Kada rđa na kočnicama nije opasna, a kada može da bude kobna po auto?
Zahvaljujući izdržljivosti i odličnim svojstvima sprovođenja toplote, čelik je oduvek bi odličan izbor za pravljenje komponentni za kočnice, posebno kočionih pločica.
Kočione pločice su zadužene za stvaranje trenja koje zaustavlja vozilo kada pritisnete kočnicu.
I dok je istina da je čelik veoma snažan, on nije bez svojih slabosti.
Čelik rđa kada se izloži vlazi. U najvećem broju slučajeva rđa nije samo nešto što nam kvari pogled na kočnice, već uništava i integritet vozila.
Rđa u kočionom sistemu može da bude krajnje ozbiljan problem.
Evo kada je rđa sasvim normalna i ne predstavlja pretnju, a kada može da bude veoma opasna
Neka rđa je normalna
Primera radi, rotori disk kočnica mogu biti prekriveni tankim slojem rđe ako je vozilo parkirano napolju po lošem vremenu.
Ali to nije razlog za brigu.
Pošto je u pitanju tanak sloj, on će nestati nakon nekoliko trenutaka kada počnete da voziite jer će ga kočione pločice sastrugati.
Svaki put kada pritisnete kočnicu, kočione pločice čiste površinu rotora disk kočnica.
Kada rđa može da bude veoma opasna
Osnova svih kočionih pločica je čelična ploča. I dok sam materijal kočionih pločica ne rđa, rđa na čeličnoj ploči na kojoj je smeštena je najopasnija.
Tokom vremena, rđa može da oslabi ovu ploču i dovede do pucanja, pa čak i odvajanja kočionih pločica.
A to može da dovede do drastičnog gubitka kočione snage i kontrole.
Zato je važno redovno proveravati stanje kočionog sistema vašeg automobila, ali i znati razliku između rđe koja nije previše opasna i one koja može da vam ugrozi život.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.