Istraživanje pokazalo: Muškarci koji nose odeću sa upadljivim znakom brenda, češće varaju
- Takvo naglašavanje luksuza često doživljavamo kao privlačenje pažnje suprotnog pola - rekao je autor studije, psiholog Daniel Kruger
Istraživači sa Univerziteta Mičigen, napravili su studiju da otkriju kako drugi percipiraju muškarce koji na odeći nose upadljive logoe poznatih i luksuznih brendova.
Rezultati su nedavno objavljeni u stručnom časopisu "Personality and Social Psychology Bulletin", a većina ljudi takve muškarce, čini se, ne doživljava pozitivno.
- Takvo naglašavanje luksuza često doživljavamo kao privlačenje pažnje suprotnog pola, što onome ko skupi brend nosi baš ide u prilog - rekao je autor studije, psiholog Daniel Kruger.
Kruger objašnjava kako i inače kod muškaraca bilo kakvo razmetanje (veličinom, bojom, zvukom ili luksuznim brendovima) ljudi uglavnom doživljavaju kao ulaganje prevelikog napora u privlačenje potencijalnih partnerki.
Ipak, studija je pokazala da naglašeni logotipi luksuznih brendova ponekad mogu i da poboljšaju konkurentnost i privlačnost onog ko ih nosi, dok manji i neuočljivi logotipi ostavljaju utisak samopozdanja.
To je pokazao eksperiment sa studentima na Mičigen univerzitetu, kojima su istraživači pokazali dve različite muške polo majice, jednu sa skromnim malim logotipom i drugu sa jako velikim logom brenda.
Studenti su imali zadatak da detaljno opišu šta misle kakva je osoba koja nosi majicu, a većina njih je rekla da se oni sa većim logotipom previše trude, a zapravo imaju manje potencijala.
Uz to, ocenili su ih kao muškarce koje više zanimaju usputne intimne avanture nego dugoročne veze - ali i kao muškarce koji će verovatnije da varaju svoje partnerke nego oni sa neupečatljivim logotipima.
(Telegraf.rs)