Farbanje ili folija: Koje rešenje je bolje za oštećenu farbu?

 
  • 3

Kada farbu kvalitetno uradite, vaš auto biće sjajan dugi niz godina, dok vam samolepljiva folija omogućava da za kratko vreme i malo novca potpuno transformišete auto

Fiat 1300, kola, auto, BLUR, tristać Foto: Shutterstock

Sa dolaskom samolepljivih folija, mnogi se odlučuju za prelepljivanje vozila umesto farbanja, ali da li je to zasta bolja opcija?

Tužna činjenica jeste da automobil koliko god da čuvate, nikada nećete uspeti potpuno da sačuvate. Ogrebotine, udarci od kamenja, štete od vremenskih nepogoda i slično uvek će ostavljati tragove na vašem metalnom ljubimcu, a boja auta trpeće najveću štetu.

Kako vreme prolazi, boja na automobilima počinje da bledi, ogrebotine postaju sve češće i dublje, a sam izgled vašeg auta počinje da slabi. Zato mnogi odlučuju da restuariraju svoja vozila i da im vrate fabrički sjaj.

Nekada je farbanje automobila bila jedina opcija, ali sada se na tržištu pojavljuju i samolepljive folije koje vam omogućavaju da autombil potpuno transformišete za kratko vreme i po povoljnoj ceni.

Farbanje autombila ili prelepljivanje?

Da bismo odgovorili na ovo pitanje moramo sagledati prednosti i mane ovih opcija.

Kvalitetno farbanje automobila zahteva od vas da auto potpuno ogolite, osim ako farbate auto u istu boju, gde ćete onda farbati samo spljašnji deo. Farbanje je dugotrajan proces koji se radi iz nekoliko koraka i može zahtevati od vas da se vozila odreknete na duži period. Takođe farbanje može biti dosta skupo ako se odlučite za kvalitetne farbe.

Međutim, kada farbu kvalitetno uradite, vaš auto biće sjajan dugi niz godina, uz pravilno održavanje i pranje.

Sa druge strane, samolepljiva folija vam pruža mogućnost da za kratko vreme i malo novca potpuno transformišete auto. Međutim, za razliku od farbe, folija je osetljivija i ogrebotine i šteta na foliji lakše će se stvarati. Dobra stvar je što se na automobilu ovakve štete lakše saniraju, jer uvek možete otići kod majstora i zameniti foliju samo na određenom delu automobila. Folija će takođe štititi i fabričku farbu ispod vozila, tako da posle njenog skidanja vaš auto može biti kao nov.

Iako folija ima dosta prednosti, najveća mana je dugotrajnost same folije, piše Autoexclusive. Ako se odlučite za najskuplje i najkvalitetnije varijante, posle 5 godina verovatno ćete ponoviti čitav proces, pa to morate uzeti u obzir.

Dakle ako želite da idete na duže staze i da jednom uložite malo više novca i vremena, farbanje je opcija za vas, ali ako želite da menjate izgled vašeg vozila i da za kratak period dolazite do vrhunskih i vidljivih promena, onda će vam folija više odgovarati.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kinez

    12. jul 2020 | 10:27

    Nije ni folija jeftina... mala je razlika u ceni, a velika je razlika u kvalitetu...

  • boki

    12. jul 2020 | 11:48

    Iz llcnog iskustva ja vam svetujem lakiranje. Folija samo ako je automobil novi zbog kraza i Sve zavisi ko vam radi foliju.Posto se zna da desi prlikom sjece folije da ostete farbu pa vam sledi lakiranje !!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA