Šta izbor odeće govori o nama: Zbog čega je ovo toliko važna stavka u poslovnom svetu
Ono što svakodnevno biramo iz sopstvenih ormara i kreacije koje nosimo u ključnim situacijama imaju poruku
Da odelo ne čini čoveka, ali da dosta govori o njemu, stara je i prilično tačna poslovica. Odabirom odeće šaljemo poruku i otkrivamo o sebi niz činjenica, pa i to kako sebe doživljavamo ili kome se divimo.
Ova stavka veoma je važna u poslovnom svetu.
Kada se oblačite poput vaših poslovnih uzora, šaljete poruku da želite da budete poput njh. Ipak, uticaj je još snažniji kada nosimo odeću kao i oni, jer podsvesno oponašamo osobine koje povezujemo sa njima, kaže Šakila Forbs-Bel, psiholog koja se bavi i modom.
Dakle, odeća koju oblačimo kao da podstiče u nama karakterne crte koje imaju i osobe kojima se divimo.
Ono što svakodnevno biramo iz sopstvenih ormara i kreacije koje nosimo u ključnim situacijama imaju poruku, zato je poslovna odeća uglavnom jednostavna, minimalistička i odaje utisak ozbiljnosti.
Klasika je za to idealna, biramo odela, pantalone i saoke.
- Iako se odela više vezuju za muškarce, detaljima i bojama se naglašava ženstvenost - savetuje psihološkinja i ističe igru modnih dodataka kojima jednostavnijoj odeći dajemo poseban pečat.
Za isticanje struka, koje je moderno na pantalonama i haljinama, ističe da je pozitivno i oslobađajuće.
- Pantalone visokog struka znači da žene na neki način ističu prirodnu građu, ponosne su na sopstveno telo, siluetu i ličnost. Naglasite svoju prirodnost i jedinstvenost - rekla je Forbs-Bel.
Ona ističe da bi odeća trebalo da bude i udobna. Iako je reč o poslovnoj odeći, moguće je učiniti je komotnom.
- Previše uska ili neudobna odeća može vas ometati u radu i komunikaciji sa okolinom. Poslovne odeće danas ima na pretek, birajte modele koji su vam udobni, komotne sakoe i slične komade koji će vam biti prijatni, a istovremeno elegantni i klasični - savetuje psiholog.
(Telegraf.rs)