Da li motor zaista može da se pokvari ako vozite sa malo goriva?
Svi znamo da vožnja automobila sa minimalnom količinom goriva u rezervoaru nije dobra stvar.
Niko ne želi da ostane bez goriva na putu, ali, vožnja sa malo goriva predstavlja još jednu opasnost po vaš auto, tačnije, motor.
Motoru su potrebne četiri stvari kako bi radio - kiseonik, varnica, kompresija i gorivo.
Ako jedna od tih stvari fali, on se gasi i vi više ne idete nigde jer nema sagorevanja.
Najočigledniji deo automobila koji nje prvi pogođen nedostatkom goriva je pumpa za gorivo. Umesto da uvlači gorivo, ona iznenada povlači vazduh.
Pumpe za gorivo su dizajnirane tako da se hlade usisavanjem goriva. Ako zamenimo gorivo vazduhom, pumpa počinje da se greje. A to nije dobro.
Nedostatak goriva takođe znači da motor više ne radi, pa se zato gasi.
Ako vozite agresivno i pravite nagle zaokrete, gorivo u rezervoaru se pomera. U tom slučaju, moguće je da pumpa počne da usisava topao vazduh dok u rezervoaru i dalje tehnički ima goriva.
Ovo samo po sebi nije kraj sveta, ali ako to često radite, onda se pumpa češće greje i samim tim troši više.
A to nas dovodi do samog motora.
Šta se dešava sa njim?
Nedovoljna količina goriva može da naškodi motoru, ali samo u posebnim situacijama.
Ako vozite previše agresivno, može da se desi da motor ne funkcioniše sa odgovarajućim odnosom goriva i vazduha i samim tim počinje da se pregreva.
Zapravo, rizik da se nešto ozbiljno desi sa motorom dok vozite sa veoma malo goriva je prilično nizak. Ako vam se to desi jednom ili dva puta, to neće napraviti nikakvu ozbiljnu ili trajnu štetu.
Ali ako ovo radite često, može da dođe do oštećenja komponenti motora.
A svako ko je morao da menja pumpu za gorivo će vam reći koliko je to skupo i komplikovano.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Deja
Kod mene stalno sija KOMUNISTA al radi perfekt....
Podelite komentar
Pera Kojot
Motoru su potrebne 4 stvari: Kiseonik, kompresija, varnica i GORIVO!? Ako je varnica onda znači da je OTO motor u pitanju a, ako je OTO motor onda u cilindar ide BENZIN, a inače GORIVO je smeša koja se dobija mešanjem vazduha i pogonskog energenta... Pa se onda pali varnicom ili kompresijom, u zavisnosti da li je dizel ili benzin u pitanju. Jedino mi na pumpama kupujemo GORIVO
Podelite komentar