Novo istraživanje o kosi: Frizura nije bitna samo za stajling, već i za naš unutrašnji osećaj sreće
Kosa je simbol ženstvenosti i glavni adut u zavođenju mnogih dama
Obično se kaže da odelo čini čoveka, a frizura ženu. Kosa je simbol zavodljivosti i lepote žene, pa je zato damama uglavnom vrlo bitno kakva im je frizura.
Studija koju je naručio dodatak za kosu Vitabiotiks, otkrila je da je samo 14 odsto žena uvereno da zna šta je dobro, a šta loše za njihovu kosu.
Četiri od deset žena priznaju da grubo suše kosu peškirom posle pranja,dok više od trećine uvija vlasi ili igra svojim pramenovima.
Poznati frizerski stilist Sara Hamid je iznela zanimljive podatke iz ovog najnovijeg istraživanja.
- Mnogima od nas kosa igra veliku ulogu u izgledu i osećaju samopouzdanja. Mogle bismo da pomislimo da činimo sve što je u našoj moći da održavamo kosu u dobrom stanju, ali to baš i nike tako. Svakodnevno radimo stvari koje uništavaju našu kosu - kaže ona.
Vezivanje konjskog repa ili pravljenje punđe u kojoj je koasa mnogo zategnuta stvaraju stres našoj vlasi. To stavra napetost našoj kosi ,a ukoliko ih često nosite rizikujete da vam posle nekog vremena otpadnu čitavi pramenovi.
Studija je takođe utvrdila da je retko skraćivanje krajeva loše za kosu.
- Redovno šišanje na svakih mesec i po do dva učiniće da kosa brže raste i izgleda zdravije. Uprkos tome, prosečna žena skraćuje krajeve na tri, četiri , meseca - kaže ova stilistkinja kose, a prenosi britanski San.
Loš kvalitet kose takođe može biti rezultat loše ishrane, kao i predugog sedenja na suncu što isušuje kosu.
- Istraživanje, koje je obuhvatilo 2.000 žena, otkrilo je da 46 odsto smatra da im je kosa veoma važna za izgled, a 84 odsto oseća veće samopouzdanje kada ima dobru frizuru- objašnjava Sara koja je bila u timu koji je sproveo istraživanje.
Čak 71 odsto dama je priznalo da njihova kosa može imati stvarni uticaj na njihovo raspoloženje.
- Briga o našoj kosi, ispostavlja se, nije važna samo zbog njene lepote i dobre frizure već i zbog našeg unutrašnjeg osećaja sreće i zadovoljstva - zaključeno je iz istraživanja.
(Telegraf.rs)