Kako da proverite gume na autu u tri jednostavna koraka?
Pregled stanja pneumatika je jednostavan proces koji treba vršiti redovno, čime automobil činite bezbednijim za vožnju, kako za vas kao vozača, tako i za ostale učesnike u saobraćaju. Time izbegavate skupe popravke koje mogu da uslede ako se ne vodi računa o tome.
Prvi korak: Provera istrošenosti gume
Svaka guma sadrži nešto što se zove "indikator istrošenosti gazišta" i nalazi se na gazećoj površini gume, odnosno onoj koja je u kontaktu sa podlogom dok je vozilo u pokretu. Taj indikator može da izgleda kao težak za lociranje, međutim, treba imati na umu da većina proizvođača ucrtava strelice ili ikonice na gumi kako bi se time olakšala snalaženje.
Ovaj pokazivač nalazi se na približno 1,5 mm od gazišta gume - što je njena minimalna dubina. Pravilo je da, što je indikator bliži podlozi same gume, to je ona više istrošena. Da biste proverili prednje pneumatike, smotajte volan do kraja u stranu i proverite istrošenost gazišta kao i opšte stanje gume, savetuje Auto Guru.
Što se zadnjih pneumatika tiče, da biste utvrdili da li je vreme za njihovu zamenu, potrebno je da legnete na zemlju pored auta i rukom opipate nivo istrošenosti guma.
Drugi korak: Ispitati da li ima bočnih oštećenja
Putevi najčešće nisu u savršenom stanju. Pored rupa i neravnina, na njima se mogu skupljati ostaci krhotina od saobraćajnih nezgoda koji mogu da izazovu ozbiljna oštećenja guma.
Iz tog razloga je od presudne važnosti za bezbednost u vožnji da se bočna strana gume detaljno proveri i ispita da li na njoj postoje neki zaseci, ulubljenja ili ispupčenja. Ako se na ovaj način utvrdi bilo kakvo oštećenje, najbolje je odmah zameniti problematičnu gumu jer nastavljanje vožnje, pogotovu pri većim brzinama, može lako dovesti do njenog pucanja.
Treći korak: Održavanje pritiska u gumama
Gume su sklone da se tokom vremena ispumpavaju, odnosno da gube pritisak koji je ključan za dobro držanje vozila na putu, kao i za potrošnju goriva. Poštovanje preporučenog pritiska u gumama štedi gorivo sa jedne strane, dok sa druge poboljšava prijanjanje gume za površinu puta i time produžava radni vek same gume.
Guma koja je napumpana pod pritiskom od svega 0,5 bara manje od preporučenog može da izazove porast potrošnje goriva i do 7 odsto, da proizvede dodatno trenje i otežati zaustavljanje.
Zato se pridržavajte ovih jednostavnih preporuka - vozićete se bezbednije i štedeti novac na duže staze, jer gumama neće biti potrebna tako česta zamena, a potrošnja goriva se neće uvećavati.
(Telegraf.rs/T.T.)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.