≫
Motor automobila sa godinama slabi, a ovo je način da izračunate njegovu trenutnu snagu
≫
Da biste došli do vrednosti u konjskim snagama, vrednost u kW potrebno je pomnožite sa 1.35962
Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:
- Neophodno je navesti ime i e-mail adresu u poljima označenim zvezdicom, s tim da je zabranjeno ostavljanje lažnih podataka.
- Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni.
- Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima.
- Tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera.
- Nije dozvoljeno postavljanje linkova odnosno promovisanje drugih sajtova kroz komentare, te će takve poruke biti označene kao spam, poput niza komentara istovetne sadržine.
- Komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste u tekstovima neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima, kao i oni u kojima nam ukazujete na neku pojavu u društvu, ali koji zahtevaju proveru.
- NAPOMENA: Komentari koji budu objavljeni predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, to jest nisu stavovi redakcije Telegrafa.
<% message.text %>
Elektro-vozač
Elektromotori ne slabe. Baterije izgube mali deo kapaciteta što je ekvivalent povećanoj potrošnji goriva sa fosilnim motorima, ali se snaga ne menja. Drugo, veza obrtnog momenta i snage zavisi od toga koju snagu posmatrate i koji broj obrtaja. Sa elektromotorima najveći moment je pri 0 (nula) RPM. Pri tom je jedan "vid" snage 0 (nula, jer se ne kreće) iako daje najveće ubrzanje i najveći užitak. Drugi vid snage, snaga kreiranja magnetnog polja koje proizvodi obrtni moment je manje-više konstantna. Snaga fosilnih motora je praktično 0 (nula) pri 0 RPM, zbog čega im i trebaju pokretački elektromotori i snaga im se povećava sa povećanjem RPM (do neke granice). Zbog toga je fosilnim neophodan "menjač" (ručni, automatski ili kontinualan) jer krenu "jadni" kad god treba ubrzati a ne mogu da razviju velike RPM zbog mnoštva pokretnih delova. Električni nemaju ovaj problem i razvijaju RPM recimo tri ili više puta veći nego fosilni.
Jovan
163 ks na 2.0 motor 2005 god dovoljno :-)
Nije nego
Konjska snaga je promenjena u Watt kad je crko etalon.