Da li je vaša tašna lažnjak? Stručnjak otkriva suptilne razlike između originala i kopija, i dodaje da je vaše čulo mirisa najvažnija stvar

Na internetu možete da kupite različite predmete poznatih kreatora koje prodaju vlasnici kojima više ne trebaju

Kako možete lako da dođete do dobrih i originalnih komada, tako možete i da postanete žrtva prevare i da umesto prave dobijete kopiju koju ćete teško prepoznati.

Ekspert za modu Viktorija Bojer Šamard otkrila je kako da uočimo lažnu skupocenu stvar koja može da bude veliki izazov čak i za eksperta poput nje. Ona savetuje da se koristite svim vašim čulima i instinktima kada birate onu pravu. Preporučila je par trikova kojima možete da se koristite kada se nađete u nedoumici.

Proverite model

Često se dešava da komad dođe u originalnoj autentičnoj kutiji sa bar kodom, ali to ne znači ad je stvar prava. Proverite detalje koji su karakteristični za kuću čiji predmet kupujete. Neki vintidž komad možda nema bar kod, ali možete da uporedite dugmad, ili neke druge detalje karakteristične toj kući.

Uključite vaš nos

Savetuje da zatvorite oči i pomirišete materijal kao što je koža i procenite njen kvalitet.

Pazite se nečega što je previše savršeno

Ako je luksuzni komad ručno rađen onda će svaki deo biti unikat i neće biti potpuno savršen. Na primer, Hermes torbe su ručno rađene jer tako insistira vlasnik, zbog čega svaka od njih ima neku malu manu.

Obratite pažnju na male detalje

Ako možete proverite detalje kao što su dugmići, rajsferšlusi i topografija poznatih kreatora. Kada kupujete nakit koristite lupo ne biste li videli i najmanje oštećenje. Ukoliko kupujete Chanel torbu, ona dolazi sa nalepnicom na kojoj je serijski broj. Ako je nema onda je reč o kopiji. Ukoliko je torba proizvedena pre 1984. godine, onda ona neće imati serisjki broj. Lanac na Chanel torbama je ručno rađen i veoma je težak. Ukoliko primetite da vaša torbica ima lagani lanac reč je o kopiji.

Ne verujete uvek zaposlenima u butiku

To što se brendirani proizvod nalazi u butiku ne znači da je original. Prodavci možda uopšte ni ne zanju da prodaju kopiju ili ne znaju da naprave razliku.

(Telegraf.rs/dailymail.co.uk)