Da li je uopšte potrebno grejati motor zimi?
Kada se temperature spuste ispod nule često se u jutranjim časovima može čuti buka koja dolazi od automobila čiji motori rade "u leru". Stručnjaci navode da je u pitanju stara navika koja datira iz vremena kada su svi automobili imali motore sa karburatorima. Tada je zagrevanje motora na niskim temperaturama vazduha pre pokretanja vozila imalo smisla.
Danas svi noviji modeli imaju elektronsko ubrizgavanja goriva. Senzori mere spoljašnju temperaturu i sistem prilagođava rad motora, pa se smatra da je dovoljno da motor radi samo 30-60 sekundi pre polaska. Nakon toga može se započeti sa vožnjom jer će motor brže dostići radnu temperaturu ako je auto u pokretu, nego kada motor i dalje radi u leru.
Kada zagrevate motor u leru tokom hladnih dana, ne samo što bez potrebe trošite gorivo, već se sa određenih komponenti motora spira ulje koje podmazuje pokretne delove i sprečava njihovo oštećenje. Naime, benzinske motore pokreće mešavina vazduha i raspršenih čestica goriva koje isparava. Zbog niskih temperatura tokom zime, benzin sporije isparava, pa automobil automatski kompenzuje njegov manjak ubrizgavajući više goriva u mešavinu.
Jedna od karakteristika benzina je da je dobar rastvarač, što dovodi do toga da spira motorno ulje sa zidova cilindara motora, ako automobil zimi zagrevate tokom dužeg perioda.
Međutim, postoji još jedan razlog zašto zagrevamo automobil pre polaska. Tokom zime nam je prijatnije da sednemo u toplu kabinu nego da se smrzavamo u vožnji dok se auto ne zagreje. Iako je period potreban za zagrevanje putničke kabine kod savremenih vozila kraći nego pre, a neki modeli imaju i grejače u sedištima, mnogi od nas i dalje voze starije automobile koji se sporije greju, podseća sajt Atlas servis.
Ipak, imajte na umu da bespotreban rad vašeg automobila u leru direktno utiče na kvalitet vazduha koji udišete i da je bolje istrpeti malo hladnoće nego dodatno zagađivati vazduh koji je ionako lošeg kvaliteta.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
VelimirMajstor
Treba da se sipa ulje kokosa hladno cedeno u benzin i tada ne treba da se zagrejava!
Podelite komentar
Aca
Mislim da niko više ne zagreva motor zbog motora, nego zagreva motor zbog klime da odledi šoferku.
Podelite komentar
Boki Majstor
Habanje je brže kada je motor haldan, ali je i brže zagrevanje motora u toku vožnje. Ipak veliko opterećenje hladnog motora škodi, pa treba napraviti balans. Ako se vozi u gradu bolje je ne čekati mnogo da se zagreje jer vrlo brzo će auto opet stajati na nekom semaforu, i tako kolona, semafor, kreni - stani motor će se zagrejati. Ako se iz mesta uključuje na otvorenom putu bolje je malo zagrejati motor u mestu pa krenuti nekom normalnom brzinom, nego sporom vožnjom usporavati saobraćaj. Najgore je svakako hladan motor nagaziti do daske...
Podelite komentar