Zašto od dva identična Punta iz 2002, jedan "pada" na tehničkom, a drugi "prolazi"?
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
Nebojša
Ima tih zakonskih nelogičnosti, a ima i do održavanja automobila. Posedujem dvotaktni Wartburg, iz 1988 godine. Registrovao sam ga sada u maju i padne mi na pamet da pitam čoveka kakva je emisija izduvnih gasova. Izvadi iz štampača papir i pokazao mi je: ugljovodonika ima mnogo - što je i logično, obzirom da mu se sipa ulje u benzin i da ga sagoreva, ali emisija CO (ugljen-monoksida) je NEVEROVATNIH 0,17! Tu se oba nasmejemo, jer kaže on da Wardža što se tiče CO spada u klasu novijih automobila :)) Naravno, sve je to i zasluga održavanja: dobar, nov akumulator, kablovi, indukcioni kalemi, svećice, platine, kondenzatori..naštelovan karburator, a nov i filter za vazduh. I to sve redovno kontrolišem i menjam. Ja nemam novca za novi automobil, a svog Wartburga ne bih menjao ni za jedan našminkani krš koji se uveze sa zapada! Ovo objektivno govorim, jer video sam da na oko novi automobili, uvezeni sa zapada - po rečima vlasnika - imaju dosta često probleme sa elektronikom, korozijom koja samo "bukne", a u enterijeru su to škripucava plastika i veoma često - dlake od domaćih životinja koje "izbijaju" iz sedišta. Nije ni čudo, obzirom da su ti automobili prešli već po oko 300.000 km, a moj Wartburg skromnih 75.000 km - pri čemu fabrika je garantovala da ako se redovno održava i servisira, bez problema može preći 500.000 km.
Podelite komentar
Nebojsa
Pitam se samo koji biser izmislja ove zakone , ima li gram mozga i svesti a i ovi u skupstini sto izglasaju to svaka im cast
Podelite komentar
Mile
Evo za dizelasa pre tehnickog pregleda kupite 20l euro dizela od kamijondzije koji je tankovao u evropi i tako odete na tehnicki i nema greske.
Podelite komentar
Sasa
Nema smisla ni da za stara vozila preko 2000 cm3 placamo luksuz pa placamo a pojedinci voze automobile od 50000 E i vise pa ne placaju porez na luksuz
Podelite komentar
Ceda Ekser
Ovakve gluposti nema nigde u EU da zbog starosti auta vracaju sa tehnickog.Ja sam u Fr gde je bitna tehnicka isprwvnostauta,kocnica i trapova ali i francuzi voze dosta starih automobila pa nikad nisam cuo da su ih vratili zbog gasova
Podelite komentar
Miki
@Ceda Ekser
Tacno tako,ovde u Fr ima toliko starih automobila i to dizelasa i niko nikad nije vracen sa tehnickog zbog gasova(naravno da bas ne "furnja"ko lokomotiva).Ja verujem da se ovde koristi 70% dizelasa i 30% bezinaca.Napominjem,ima veoma veliki broj automobila van ovih ekoloskih srandarda koje traze u SRB i mislim da je to suludo!
Podelite komentar
Boki
To je greška u zakonu jer se datum prve registracije procenjuje kao datum proizvodnje što se ne može primeniti na polovna uvezena vozila.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Koliko god da su isti oni koji su ih uvezli morali su biti upoznati sa zahtevima i ograničenjima. Zagađivanje se mora smanjivati i, uskoro, skroz ukinuti bez ikakvih izgovora o modelu ili datumu uvoza. To što je neka "vuruna" smela da dimi koliko je smela pre par decenija ne sme da znači da će smeti isto zauvek. Saosećam se se nemanjem uslova za kupovinu novijih automobila ali narod treba i da progleda i proba bolje varijante a vlada da to olakša i dozvoli domaćoj industriji razvoj i proizvodnju čistih pogona i preradu starih kola. To NE MORA da košta koliko se ljudi plaše kada se uzme u obzir i trošak vožnje i održavanja vozila. Ako se vozi manje od isplativosti promislite da li se uopšte isplati imati kola - za malo vožnje i najskuplji taksi može biti jeftiniji.
Podelite komentar
Neša
@Elektro-vozač
Ovde zakon prvu registraciju u Srbiji tumači kao godinu proizvodnje. Traži E normu iz te godine. To nigde u svetu tako ne funkcioniše. Ako bih ja pri prodaji auta naveo tu prvu registraciju kao godinu proizvodnje to bi bila prevara. Šta jeovo što oni rade.
Podelite komentar
Gaci
E bas mi je zelja da vidim kako ce silni dizelasi da prodju tehnicki sa poskidanim dpf filterima i katalizatorima sto okadise dimom iz auspuha celu srbiju!
Podelite komentar
Ma
@Gaci
Prijatelju ne sekiraj se ti zbog toga jer para vrti gde burgija nece
Podelite komentar
Jovan
@Gaci
Dpf upravo DIMI kao nenormalan kad krene regeneracija. On izbacuje visak cestica samo sto je prevljen da izbaci na auto putu
Podelite komentar
Pera
Budalastine za uzimanje para. Niko ne voli da vozi groblje staro 20 godina, ali nema izbora.
Podelite komentar
Token
@Pera
Nije stvar koliko je star auto 20godina al ocuvan I kao nov a star 20 godina bolji je od novijeg uvek. ako gledas godiste onda ne razumes automobile dokle god je on u odlicnom stanju nikad nece biti kanta. vozi ti BMW pa placaj servise nove delove a ja cu da vozim ocuvan vekovima i platicu samo osnovni servis svakog auta a ti bacaj milione! kupi ti Nissan star 20 godina koji kosta 20.000e pa da te vidim sta je groblje groblje su neki modeli a ne svi deLorean auto ti je dosta star vise od 20 god jel to smece groblje jos kompanija. Hoces da kazes nov je dobar pa da znas koliko neki modeli imaju problem to je strasno. Mercedes platis samo zato sto se zove mercedes platis logo, al ne platis zato sto toliko vredi taj auto taj auto je jeftiniji od mazde 6. golf drzi cenu i ako toliko ne vredi. slazem se nov je dobar al nije svaki auto groblje posle 20 godina kad dodje u old-timer ttaj auto onda ce da kosta vise od tog novog sto bi ti uzeo
Podelite komentar
Miroslav Pesic
Treba da porade na standard stanovnistva omoguce narodu da ima novac i onda posle toga nek traze norme ekoloske. Za pocetak odluka o zabrani uvoza polovnjak sa euro 3 i euro 4 norme je sasvim prikladna .
Podelite komentar
Neša
@Miroslav Pesic
Ta zabrana će dovesti do toga da će se umesto dobrog auta sa E 3 normom uvoziti E4 krš sa sličnom cenom.
Podelite komentar
ЈАА
Sta reci,drzava SrbijaBruka i sramota
Podelite komentar
534
2007 sam kupio nov Opel Astra i odmah po preuzimanju iz salona na istom parkingu uradio tehnički pregled. Auto koji ima NULA predjenih kilometara na testu izduvnih gasova ne bi prošao tehnički pa su morali lakše da pritiskaju papučicu gasa da ne predju dozvoljenu granicu. Na pitanje u čemu je stvar, dobijam odgovor da je problem u gorivu koje je loše.
Podelite komentar
Dend
Propisi su propisi i o tome nema rasprave, a to što smo mi, većina, sirotinja to je problem naš jer se nismo "snašli" kao privilegovani u ovoj "zajednici" koju neko naziva pravnom državom ! Ovde će najpre biti po onoj srpskoj "videla žaba da se konji potkivaju pa podigla i ona svoju" tako da "sirotinja" zna šta je čeka ?
Podelite komentar
Zis
A recite vi meni sta u ovoj zemlji ima smisla? Zafira 2.0 2004 godiste 58.000 registracija a mi pricamo o izduvnim gasovima. Bolje idite u Kolubaru pa merite gasove ,svaki drugi gradjanin Vreoca ili ima astmu ili umire od kancera pluca .
Podelite komentar
Crni
Pravo je pitanje kako je ranije prolazio tehnicki?
Podelite komentar
Crni
@Crni
Bas bih voleo da mi ova dvojica koji su negativno opredeljeni kazu sta se u propisima promenilo zadnjih par godina pa su do juce rolazili tehnicki? Da ne idemo dalje samo prosle godine? Nista, ama bas nista a ostalo je valjda jasno.
Podelite komentar
Neša
@Crni
Do sada niko nije vraćan zbog izduvnih gasova. Koja je logika da na tehničkom traže da zadovoljite normu važeću u godini kad je auto prvi put registrovan kod nas kao da je to godina proizvodnje. Daleko veću od onog što je propisao proizvođač.
Podelite komentar
Ma
Nigde nema tako glupih pravilnika o tehnickom pregledu kao sti ih ima trenutno Srbija gde ja moram sa auta na kom je tvornicka EU kuka da je skinem jer u to vreme uvoza niko nije to ni upisivao ali kod nas se sve moze primenjivati retroaktivno jer je neki tamo kancelarijski odlucio da tako bude, pa izduvni gasovi, pa ko zna sta jos
Podelite komentar
Miljan Djurovic
A sta u ovoj drzavi ima smisla???
Podelite komentar