Sve o tehnici vožnje koja će vam ušedeti gorivo. Da li auto troši manje ako vozite brzo iza nekog?

 ≫ 
  • 5

Šta je drafting?

U pitanju je tehnika koja podrazumeva da su dva vozila u pokretu, jedno iza drugog, i u bliskoj formaciji kako bi smanjila otpor vazduha, ali i potrošnju goriva.

Prvo vozilo gura vazduh tako da on privlači vozila koja su pozadi. Na ovaj način, automobil može da uštedi energiju i lakše održava brzinu.

Kada su u pitanju visoke brzine, drafting značajno može da smanji energiju potrebnu da se održava određena brzina.

A što je obejakt veći, to je i sila privlačenja koju vazduh stvara veća.

A ovom temom su se pozabavili i čuveni Mythbisters, evo šta su saznali.

Simulirani test

Prvo su sproveli mali test u vazdušnom tunelu kako bi proučili aerodinamiku velikog kamiona. A potom su iza njega stavili mali auto kako bi pokušali da vide u koliko meri će se smanjiti otpor vazduha.

- Udaljenost od 7 automobila - 21% smanjenje otpora

- 3 metra - 60 odsto

- 1.8 metara - 80 odsto

Pola metra - 93 odsto

Pravi test

Auto put, guzva, zaustavna traka Foto: Tanjug/Dušan Aničić

Nakon što je probni test pokazao da draftig zaista smanjuje otpor vazduha, test inženjer povezao je kompjuter sa sistem za ubrizgavanje goriva kako bi precizno izmerio potrošnju goriva.

Evo rezultata testa

- Pri kontrolnom testu, kada je auto sam išao putem pri brzini od 88kmh, troši oje 7.3 litara na 100 kilometara

- Kada je bio udaljen 30 metara od kamiona zabeležena je smanjena potrošnja za 11 odsto

- Kada je bio udaljen 15 metara, zabeležena je smanjena potrošnja od 20 odsto

- Kada je bio udaljen 6 metara, zabeležena je smanjena potrošnja od 27 odsto

- Kada je bio udaljen 3 metra, zabeležena je smanjena potrošnja od 39 odsto

- Kada je bio udaljen pola metra, zabeležena je smanjena potrošnja od 29 odsto (u ovom slučaju potrošnja je zapravo bila malo povećana jer je vozač bio nervozan sa papučicom za gas zbog prevelike blizine kamionu)

Ipak, na umu prvo treba imati bezbednost u saobraćaju, pa tek onda sve ostalo, pogotovo ako u obzir uzmemo da na udaljenosti od 30 metara imamo samo 1.25 sekundi da odreagujemo ako kamion krene naglo da koči.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kiza

    4. jul 2019 | 14:51

    Samo lozite ljude pa kada se zakucaju u neciju guzicu pitace se onda koliko trosi

  • Nenad

    4. jul 2019 | 18:23

    Postoje pametniji i bezbedniji nacini za ustedu goriva . Ovaj je opasan . Ja sam bivsi biciklista , trkac i tu sam koristio tehniku dok mi nije dobar drugar poginuo tako . Podleteo pod kamion. Inace mi biciklisti tu tehniku samo krositili i koristimo , vozimo u lancu po 8-9 nas i stalno jedan vuce 500-600 metara i onda on ide nazad i tako u krug a mi ostali tik jedan iza drugoga . Nije tajna onaj napred trosi vise snage jer aerodinamicki otpori su veliki i rastu sa kvadratom brzine ( Stoksova formula) . Ali manite se sa autom ipak ove prakse ako ne zelite kod limara u skorije vreme .

  • Bane

    4. jul 2019 | 21:47

    Mozda je tacno,ali ne bih nikome preporucio,voziti autoputem 130-140 km/h iza nekoga je ravno samoubistvu,da ne pricamo o vecim brzinama,bolje da potrosim 2-3 litre vise,al cu barem stici kuci u komadu,a ovi sto sede po labioratorijama I to racunaju idu na posao trotinetom ili biciklom

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA