Rano ustajanje kod dece izaziva mentalne poremećaje
Stvaranje zdravih navika kod dece, kao što je ustajanje rano ujutru, izgleda i nije toliko dobro za njihovo mentalno zdravlje
Novo istraživanje je pokazalo da početak nastave pre 8:30 časova ujutru povećava rizik od depresije i anksioznosti kod učenika.
Rani početak nastave stvara pritisak kod dece, što ometa njihovu sposobnost spavanja i izlaže ih većem riziku od nastanka problema u mentalnom zdravlju. Doktor Džek Pelc sa Univerziteta Ročster Medikal Centar rekao je da se zbog ranog buđenja kod dece stvara pritisak da moraju ranije da legnu da spavaju i da se naspavaju, zbog čega imaju povećane mentalne smetnje, dok kasniji početak nastave ima dobar uticaj.
On je dodao da dobar san i kasniji početak nastave daje bolje rezultate. Stručnjaci preporučuju učenicima da imaju rutinu odlaska na spavanje uvek u isto vreme, a to je između 8 i 10 sati uveče i da smanje upotrebu tehnologije pre odlaska u krevet.
U istraživanju je praćeno 197 učenika starosti od 14 do 17 godina koji su popunjavali upitnike. Na pitanja su odgovarali i njihovi roditelji, a ona su bila u vezi sa njihovim navikama spavanja, kada ležu i da li su jutarnji ili noćni tip, prenosi klix.ba. Bili su podeljeni u dve grupe: oni kojima nastava počinje pre 8:30 časova i one kojima počinje kasnije. Sedam dana su vodili dnevnike u koje su upisivali kada su otišli na spavanje, koliko su spavali, kvalitet i dužinu sna i simptome depresije i anksioznosti.
Rezultati su pokazali da su učenici koji su ustajali ranije jer im je nastava počinjala u 7:30 imali simptome depresije i anksioznosti.
(Telegraf.rs)