Evo kako treba slikati auto za oglas ako želite da ga što pre prodate
Kupcima su slike izuzetno važne! Kupci vole da vide kvalitetne slike i da ih listaju slike kako bi na osnovu njih procenili kakav je auto – da li je udaran, izgreban, koja mu je prava kilometraža, kako je održavan...
Niko ne želi da troši vreme i gorivo da bi išao uživo da vidi auto za koji prethodno preko slika nije mogao da utvrdi ima li uopšte svrhe ići da se gleda. Nažalost, u oglasima je mnogo loših slika - mutnih, slikanih kada je previše mračno ili sa zaslepljujućom refleksijom sunca...
Postavite se u poziciju kupca - pogledajte druge oglase. Zapišite šta vam najviše smeta, a šta vas je najviše privuklo.
1) Sredite auto (pranje, usisavanje...)
Operite auto – možete sami ručno (tekst: Kako pravilno oprati auto?), u samouslužnoj perionici (tekst: Kako se pravilno pere auto u samouslužnoj autoperionici?), „na četke“ (automatska perionica) ili u klasičnoj autoperionici.
Izbor je vaš, u zavisnosti od toga koliko je auto prljav, koliko vremena imate, koliko novca želite da potrošite... U svakom slučaju, potrudite se da bude potpuno čist.
Sredite gume i felne – detaljno operite gume i felne, a zatim ih isprskajte ili namažite nekim sredstvom za sjaj.
Pranje motora - ne preporučujemo, naročito kod novijih automobila. Ako ga ipak perete, budite pažljivi. U autoperionici perite motor samo ako ste potpuno sigurni da zaposleni znaju šta rade. U suprotnom može doći do raznih problema. Možete i sami uz pomoć nekog od posebnih sredstava za odmašćivanje motora. Prethodno se dobro upoznajte sa procedurom i zaštitite sve osetljive komponente.
Sredite unutrašnjost – usisajte, obrišite prašinu i nečistoće, premažite plastične/gumene površine nekim sredstvom za održavanje i postizanje sjaja. Uklonite fleke sa sedišta ili još bolje - kompletno ih operite (postoje razna sredstva za „uradi sam“ pranje). Ako imate kožna sedišta, i za njih postoji obilje sredstava za čišćenje, održavanje, vraćanje mekoće i sjaja...
Ne zaboravite prtljažnik! Prljav gepek odaje utisak da je auto često korišćen za prevoz većeg/težeg tereta.
Izbacite sve iz auta – na slikama ne treba da se vidi ništa od vaših ličnih stvari, uključujući ono što visi na retrovizoru, dečja sedišta, mape/papire/krpe u pregradama u vratima, alat u gepeku...
2) Ne slikajte auto dok je mokar
Mokar auto na slikama govori potencijalnom kupcu da želite da prikrijete u kakvom je stanju lak. Na mokrom autu je teže uočiti ogrebotine, izbledele površine i sva druga oštećenja.
Upravo zbog toga mnogi prodavci koriste ovu tehniku. Mokar auto deluje „svežije“ – sija se, gume su crne kao u salonu... Kod nekoga će ovaj trik da upali, ali kada dođe da vidi auto uživo, razočaraće se.
3) Izaberite lokaciju
Na vreme odredite mesto ili više mesta na kojima ćete slikati auto. Tako nećete gubiti vreme na traženje lokacije kada sredite auto i odlučite da ga slikate.
Treba vam mesto na kojem:
- ne smetate nikome i niko ne smeta vama
- možete da se krećete oko automobila
- možete da pomerate/okrećete auto (zbog svetlosti/sunca)
Takođe, lokacija treba da deluje iole pristojno, pošto ona u velikoj meri doprinosi opštem utisku o autu, ali i o vlasniku.
Dakle, ne slikajte auto:
- u maloj i uskoj garaži,
- sa gomilom stvari okačenih po zidovima
- pored svinjca, kokošinjca, građevinskog materijala...na parkingu,
- zbijenog između drugih vozila
- u dvorištu ukoliko je usko i neugledno
- parkiranog uz neku raspalu ograduu žbunju (bukvalno)
- pored puta
- pored kontejnera
- u visokoj travi itd.
Na primer, nađite neki veći parking ispred zgrade, tržnog ili sportskog centra i slično. Veće uređeno dvorište, travnjak, livada ili bilo koja druga asfaltirana/betonirana ili zelena površina (osim tamo gde je zabranjeno) takođe mogu da budu odličan izbor.
Automobil možete da okrećete po želji ukoliko ne želite da se neki objekat vidi u pozadini.
Ako ga slikate na nekoj ulici ili putu sa slabim saobraćajem, što ne preporučujemo, budite izuzetno oprezni – obavezno obucite reflektujući prsluk, upalite sva četiri migavca i stavite trougao na odgovarajuću udaljenost iza auta.
4) Napravite probne slike
Deluje nelogično, ali previše sunca nije dobro za slikanje. Jako sunce u stvari može da vam bude najveći neprijatelj. Zato je leti obično bolje slikati ujutro ili kasno posle podne.
Međutim, univerzalno pravilo ne postoji. Saveti profesionalnih ili nešto naprednijih fotografa će vam biti od slabe koristi, čak i ako uspete da razumete njihovu terminologiju.
Rezultat zavisi od toga čime slikate, pod kojim uglom je sunce, kako ste vi okrenuti u odnosu na sunce, koliko su vam mirne ruke, na koji deo se kamera fokusira... Obično je najbolje slikati u senci, ali sa ipak dovoljno svetla.
Zato pre glavnog slikanja napravite probne slike – ujutro, u podne, posle podne, predveče... Slikajte auto bilo gde, bez obzira na to što je prljav; samo da vidite kako će da ispadnu slike. Ako ne budu dobre, promenite „taktiku“.
Slikajte tako da vam sunce bude iza leđa i pazite da vaša senka ne pada na auto.
Napravite nekoliko slika na parkingu ili u dvorištu, nekoliko na ulici, nekoliko na parkingu tržnog centra... Probajte, eksperimentišite, budite kreativni.
Prebacite slike na kompjuter i proverite kako su ispale. Na telefonu mogu da deluju odlično, ali kada se prikažu na većem ekranu, to može da bude potpuno druga priča.
Ako nemate kompjuter, onda ih „zumirajte“ na telefonu da biste videli šta ste dobili – možda je slika mutna iako vama deluje da je dobra ili nešto drugo nije u redu.
5) Slikajte sređen (opran automobil)
Što više vremena uspete da izdvojite za slikanje, to bolje. Napravite što više slika, iz različitih uglova, okrećite auto i vi se pomerajte da izbegnete svoju senku ili neki objekat u pozadini, da ne biste slikali ka suncu, kao i da vam odsjaj sunca sa automobila ne bi išao u kameru.
Kao što smo već rekli, ukoliko ste u mogućnosti slikajte na više lokacija.
Potrudite se da slike budu što bolje, ali ne opterećujte se sitnicama. Kupcu je važno da se jasno vide razni detalji na automobilu - umetnička dimenzija mu nije prioritet.
Pošto sunce ponekad može da smeta, enterijer možete da slikate i u garaži – svojoj ili nekoj javnoj.
6) Ne izbegavajte oštećenja
Slikajte oštećenja i ogrebotine, a kasnije u opisu objasnite kako je oštećenje nastalo, koliko može da košta da se popravi, koliko je ogrebotina duboka i slično. Tako ćete pridobiti poverenje kupca, a on će u svakom slučaju videti ogrebotine i druga oštećenja kada dođe da vidi auto uživo.
7) Šta sve da slikam?
Ovo je okvirna lista:
- prednji profil (levi)
- spreda
- prednji profil (desni)
- bočnozadnji profil (levi)
- zadnji profil (desni)
- otpozadi
Ovako ste praktično napravili krug oko auta. Slikajte sa visine očiju. Možete da ubacite i jednu ili dve atraktivne fotke sa tla, ukoliko želite da istaknete spojler, felne i slično.
- kompletna prednja konzola
- volan
- vozačko sedišt
- esuvozačko sedište
- zadnja klupa
Ovim ste pokrili unutrašnjost. Zatim možete da pređete na detalje koje želite da istaknete, kao npr:
- far u krupnom planu
- točak u krupnom planu
- multimedija u krupnom planu
- motorni prostor
- prtljažnik
8) Dodatni saveti
Prednju konzolu slikajte sa zadnjeg sedišta Ne slikajte vertikalno!!!
Držite horizontalno telefon kada slikateAko već krijete tablice, sakrijte ih „kulturno“.
Prljava krpa preko tablica definitivno ne doprinosi pozitivnom utiskuSlikanje enterijera, bez blica ili sa njim? Probajte obe opcije, ali generalno bolje je sa njim, mada „automatika“ obično najbolje obavi posao
9) Izaberite slike koje ćete staviti u oglas
Dajte sebi dovoljno vremena da izaberete najbolje slike. Ponavljamo – zamislite da ste vi kupac. Koje i kakve slike biste želeli da vidite?
Što se tiče broja slika, ljudi vole da ih gledaju – dakle, što više to bolje. Na sajtu „Polovni automobili“ maksimum je 20 komada. Ako stavite samo 3-4 delovaće kao da krijete nešto ili da ste neozbiljni.
10) Pažljivo izaberite prvu (glavnu) sliku
Prva slika je izuzetno važna zbog toga što se ona pojavljuje kao jedina slika vašeg auta kada izađu rezultati nečije pretrage.
Stoga, ako kao prvu sliku stavite npr. prednje sedište ili volan, drastično povećavate šansu da potencijalni kupci jednostavno preskoče vaš oglas.
11) Niste „osuđeni“ na slike koje ste stavili prilikom postavljanja oglasa
Možete da dodajete nove slike, da brišete stare, da im menjate redosled... Dakle, ako ste postavili oglas i ne sviđa vam se kako su ispale slike, možete privremeno da deaktivirate oglas (ukoliko želite), da sredite slike i zatim ponovo aktivirate oglas.
12) Velika zabluda – kupcima starih i jeftinih automobila nisu važne slike
To što prodajete auto za 700 evra ne znači da je dovoljno da „nabacite“ tri slike i napišete da je u dobrom stanju.
Ne samo što 700 evra uopšte nije malo novca, nego i kupci takvih automobila žele što detaljnije da vide u kakvom mu je stanju npr. limarija kako bi mogli da procene koliko će još morati da ulože u njega nakon kupovine.
A ako neko kupuje auto za 700 evra, budite sigurni da mu je svaki dinar važan. Nažalost, primetan je veliki broj oglasa automobila sa cenom ispod 1.000 evra, koje su vlasnici slikali u takvom okruženju i u takvom stanju da potencijalni kupac u startu izgubi želju da gleda ostale slike ili eventualno pozove prodavca.
Zaključak
Umesto zaključka, navodimo deo komentara jednog vozača, koji nam je i dao predlog za ovaj tekst:
„Neko slika Golfa IV sa 10 metara i još mu sunce ide u objektiv. Ja odlično znam kako izgleda Golf IV i ne zanima me njegova forma, nego detalji koje ću ionako videti kada dođem na adresu prodavca. Na nemačkim sajtovima se mogu videti slike sa nedostacima, ogrebotinama, ulubljenjima i drugim oštećenjima koje vlasnik očigledno ne želi da sanira, već to prepušta budućem kupcu, pa se na osnovu toga može odlučiti da li je taj auto za mene ili ne“.
Pogledajte kompletnu ponudu polovnih automobila za prodaju na sajtu Polovni automobili.
(Telegra.rs/Polovniautomobili)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sve uradio
Al niko ne zove.
Podelite komentar
Kica
Da. Narocito operite motor posebno komp. Da se sto vise vode zavuce u dzekove pa kupac samo da place posle!!!
Podelite komentar
teorija zavere
Tekst je prilicno dobar samo obratite paznju na jednu stvar: - prednji profil (levi) - prednji profil (desni) - bočnozadnji profil (levi) Profil je snimanje sa strane, tj. postoje levi i desni. Ne postoje prednji niti bocnozadnji. Snimanje spreda se zove anfas, a iz ugla je poluanfas.
Podelite komentar