5 taktika koje prodavci automobila koriste kako bi vam uzeli više novca
Kupovina automobila može da bude mnogo teža i napornija nego što ste mislili
Proces kupovine kola ima mnogo "kliznih" delova.
Morate da pregovarate o ceni, dodatnoj opremi, obezbedite kredit.....
Svaka greška može skupo da vas košta i zato je važon da budete pripremljeni.
Prodavci su posebno trenirani kako bi vas odvodjili od vašeg novca, tvrdi Džef Bartlet, zamenik urednika nezavisne publikacije Consumer Reports koja se bavi ispitivanjem, procenom i testiranjem vozila.
Oni svoje veštine uvežbavaju svakog dana na kupcima, dok prosečna osoba kupuje kola jednom ili dva puta u životu.
Samim tim, ovo nije fer "borba".
Zato vam izdvajamo neke od najčešćih taktika koje prodavci u salonima automobila koriste, i kako bi trebalo da se postavite kako biste ih deaktivirali.
1. Igra na vreme
Prodavci automobila koriste vreme kao alat. Razvlačiće ceo proces sve dok ne postanete gladfni i žedni, a to vas čini ranjivim.
Vaša strategija: Sami odredite kako ćete raspolagati vremenom. Odvojite jedan dan samo za probnu vožnju, a ako vam se auto svidi, dođite neki drugi kako biste pričali o ciframa.
Nikako nemojte dozvoliti da postanete talac pri kupovini sopstvenog vozila.
Ako vas prodavac stavi u sredini pregovora sa šefom, nemojte gubiti vreme na to već mu recite da vam mejlom pošalje rezultate pregovora sa šefom oko cene, ot jest, najbolju ponudu koju mogu da vam daju.
2. Psihološko profilisanje
Prodavci automobila su trenirani takod alako mogu da ubede ljude u nešto.
Zato je važno da pored toga što kupujete, znate i svoje slabe tačke.
Ako prodavac počne da vas rešeta pitanjima, to su pitanja koja su unapred spemljena i dizajnirana tako da dođete do tačke za koju je on treniran.
Jedno od pitanja koje ćete čuti je - Koliko mesečno želite da potrošite?
Veoma je važno da ne otkrijete tu cifur jer njenim otkrivanjem možete da sebe ostavite u ranjivoj poziciji.
Vaša strategija: Razbijte proces kupovine automobila u nekoliko faza i fokusirajte se samo na jednu u datom trenutku:
- Izaberite auto koji želite
- Odaberite opremu koju želite
- Pregovarajte o ceni
Budite fokusirani na ove stvari, a ne na ono na šta prodavac želi.
3. Forsiranje odluke
Znate šta želite, i došli ste do cene koja vam odgovara. Onda vam prodavac kaže da će sve lako pasti u vodu ako odmah ne kupite auto jer neko drugi još dolazi da ga pogleda.
To je samo taktika koju prodavci koriste kako bi vas prisilili da na prečac donesete odluku jer mislite da će vam odlična ponuda iskliznuti iz ruku.
Vaša strategija: Pogledajte prodavca u oči i pitajte ga: da li mi govorite da ako sutra dođem da kupim auto, vi mi ga nećete prodati? Sigurna sam da ima drugih dilera koji hoće.
Na ovaj način prodavcu stavljate do znanja da ne bi trebalo da se poigrava sa vama.
4. Pravljenje liste
Vrlo često može da se dogodi da prodavac uzme list papira, podeli ga na pola, i počne da nabraja razloge za i protiv kupovine određenog modela.
U tom trenutku će fokus staviti na dobre stvari, a vama će ostaviti da navedete one loše, i tako će vas zbuniti i pomislićete da zapravo ne možete da smislite razlog protiv kupovine tog automobila.
Vaša strategija: Jednostavno recite prodavcu da ćete to uraditi kod kuće, kada još malo razmislite i trezne glave sagledate sve dobre i loše strane.
5. Odlazak u kancelariju
Finansijksi menadžer je jedna od najveštijih osoba u salonu i sigurno će probati da vam proda što je više moguće dodataka.
Sigurno će pokušati da vas ubedi da uzmete neki važan dodatak kada već dajete dosta para kao što je neki uređaj protiv krađe ili produžena garancija.
Vaša strategija: Važno je da znate šta želite pre nego što uđete u salon, i držite se toga.
VIDEO: Da li bi ste dali 40 hiljada evra za Bavarsku proizvodnju motora?
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Deks
Ma dajte molim vas
Podelite komentar
Perica
Jako ali jako jako glup tekst...pritom pun pravopisnih gresaka, mogli bi da procitate to sto napisete
Podelite komentar
Cvele
Radi se prodajnim modelima AIDA i PITCH.Oba modela prodaje su vrhunska ali samo kod vrhunski obucenih prodavaca.U suprotnom su skroz kontraproduktivni i luzerski,momentalno ste unistili prodaju ako nemate ta lenat i vrhunsko sales znanje
Podelite komentar