10 automobila koji će se najverovatnije pokvariti posle 5 godina - a na listi su i 2 iz Srbije

  • 17

Kada kupujemo automobil, posmatramo boju, model, enterijer i ono što se nalazi ispod haube.

Sve detaljno pregledamo.

Međutim, jedna od stvari na koju mnogi zaborave jeste cena održavanja.

Naravno, novi automobili dolaze sa garancijom, ali i ona ima rok trajanja.

A, ako želite pouzdan auto, dobar izbor su Toyota i Honda, ali ako se odlučite za neko vozilo sa ove liste, koju je napravio HotCars, zbog njihovog sjajnog eksterijera, ono što se nalazi ispod bi moglo skupo da vas košta.

Volvo XC90

Volvo XC90 armored Foto: Volvo

Čak i kada ste jedan od najpouzdanijih proizvođača automobila na svetu, uvek može da vam se desi da napraveite grešku.

Švedska kompanija je poznata po tome što pravi najbezbednije i najpouzdanije automobile na svetu, ali to se nije desilo sa modelom XC90.

I dok najveći problem sa ovim modelom nije bio motor, kao što je to slučaj sa drugim automobilima na listi, vozači su vrlo često ostajali zarobljeni na putu zbog kvara menjača.

Još jedna problem odnosio se na sistem auto-kočenja na modelu iz 2016. godine i prerano trošenje guma na modelu iz 2003. godine.

A tu su bili i problemi sa elektronikom kao što je gašenje ekrana osetljivog na dodir i problemi sa zadnjom kamerom.

Mitsubishi Shogun

Mitsubishi Shogun Foto: Promo

Motoreasy, kompanija za održavanja automobila pratila je 30.000 vozila u periodu od 12 meseci.

Rezultati su stavili Shogun na 3. mesto po nepouzdanosti kada su modlei sa dizel motorom u pitanju

Pritom, popravke na dizel modelima su bile znatno skuplje od onih na benzinskim, a najčešći problem koji su vozači prijavljivali je bila pumpa.

Ubrzanje automobila je bilo slabo i gubio bi snagu.

Yugo GV

Automobil Jugo, Yugo, Zastava Foto: Wikipedia/Michael Gil, sxc.hu/edgar0587

Svi znamo čuvenu Zastavu Koral, i zato nije previše iznenađujuće što se ona nalazi na listi.

Sudeći po vozačima, najveći problem bio je prestanak rada motora, ali mnogi su imali muke sa menjačem i alternatorom.

A model koji je vozačima zadavao najviše problema bio je Yugo GV (1991.).

Tesla model X

Elon Musk, Model X, Ilon Mask, Tesla Foto: Tanjug/AP

Čini se da čak ni milijarderi nisu imuni na greške. Vlasnik kompanije, Elon Mask, priznao je da je Tesla napravila nekoliko grešaka.

53.000 Modela X je 2017. godine opozvano zbog problema sa parkirnom kočnicom. A bilo je i pritužbi u vezi sa enterijerom i eksterijerom.

Ipak, najveći broj vlasnika se brinuo oko električnih problema, a mnogi su tvrdili da auto-pilot predstavlja opasnost po kiši, kao i da sistem za samostalno parkiranje ne radi.

Tesla X je koštao 100.000 dolara, pa je Elon Mask barem mogao da se postara da elektronika radi kako treba.

Jeep Cherokee

Jeep Cherokee Foto: PIxabay.com

Od 74.000 vozača koji su ispitani kako bi se pornašao najmanje pouzdan automobil, Jeep Cherokee se našao na 4. mestu.

Iako je Cherokee na putevima gotovo 4 decenije, ne može se reći da je bio bez mana.

Vozači koji su učestvovali u istraživanju kao najčešće probleme naveli su menjač i grube promene brzine, curenje ulja i probleme sa šiberom.

Kako bi izbegli ove probleme, vozači bi trebalo da se klone modela iz 2014. godine.

Škoda Superb

Sajam automobila, Škoda Superb, hostese Foto: Tanjug/Miloš Jelesijević

Prva generacija sišla je sa proizvodnih traka 2001. godine.

A sudeći po izveštaju Consumer Reportsa, Superb je bio jedan od najmanje pouzdanih automobila na putu.

Vlasnici modela sa DSG menjačem imali su poblema sa prebacivanjem iz prve u drugu brzinu.

Škoda je pokušala da softverskim putem reši problem, ali malo toga se poboljšalo.

Curenje goriva bio je još jedan problem, zapravo, kompanija je morala da uradi opoziv dizel modela iz 2009, 2010. i 2011. godine.

Modeli iz 2008. i 2009. godine imali su problema sa grejanjem koje je moglo da dovede do požara, zbog čega su povučeni sa tržišta.

Land Rover Discovery

Sajam Automobila, Land Rover Foto: Nikola Tomić

Ovaj džip se našao n avrhu liste najnepouzdanijih vozila 2012.godine sudeći po osiguravajućoj kući Warranty Direct.

Zapanjujućih 85 odsto vlasnika tražilo je odštetu za popravke.

Prosečna cena poporavke Discoveryja iznosila je malo preko 600 evra.

Ford Focus

Ford, Focus Foto: PIxabay.com

Magazin Consumer Reports osnovan je 1936. godine i od tada predstavlja jedan od najvažniijih izvora informacije za kupce.

A kada je napraviospiska najnepouzdanijih automobila, Ford Focus se našao na 2. mestu.

Vozači su hvalili sportsko držanje, pristojan enterijer i dobru kontrolu vožnje, ali su se žalili na zadnja sedišta, automatski transmisiju sa dva kvačila i konstantne kvarove.

A jedan od najčešćih je bio prestanak rada motora.

Usled toliko žalbi oko motora, stručnjaci su skočili da analiziraju problem kako bi otkrili da je on bio dizajniran za Mustang Ecoboost, a ne za Focusa.

Alfa Romeo Giulietta

Sajam Automobila, Alfa Romeo Foto: Nikola Tomić

U svetu pokvarenih automobila na putevima, Alfa Romeo je kralj.

Uprkos tome što su napravljeni u Italiji, baš kao što je to slučaj sa Ferrarijem i Lamborghinijem, mnogi su očekivali da će Alfa Romeo biti pozdan auto, ali pogrešili su.

Ako ste mislili da se samo stari modeli kvare i da su se stvari promenile, nisu.

U istraživanju kompanije osiguravajuće kuće Warranty Direct otkriveno je da su najveći broj naloga za isplatu popravke poslali vlasnici Alfa Romea.

Ali postoje i dobre vesti, Giulietta je imala najmanju ceu popravke.

Fiat 500L

Fiat 500l Foto: Printskrin/http://fiatsrbija.rs/

Ovaj model osmišljen je kao stariji brat modelu 500. Imao je više prostora i jači motor sa 160 konjskih snaga.

Međutim, automobil se pojavio na tržištu sa problematičnim automatskim menjačem.

Zapravo, usledilo je toliko žalbi da je Chrysler odlučio da opozove gotovo 20.000 vozila kako bi nadogradio softver.

Vozači su se žalili i na motor koji bi prestao da radi bez mogućnosti da se ponovo pokrene jer je transmisija bila "zarobljena" u drugoj brzini.

Consumer Reports je ovaj automobil uvrstio među 10 najgorih u 2017. godini.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Поп

    16. jul 2019 | 15:25

    Фиат Пунто 2010 годиште из Крагујевца.,прешао 180000 хиљада и заменио само задњи лонац и пумпу за гориво,укупно 100€ улагања веровали или не...

  • Deky

    16. jul 2019 | 20:51

    Uf, dobro da vozim biciklo.

  • Dejan

    16. jul 2019 | 22:36

    Zaboravili ste Alfe. Ubedljivo najkvarljivija roba. Na kraju krajeva nebi kostao samo 900 evra 2001 god kao i Fiati

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA