300 modnih kreatora iz Zare otkrilo kako im polazi za rukom da neprestano postavljaju nove trendove

Godišnje postave bar 20 novih trendova

foto: pixabay.com

U senci najmodernijih krpica koje se svaki mesec nalaze na policama Zare, nalazi se 300 dizajnera koji naporno rade u predstavništvu na severu Španije. Trudeći se da otkriju sledeći najveći modni trend, moraju da misle jako brzo kako bi prestigli čak i one koji ih redovno kopiraju.

Baš pre nekoliko dana modna kuća Amiri tužila je Zaru i traži odštetu od 3 miliona dolara optužujući ih da su iskopirali dizajn farmerki koji su oni prvo pustili u prodaju.

Tužba je upućena modnoj kući Zara 22. januara, a u njoj se navodi da su farmerke Combination Skinny Biker koje su puštene u prodaju prošlog meseca, identične kao njihov model Amiri MX2.

Međutim, ono što je mnoge zanimalo jeste gde se uopšte odvija stvaranje legendarnih modnih krpica za kojima žene lude?

Pre dve godine, Biznis insajder se sastao sa timom dizajnera koji su se u ovo vreme uveliko spremali za novu kolekciju u aprilu.

Prodavnice "brze" mode su poznate po tome što imitiraju trendove sa Nedelja mode, nudeći slične proizvode po nižim cenama, ali i kvalitetu. Pa, nije ni neobično što su se Zara i Forever 21 i ranije nalazile na sudu zbog optužbi da su iskopirale tuđe modele.

Kako se uopšte kreira trend?

Vojska dizajnera u neprestanoj je potrazi za novim trendovima, o kojima razmišljaju svaki dan kako bi mogli da isprate potražnju u 2.238 prodavnica širom sveta koje se snadbevaju odećom dva puta nedeljno.

- Posećujemo revije u Parizu i u Italiji, a onda malo i čitamo, pa tek onda odlučujemo šta ćemo sledeće - rekao je jedan od dizajnera koji je ostao neimenovan jer je politika modne kuće Zara da se dizajneri nikada ne predstavljaju ispred nje.

Iako su revije najvažniji izvor inspiracije, Zara je pak odlučila da kreira svoje trendove, a da Nedelje mode ostanu samo dašak inspiracije koji nije primaran.

foto: pixabay.com

Nedelja mode je na Instagram

Nakon što dobiju inspiraciju, dizajneri gledaju društvene mreže kako bi izabrali pogodan trenutak i lansirali novi modni komad.

- Ako neki influenser izabere da se obuče na određeni način, to je najverovatnije trend koji će i ostali usvojiti. Odjednom svi žele isto - rekao je još jedan dizajner.

Upravo je zato Instagram postao veća inspiracija od modnih pisti.

- Danas sve možete pronaći preko telefona, možete da vidite šta se nosi u Njujorku, u Šangaju, u Tokiju i to u svakom trenutku. To je nešto što se nije dešavalo pre 15 godina.

Oni koji rade u Zari kažu da je to ujedno i blagoslov, i proklestvo jer sada imaju više posla u sortiranju informacija i odlučivanja koji trend će zaista "ubosti" ove sezone.

Sve je podložno promeni

Kompanija zapošljava dizajnere svih uzrasta, ali je najvažnije da su tu oni koji daju svoj lični pečat. Podeljeni su po timovima, a cilj im je zajednički - da ono što proizvedu postane glavni trend sezone i da se ostali ugledaju na njih.

U odlukama koje će trendove predstaviti na policama svojih prodavnica, veliku ulogu igra i sajt Zare na kojem dizajneri mogu videti šta je ono što se najviše pretražuje. Ujedno tu dobijaju i sugestije šta bi mogli da izmene ili dodaju na postojećim modelima.

Da bi se to dogodilo blisko sarađuju sa predstavnicima prodaje u svakoj zemlji kako bi saznali da li se nešto dobro prodaje ili ne. Pa, čak i kada treba da izvrše određene izmene, to će uraditi shodno tržištu određene zemlje.

I sami dizajneri koji ovde rade kažu da nije lako biti Zarin kreator jer trendovi napreduju sve brže, a moda se u svakom smislu te reči neprestano menja.

(T.T./Telegraf.rs)