Popravka napukle šoferšajbne - kada je moguća i koliko košta

 ≫ 
  • 1

Stiže zima, što znači da će po putu biti više kamenčića iz udarnih rupa koje se šire, ali i rizle koju posipaju kamioni zimske službe. Automatski raste šansa da se nešto od toga „lansira“ ispod točkova i ošteti nekome vetrobran.

O zameni vetrobrana nedavno smo pisali u tekstu: Koliko košta zamena vetrobrana (šoferšajbne), a sada smo ponovo razgovarali sa Milom Jokićem, šefom servisa Carglass u Beogradu, kako bismo saznali u kojim slučajevima šoferšajbna može da se popravi.

Krenimo redom, sa pitanjima koja uglavnom najviše interesuju vozače.

Koliko košta reparacija vetrobrana?

Reparacija šoferšajbne košta u proseku od 3.000 do 5.500 dinara - zavisi od vrste i veličine oštećenja, kao i od toga gde je radite.

Kolika je garancija na reparaciju?

Pre odluke gde ćete raditi reparaciju raspitajte se kakva je i kolika garancija. Neki servisi daju trajnu garanciju da popravljeno oštećenje nikada neće nastaviti da se širi.

Da li će oštećenje nakon reparacije moći da se primeti?

Zavisi od vrste i veličine oštećenja, kao i vremena nakon kojeg se reparira. Neka oštećenja mogu da se poprave tako da postanu potpuno nevidljiva, a drugima vidljivost može da se smanji do 50%.

Zato je važno brzo reagovati. Što pre se dođe na popravku, popravka će biti uspešnija – naravno, u zavisnosti od vrste i stepena oštećenja.

Auto - razbijena šoferšajbna Foto: Telegraf

Zaštitite oštećenje od prljavštine čim ga primetite!

Veoma je važno da se oštećenje što pre zaštiti od ulaska prljavštine ili vlage. Možete preko njega da zalepite selotejp ili nešto slično.

Sve dok je oštećenje čisto, estetski će mnogo bolje ispasti nakon reparacije. Ukoliko dođe do oštećenja i vi koristite brisače koji praktično trljaju prljavštinu preko oštećenja, veća je mogućnost da će nečistoće i vlaga ući u dubinu oštećenja, a to posle ne može da se izvuče.

Zašto je važno što pre reagovati?

Zato što staklo trpi nagle promene temperature, a to može da dovede do širenja oštećenja i to ne samo do te mere da popravka nije moguća, već može doći dotle da je neophodna zamena šoferšajbne.

Dakle, što pre se reaguje, manja je mogućnost za nastanak ozbiljnijih troškova.

Kada je oštećenje preveliko za popravku?

Reparacija se radi samo ukoliko oštećenje nije veće od kovanice od 20 dinara. Naravno, tu su i drugi faktori, kao što su vrsta oštećenja, starost (pre koliko vremena je nastalo), mesto na vetrobranu...

Koju vrstu oštećenja je najteže popraviti?

Oštećenja su prema obliku dobila nazive:

Kravlje oko - krugZvezda - oštećenje sa više krakovaBrk - tačkica sa dve male linije levo i desnoTačka

Najteže je popraviti zvezdu, zato što sve te linijice (krakovi) moraju da se popune. Uzalud se radi ako se popuni 9 od 10 linija - ta jedna može da nastavi da se širi i sav trud je uzalud.

Automobil, kola, seoferka, sofersajbna, Šoferšajbna, prljavo staklood automobila, kisa, pranje kola Foto: Pixabay

Da li je svejedno gde se oštećenje nalazi?

Reparacija se uglavnom ne radi ukoliko je oštećenje u vidnom polju vozača. U nekim servisima je rade ako je oštećenje manje od npr. 10 milimetara.

Takođe se ne popravlja ukoliko se nalazi u zoni kroz koju „gleda“ kamera sistema ADAS, odnosno u gornjem delu vetrobrana, kod retrovizora.

Nije preporučljivo popravljati ni oštećenja koja se nalaze na ivici vetrobrana, pošto je staklo tu najosetljivije.

Može li da se popravi linijsko oštećenje?

Može, ali linijska oštećenja su vrlo problematična. Stoga u nekim servisima uopšte ne preporučuju njihovu popravku, naročito ukoliko su u vidnom polju vozača.

Mogućnost i isplativost popravke zavise od dužine linije i mesta na kojem se pojavila.

Kako se radi reparacija vetrobrana?

Tehnolozi prave specijalnu smešu (smolu), koja se posebnim alatom pod pritiskom ubacuje u oštećenje, UV lampom se tretira smola i zatim se obavlja poliranje. Procedura traje oko 30 minuta, obično i manje.

Šta najčešće izaziva oštećenja?

Kamenčići i rizla koja se zimi posipa po putu - oni su uzrok u 99,9% slučajeva. Izlete ispod točkova kamiona ili auta i oštete vetrobran.

(Telegraf.rs/Polovni Automobili)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Peca

    3. decembar 2019 | 18:42

    Ja koliko znam,prvo ide tecno staklo da popuni linije i ostecenje pa tek posle toga ide smola koja se zapece sa uv lampom da bi bilo glatko i ne ostecuje metlicu brisaca.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA