Motor automobila sa godinama slabi, a ovo je način da izračunate njegovu trenutnu snagu

 ≫ 
  • 3

Kada se automobil zakači na dinamometar taj uređaj meri moment sile motora, ali nam je potrebna posebna formula da bismo izračunali i njegovu snagu.

Naime, u metričkom sistemu potrebno je pomnožiti obrtni moment (Nm) sa brzinom obrtaja motora (o/min), i to podeliti sa konstantom 9549. Rezultat će biti snaga motora u kilovatima (kW).

Da biste došli do te vrednosti u konjskim snagama, vrednost u kW potrebno je pomnožite sa 1.35962.

Oznaka u konjskim snagama se po nemačkom standardu (DIN) definiše kao snaga potrebna da se masa od 75 kilograma podigne (delujući silom od 75 kiloponda) na visinu od 1 metra u vremenu od 1 sekunde.

Inače, od 2010. godine Evropska unija je donela propis da se snaga zvanično izražava u vatima ili kilovatima, navodi HAK. Konjske snage mogu da se koriste kao dodatna, alternativna, jedinica.

Video: Tristać je bio jugoslovenski Mercedes, šmekerska limuzina koju su sanjali mnogi

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Jovan

    15. jun 2020 | 16:35

    163 ks na 2.0 motor 2005 god dovoljno :-)

  • Nije nego

    15. jun 2020 | 15:48

    Konjska snaga je promenjena u Watt kad je crko etalon.

  • Elektro-vozač

    16. jun 2020 | 13:52

    Elektromotori ne slabe. Baterije izgube mali deo kapaciteta što je ekvivalent povećanoj potrošnji goriva sa fosilnim motorima, ali se snaga ne menja. Drugo, veza obrtnog momenta i snage zavisi od toga koju snagu posmatrate i koji broj obrtaja. Sa elektromotorima najveći moment je pri 0 (nula) RPM. Pri tom je jedan "vid" snage 0 (nula, jer se ne kreće) iako daje najveće ubrzanje i najveći užitak. Drugi vid snage, snaga kreiranja magnetnog polja koje proizvodi obrtni moment je manje-više konstantna. Snaga fosilnih motora je praktično 0 (nula) pri 0 RPM, zbog čega im i trebaju pokretački elektromotori i snaga im se povećava sa povećanjem RPM (do neke granice). Zbog toga je fosilnim neophodan "menjač" (ručni, automatski ili kontinualan) jer krenu "jadni" kad god treba ubrzati a ne mogu da razviju velike RPM zbog mnoštva pokretnih delova. Električni nemaju ovaj problem i razvijaju RPM recimo tri ili više puta veći nego fosilni.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA