Otkrivamo sve prednosti i mane hečbek i sedan modela

  • 2

Na pretrpanom auto tržištu, postoji 10 osnovnih tipova vozila. Sedani i hečbekovi potpadaju pod "putnički automobili" - u pitanju su vozila koja nisu pikap, miniven ili SUV.

Ali dok je ranije bilo vrlo lako razlikovati sedan od hečbeka, to više nije slučaj.

Zato ćemo sada pokušati da vam objasnimo prednosti i mane oba modela.

Sedan

Skoda Superb Foto: Promo

Trentuna definicija sedan je ista kao što je i uvek bila - putnički automobil sa četvero vrata i odvojenim prtljažnikom.

Prtljažnik je tako potpuno odvojen zadnjim sedištima. Ipak, mnogi sedani nude sedišta koja se obaraju kako bi u auto mogli da stanu veći paketi ili predmeti.

Sedani se takođe opisuju kao vozila sa tri kutije. Prva kutija je motor, druga prostor za putnike, dok je treća kutija gepek.

Hečbek

Ford, Focus Foto: PIxabay.com

Ponekada može da bude teško dekodirati šta je hečbek, a šta ne.

Do pre izvesnog vremena, hečbekovi su bili mali, jeftini, kockasti automobili.

Zvali su ih vozila sa dve kutije. Prva kutija bila je motor, a druga prostor za putnike i prtljag - ali nije bilo gepeka.

Hečbekovi su imali dvoje ili četvero vrata i vrata gepeka iz jednog komada.

Automobili kao što su rani Golfovi i Escorti bili su tipični hečbekovi.

Današnji hečbekovi su daleko od malih i jeftinih autombila, naprotiv.

Primeri novijih hečbekova uključuju Mazdu3, Hondu Civic Sport, Hyundai Elantru i Toyota Corollu hečbek.

Prtljažnik

Gepek Foto: Pixabay.com

Pored razlika u izgledu, najveća razlika između sedana i hečbeka je u prtljažniku.

karoserija hečbeka omogućava mu da prenosi veći teret koji se u njega takođe ubacuje mnogo lakše nego u sedan zbog većih vrata prtljažnika.

A ako oborite zadnja sedišta, hečbek se pretvara u mini SUV.

Veličina predmeta koje možete da ubacite u sedan je ograničena manjim vratima gepeka.

Mane i prednosti hečbeka

Hečbek modeli dolaze sa dve potencijalne mane.

Ako hečbek nema prekrivač za gepek, svi mogu da vide šta je u njemu, a tu i je fizička povezanost sa kabinom, tako da je moguća dodatna buka.

U svakom slučaju, zbog širokog spektra modela koji vam stoje na raspolaganju, najbolje je da sami istražite oba modela i vidite koji vam najviše odgovara.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    19. jul 2019 | 15:18

    Najveća prednost hečbeka je praktičnost, to nije sporno. Što se tiče pokrivenosti prtljaga, svaki auto ima policu ili roletnu, ako je nema znači da je slomljna ili izbačena, ali to nije mana kod kompletnog auta. Prednost sedana pored zvučne izolacije je i čvrstina karoserije jer je zadnji deo povrzan dok kod hečbeka je tu velika rupa za vrata, zbog čega dolazi do lakšeg uvrtanja čitve karoserije i javlja se krckanje. Takođe sedan je obično mekši pozadi i udobniji za vožnju, a takođe ima i bolji raspored mase, dok je kod hečbeka zadnji kraj lagan i obično kruto ogbiljenje kako bi zadovoljilo potrebe i praznog i punog vozila.

  • SRBIN

    19. jul 2019 | 15:40

    Ja imam malo cudo od auta. Mali je ali je i veliki.. Koncept sedista je nesto sto me zadivljuje, podize se i deo za sedenje i zakoci se u uspravnom polozaju i to kompletna zadnja klupa a moze i 60/40...Naslanjaci se obaraju komplet ili 79/40... Cudo od auta. Motor jak 2,2 Diesel... Ide ko metak a trosi oko 5,3 prosecno... Mnogima je poznata HONDA CIVIC FK3... To je ta mala raketica...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA