se kvarila, ulje menjam plafon 14000km. Prešao preko 100 hiljada. Do sada osim ulja menjao prednje pločice. Na gorivu do sada uštedeo oko 2500€ ugradnju platio 800€. i za ovih 7 zamena nešto oko 1000€ servine razlike obzirom da sve sam menjam u svojoj garaži. A sve na uštrb garancije. ! Motor ne troši gram ulja. U rizik sam ušao svesno i verujem da nisam pogrešio.!
Podelite komentar
СЕНОВИЋ
Човече, мој друг други Србо има шкоду октавију 101 коњ. Купује руско уље 10w40 и мења га на 25-30.000 км. Прешао већ 135.000 км без проблема. Ја да сам сипао једном цркао би ми мотор. Ове које је баш брига изгледа да могу да сипају и катран.
Podelite komentar
Danilo
Kako da menjam ulje kad na 1000 km. NSU fabrichki troshi 600 grama, a ja samo doturujem (5 godina) auto ide kao zmaj,Ali nikad i nisam stavio novo ulje, ljudi menjaju na 5-6 hiljada a to za mene je novo, shta bi se desilo ako prodju 1000 vishe, mnogo moze da mi zavide😀😀😀😀😀
Podelite komentar
Elektro-vozač
Moraju prividno da smanjuju troškove održavanja da bi, opet prividno, ostali relevantni. Električna kola nemaju motorno ulje ni filtere (ni zagađivanje starim uljem), lance/kaiševe, DPF, katalizatore, lambda senzore, itd, niti zagađivanje dotrajalim delovima. Motor ima jedan pokretni deo metala. Nema održavanja sem promene tečnosti za pranje stakla i guma. Kočnice se manje koriste zbog električnog (regenerativnog) kočenja pa praktično traju dok ne istrule - oko 300.000+ km.
Podelite komentar
Mao
@Elektro-vozač
Samo ti se cini, nabavi elektricni auto pa onda pricaj o troskovima
Podelite komentar
Štakoje
@Elektro-vozač
Ali zato imaju potrošne baterije. Zamena baterije košta kao motorno ulje, filteri, lanci/kaiševi, DPF, katalizatori, lambda senzori, plivajući, dizne, itd. zajedno. A proizvodnja i odlaganje istrošenih baterija zagađuje bar jednako kao sve što zagade SUS motori.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Štakoje: Varaš se silno. Jesu baterije skupe ali traju dovoljno dugo da i sa njihovom zamenom ispadne sve jeftinije i čistije. Zagađuje i proizvodnja i reciklaža SUS motora, ulja i delova a razlika se nadoknadi za oko 1-2 godine vožnje. Sve ostalo je reklamna kampanja naftaškog kartela. Potražite "Union of Concerned Scientists Cleaner Cars from Cradle to Grave" (ne mogu da postavim vezu). Tekst je na engleskom, prevod bi se mogao napraviti ako redakcija želi. Radi se o izveštaju "Zajednice zabrinutih naučnika" nazvanom "Čistija kola od kolevke do groba".
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Štakoje: Varaš se silno. Jesu baterije skupe ali traju dovoljno dugo da i sa njihovom zamenom ispadne sve jeftinije i čistije. Zagađuje i proizvodnja i reciklaža SUS motora, ulja i delova a razlika se nadoknadi za oko 1-2 godine vožnje. Sve ostalo je reklamna kampanja naftaškog kartela. Potražite "Union of Concerned Scientists Cleaner Cars from Cradle to Grave" (ne mogu da postavim vezu). Tekst je na engleskom, prevod bi se mogao napraviti ako redakcija želi. Radi se o izveštaju "Zajednice zabrinutih naučnika" nazvanom "Čistija kola od kolevke do groba".
Podelite komentar
Nagard
Čista logika. Ako želite sačuvati vas automobil u dobrom stanju bilje menjati češće ulje nego turbine, bregastu, klackalice i ostale karike. Kada przite krompir koliko puta koristite isti zejtin?
Podelite komentar
Prijatelj
GLUPOST, imam Kiu Sportage ulje menjam na 30.000 ili 2 god, sta dodje prvo, nikada mi se nije upalila lampica pre 30.000. U srbiji isti auto isti motor isto ulje Ali se menja na 15.000, tu mi ne izgleda kao da proizvodjac diktira intervall zamene ulja
Podelite komentar
Milan
@Prijatelj
Potpuno si u pravu.Pre tridesetak godina su počeli proizvoditi filtere za ulje koji prečišćavaju ulje i netreba ga menjati 100000 km.Takve filtere su nemci imali u drugom svetskom ratu.Problem je bio za proizvodnju tih filtera što se potrošnja ulja na tržištu naglo smanjuje a to nije odgovaralo proizvođačima.Filteri se nisu proizvodili da bi potrošnja ulja bila ista.
Podelite komentar
kale
Sta podrazumevaju ,, otezani uslovi rada motora‘‘?
Podelite komentar
Žilber
Nekada smo ulje menjali na 5.000 km, i automobili su prelazili 500.000 - 1.000.000 km.Sada, sa "extra kvalitetnim" gorivom i uljima, te brojke su pusti snovi.
Podelite komentar
Milan
@Žilber
Nekada su automobili imali veću kubikažu i samim tim manji broj okretaja.A sada imaju manje kubika i veliki broj okretaja.
Podelite komentar
Mašinac
Sve je ovo tačno, jedino nije napomenuto gorivo..!! Kvalitet pogonskog goriva isto tako utiče,na servisne intervale. Od zedržave, do države se taj kvalitet razlikuje..!!
Podelite komentar
Komercijala
Sve što ste napisali, apsolutno tačno. Opel astra pre 2 godine, uzet zbog servisa na 30000, kad se uključi lampica na 18000. Ja u servisu pitam šta bi. Ma druže TO TI JE SAMO MARKETING. toliko o tome
Podelite komentar
nibrS
@Komercijala
Način vožnje kao i kvalitet ulja i goriva su faktori za zamjenu ulja... Moje službeno auto prelazi tu kilometražu do zamjene ulja jer vozim 10% gradske vožnje a sve ostalo je autoput i otvorena cesta....
Podelite komentar