Motor automobila sa godinama slabi, a ovo je način da izračunate njegovu trenutnu snagu
Kada se automobil zakači na dinamometar taj uređaj meri moment sile motora, ali nam je potrebna posebna formula da bismo izračunali i njegovu snagu.
Naime, u metričkom sistemu potrebno je pomnožiti obrtni moment (Nm) sa brzinom obrtaja motora (o/min), i to podeliti sa konstantom 9549. Rezultat će biti snaga motora u kilovatima (kW).
Da biste došli do te vrednosti u konjskim snagama, vrednost u kW potrebno je pomnožite sa 1.35962.
Oznaka u konjskim snagama se po nemačkom standardu (DIN) definiše kao snaga potrebna da se masa od 75 kilograma podigne (delujući silom od 75 kiloponda) na visinu od 1 metra u vremenu od 1 sekunde.
Inače, od 2010. godine Evropska unija je donela propis da se snaga zvanično izražava u vatima ili kilovatima, navodi HAK. Konjske snage mogu da se koriste kao dodatna, alternativna, jedinica.
Video: Tristać je bio jugoslovenski Mercedes, šmekerska limuzina koju su sanjali mnogi
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Jovan
163 ks na 2.0 motor 2005 god dovoljno :-)
Podelite komentar
Nije nego
Konjska snaga je promenjena u Watt kad je crko etalon.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Elektromotori ne slabe. Baterije izgube mali deo kapaciteta što je ekvivalent povećanoj potrošnji goriva sa fosilnim motorima, ali se snaga ne menja. Drugo, veza obrtnog momenta i snage zavisi od toga koju snagu posmatrate i koji broj obrtaja. Sa elektromotorima najveći moment je pri 0 (nula) RPM. Pri tom je jedan "vid" snage 0 (nula, jer se ne kreće) iako daje najveće ubrzanje i najveći užitak. Drugi vid snage, snaga kreiranja magnetnog polja koje proizvodi obrtni moment je manje-više konstantna. Snaga fosilnih motora je praktično 0 (nula) pri 0 RPM, zbog čega im i trebaju pokretački elektromotori i snaga im se povećava sa povećanjem RPM (do neke granice). Zbog toga je fosilnim neophodan "menjač" (ručni, automatski ili kontinualan) jer krenu "jadni" kad god treba ubrzati a ne mogu da razviju velike RPM zbog mnoštva pokretnih delova. Električni nemaju ovaj problem i razvijaju RPM recimo tri ili više puta veći nego fosilni.
Podelite komentar