Rano ustajanje kod dece izaziva mentalne poremećaje

Stvaranje zdravih navika kod dece, kao što je ustajanje rano ujutru, izgleda i nije toliko dobro za njihovo mentalno zdravlje

Novo istraživanje je pokazalo da početak nastave pre 8:30 časova ujutru povećava rizik od depresije i anksioznosti kod učenika.

ZA DOBRO JUTRO: Za svrake svi pričaju da su zle, ali ona je uspela da nam pokaže njihovo pravo "lice" (VIDEO)

Učiteljica Katarina slala učeniku (11) seksi fotke, pa se "pipkala" sa njim u autu: Na sudu se branila besmislenom rečenicom

Za dlaku izbegnut horor u osnovnoj školi: Učenik prvog razreda nožem pretio učenicima i to mu nije prvi put

Rani početak nastave stvara pritisak kod dece, što ometa njihovu sposobnost spavanja i izlaže ih većem riziku od nastanka problema u mentalnom zdravlju. Doktor Džek Pelc sa Univerziteta Ročster Medikal Centar rekao je da se zbog ranog buđenja kod dece stvara pritisak da moraju ranije da legnu da spavaju i da se naspavaju, zbog čega imaju povećane mentalne smetnje, dok kasniji početak nastave ima dobar uticaj.

On je dodao da dobar san i kasniji početak nastave daje bolje rezultate. Stručnjaci preporučuju učenicima da imaju rutinu odlaska na spavanje uvek u isto vreme, a to je između 8 i 10 sati uveče i da smanje upotrebu tehnologije pre odlaska u krevet.

U istraživanju je praćeno 197 učenika starosti od 14 do 17 godina koji su popunjavali upitnike. Na pitanja su odgovarali i njihovi roditelji, a ona su bila u vezi sa njihovim navikama spavanja, kada ležu i da li su jutarnji ili noćni tip, prenosi klix.ba. Bili su podeljeni u dve grupe: oni kojima nastava počinje pre 8:30 časova i one kojima počinje kasnije. Sedam dana su vodili dnevnike u koje su upisivali kada su otišli na spavanje, koliko su spavali, kvalitet i dužinu sna i simptome depresije i anksioznosti.

Rezultati su pokazali da su učenici koji su ustajali ranije jer im je nastava počinjala u 7:30 imali simptome depresije i anksioznosti.

(Telegraf.rs)