Motor automobila sa godinama slabi, a ovo je način da izračunate njegovu trenutnu snagu
Da biste došli do vrednosti u konjskim snagama, vrednost u kW potrebno je pomnožite sa 1.35962
Kada se automobil zakači na dinamometar taj uređaj meri moment sile motora, ali nam je potrebna posebna formula da bismo izračunali i njegovu snagu.
Naime, u metričkom sistemu potrebno je pomnožiti obrtni moment (Nm) sa brzinom obrtaja motora (o/min), i to podeliti sa konstantom 9549. Rezultat će biti snaga motora u kilovatima (kW).
Da biste došli do te vrednosti u konjskim snagama, vrednost u kW potrebno je pomnožite sa 1.35962.
Oznaka u konjskim snagama se po nemačkom standardu (DIN) definiše kao snaga potrebna da se masa od 75 kilograma podigne (delujući silom od 75 kiloponda) na visinu od 1 metra u vremenu od 1 sekunde.
Inače, od 2010. godine Evropska unija je donela propis da se snaga zvanično izražava u vatima ili kilovatima, navodi HAK. Konjske snage mogu da se koriste kao dodatna, alternativna, jedinica.
Video: Tristać je bio jugoslovenski Mercedes, šmekerska limuzina koju su sanjali mnogi
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Jovan
163 ks na 2.0 motor 2005 god dovoljno :-)
Podelite komentar
Nije nego
Konjska snaga je promenjena u Watt kad je crko etalon.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Elektromotori ne slabe. Baterije izgube mali deo kapaciteta što je ekvivalent povećanoj potrošnji goriva sa fosilnim motorima, ali se snaga ne menja. Drugo, veza obrtnog momenta i snage zavisi od toga koju snagu posmatrate i koji broj obrtaja. Sa elektromotorima najveći moment je pri 0 (nula) RPM. Pri tom je jedan "vid" snage 0 (nula, jer se ne kreće) iako daje najveće ubrzanje i najveći užitak. Drugi vid snage, snaga kreiranja magnetnog polja koje proizvodi obrtni moment je manje-više konstantna. Snaga fosilnih motora je praktično 0 (nula) pri 0 RPM, zbog čega im i trebaju pokretački elektromotori i snaga im se povećava sa povećanjem RPM (do neke granice). Zbog toga je fosilnim neophodan "menjač" (ručni, automatski ili kontinualan) jer krenu "jadni" kad god treba ubrzati a ne mogu da razviju velike RPM zbog mnoštva pokretnih delova. Električni nemaju ovaj problem i razvijaju RPM recimo tri ili više puta veći nego fosilni.
Podelite komentar