5 stvari koje možete sami da popravite ili da održavate na svom automobilu

  • 3

I kada nije vanredna situacija kao sada, veoma bitno da znate da sami popravite i održavate određene stvari kada je u pitanju vaš automobil, što svakako može da bude od značaja kada majstori nisu dostupni svaki čas i kad je najpametnije da održavate socijalnu distancu da biste sprečili širenje virusa.

Zato je najsigurnije da sami znate kako da popravite i održavate neke delove svog automobila, piše Geico.

1. Promena točka

Ovo je jedna od prvih stvari koju mnogi vozači nauče i jedna od najvažnijih. Prvo što treba da uradite je da se parkirate na sigurno mesto, da podignete ručnu kočnicu i olabavite matice na točku (ili točkovima, ako menjate zimske gume za letnje) pre nego što dizalicom podignete svoje vozilo. Prvo pogledajte gde se nalazi mesto za postavljanje dizalice. Kada podignete auto, odrštavite olabavljne štafove, skinite točak/-ove i rezervni ili točkove sa drugim gumama stavite na njegovo/-ihovo mesto. Montirajte točkove, vratite šrafove i pritežite ih naizmenično, unakrst.

2. Pokrenite auto prespajanjem akumulatora

Kada isključite motore oba automobila, uzmite kablove i povežite njihove akumulatore (pogledajte u uputstvu koje ste dobili uz automobil kako se to radi). Povežite pozitivne (crvene) štipaljke za pozitivne kleme, a crne za negativne i tokom celog procesa pazite da kontaktni vodovi ne dođu u dodir. Negativnu (crnu) štipaljku povežite sa negativnom klemom upaljenog automobila, a drugi kraj sa negativnom klemom akumulatora automobila koji ne može da startuje motor. Pokrenite motor automobila koji treba da prenese energiju u vaš akumulator. Kada automobil upali, treba skinuti kablove, obrnutim redosledom od montiranja.

3. Proverite pritisak u gumama

Nedovoljan pritisak vazduha u gumama može da utiče na upravljanje automobilom i na količinu goriva koje on troši. Prvo proverite koji je preporučeni pritisak za vaš auto i sačekajte da vam se gume ohlade pre nego što uklonite kapice sa ventila za vazduh. Ako je pritisak previše nizak ili previše visok, koristite kompresor za vazduh koji možete naći na većini benzinskih pumpi da biste napumpali gume i regulisali pritisak ili pritisnite ventil kako biste ispustili višak vazduha. I zapamtite da nije dobro da preduvate gume.

4. Zamenite metlice brisača

Veoma je lako da ne primetite da su vam metlice brisača dotrajale sve dok se ne suočite sa jakom kišom i ne primetite da ne čiste staklo kako treba. Njih bi trebali da menjate posle svega što su pretrpele zimi, ako čijete da "pljeskaju", škripe ili "cvokoću", što će vam biti siguran znak da je vreme da ih zamenite.

5. Proverite nivoe tečnosti

Tečnosti kao što su motorno ulje, tečnost za brisače i rashladna tečnost hladnjaka su životna snaga automobila. Da biste proverili većinu njih, morate da budete donekle upoznati sa svojim motorom, pa se posavetujte sa upustvom koje ste dobili uz automobil u kom ćete naći informacije kako da pravilno pratite količinu navedenih tečnosti i koliko često to treba da radite. Pre nego što odlučite da proverite količinu tečnosti, uvek pustite da vam se motor ohladi.

Video: Zaboravite na auto limara: Ovaj trik je toliko prost da čak i žena može da popravi udaren auto

(Telegraf.rs/V. T.)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA