Motor automobila sa godinama slabi, a ovo je način da izračunate njegovu trenutnu snagu
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
Elektro-vozač
Elektromotori ne slabe. Baterije izgube mali deo kapaciteta što je ekvivalent povećanoj potrošnji goriva sa fosilnim motorima, ali se snaga ne menja. Drugo, veza obrtnog momenta i snage zavisi od toga koju snagu posmatrate i koji broj obrtaja. Sa elektromotorima najveći moment je pri 0 (nula) RPM. Pri tom je jedan "vid" snage 0 (nula, jer se ne kreće) iako daje najveće ubrzanje i najveći užitak. Drugi vid snage, snaga kreiranja magnetnog polja koje proizvodi obrtni moment je manje-više konstantna. Snaga fosilnih motora je praktično 0 (nula) pri 0 RPM, zbog čega im i trebaju pokretački elektromotori i snaga im se povećava sa povećanjem RPM (do neke granice). Zbog toga je fosilnim neophodan "menjač" (ručni, automatski ili kontinualan) jer krenu "jadni" kad god treba ubrzati a ne mogu da razviju velike RPM zbog mnoštva pokretnih delova. Električni nemaju ovaj problem i razvijaju RPM recimo tri ili više puta veći nego fosilni.
Podelite komentar
Jovan
163 ks na 2.0 motor 2005 god dovoljno :-)
Podelite komentar
Nije nego
Konjska snaga je promenjena u Watt kad je crko etalon.
Podelite komentar