Kako koronavirus utiče na modnu industriju i zbog čega je sve drugačije od kako se pojavio?

Posledice su već vidljive, a mnogi brendovi strahuju od onoga što bi moglo da usledi ukoliko ovakva situacija potraje duže od nekoliko meseci

Pixabay.com

Od izbijanja koronavirusa u Kini znatno se smanjio broj posetilaca velikim luksuznim buticima u ovoj zemlji. Ranije su imali do stotinu kupaca dnevno i skoro hiljadu posetilaca, a sada im u radnju uđe jedva petoro, tvrdi prodavac koji radi u objektu jednog od luksuznih brendova, a takva je situacija i sa konkurencijom, piše Vogue.

Radnje velikih modnih kuća u Kini su skoro prazne ili su zatvorene. Razlog za to je pojava smrtonosnog virusa u kineskom gradu Vuhanu, od kojeg je do sada umrlo 563 ljudi, dok je obolelo 28.018 osoba. Ovo znači da je broj smrtnih slučajeva od koronavirusa 2 odsto.

Panika koja je nastala u ovoj azijskoj zemlji uticala je značajno na prodavnice tamošnjih modnih brendova i na njihovu ukupnu prodaju. Pre 20 godina, 2000, Kina je neznatno uticala u prihodu ovih kompanija – iz ove države i od njenih stanovnika koji su putovali u druge zemlje imali su samo 2 odsto zarade, ali je sada to postala mnogo profitabilnija teritorija.

Prema jednoj studiji, čak 35 odsto dobara luksuznih brendova kupljeno je tokom 2019. u Kini ili su kupci bili kineski turisti. To je za samo 2 odsto manje od onoga što modne kompanije zarade od SAD-a i Evrope zajedno.

Već je poznato da nedelje mode u Njujorku, Londonu, Milanu i Parizu, koje su pred nama, neće imati toliko posetilaca iz Kine kao prethodnih godina, prvenstveno zbog zabrane putovanja u druge zemlje, pa će i prodaja brendova koji budu nastupili na njima biti znatno manja.

Ovim povodom oglasio se i izvršni direktor „LVMH“ Bernar Arno, koji je objasnio kako se trenutna zdravstvena kriza odražava na njegovu kompaniju.

- Ako se sve završi u naredna dva ili dva i po meseca, neće biti strašno. Ali ako bude trajalo dve godine, to je druga priča – izjavio je on.

Zbog toga su se mnoge modne kompanije uključile u pronalaženje rešenja. Kompanija „LVMH“ je već donirala 2,3 miliona dolara kineskom Crvenom krstu i založila se da pribavlja medicinske zalihe koje su neophodne ovoj zemlji.

Foto: Pixabay.com

Slično tome, „Kering“, „L’Oreal“ i nekoliko drugih modnih grupacija dali su svoje priloge organizacijama koje pomažu ugroženima, dok neke od njih finasiraju pokušaje da se nađe delotvorna vakcina što je pre moguće.

Meternihova čuvena izjava iz 19. veka, koja glasi: „Kada Pariz kine, Evropa se razboli“, mogla bi da se primeni i danas, samo na Kinu. Zdravstvena kriza čiji je epicentar u Kini dovela je u rizik blagostanje celog sveta, i u oblasti zdravlja i u oblasti ekonomije, što se već vidi u svim njenim segmentima.

(V. T.)