Prljave igre iza ogromnih sniženja u radnjama: Kako nam podvaljuju loš kvalitet?
Pokvare kvalitet da bi zaradili, mi prestanemo da kupujemo, a onda još sve snize da bi nas opet privukli
Koliko puta do sada vam se desilo da proizvod koji ste izabrali zbog kvaliteta odjednom više nije onaj isti? Na primer, naručivali ste tortu detetu za rođendan, svake godine u istoj poslastičarnici, isti ukus, a odjednom ove godine, taj ukus nije isti. Lošiji je, umesto maslaca osećate margarin, lešnika nema ni u tragovima, jednostavno to nije isti ukus! Ali reklama za tu poslastičarnicu je i dalje ista, a ljudi koji se još nisu opekli reći će da je sve OK dok ne probaju... Tad kreće razočaranje i potraga za novom poslastičarnicom.
Isto se dešava sa na primer deterdžentom za suđe - ako odjednom primetite da vam se koža na rukama peruta ili da je potrebno mnogo više tečnosti da sipate na sunđer da biste oprali posuđe u odnosu na ranije... nešto se tu dogodilo, kvalitet je urušen, a vi ste prevareni i kupili ste taj proizvod verujući da je isti onaj koji ste navikli da uzimate - pakovanje je isto, reklama je ista....
I sigurno da niste jedini, a i desilo vam se više puta... Zašto?
Svaki brend, svako ime je u stvari iluzija koju je stvorio proizvođač uz reklamu. Ako proizvod nema kvalitet, a ima reklamu, ubrzo će propasti, jer ljudi ga neće kupovati. To ste viđali i sa kafićima po Srbiji - budu na glasu, a usluga katastrofalna - ubrzo će se desiti "ključ u bravi". Ali tu su proizvodi koji imaju i kvalitet i reklamu, pa proizvođači naglo pokvare svoj kvalitet da bi bezobazno zaradilli. Onog momenta kad ljudi shvate šta se desilo, da su prevareni, onda proizvođači pribegavaju radikalnim potezima poput ogromnih sniženja kako bi vratili kupce. Međutim, naviknuti na zaradu, tada proizvođači dodatno smanjuju kvalitet kako bi što više novca stavili sebi u džep, tako da kupci u stvari kupuju snižen, katastrofalno loš proizvod.
Sve ovo može se primeniti i na toalet-papir stranih proizvođača, jednostavno, ogromno sniženje dokaz je da se nešto ozbiljno loše dešava iza tog poteza. Pored troškova proizvodnje, papir koji se uvozi podleže troškovima carinjenja, transporta i skladištenja. Veliko je pitanje kako takav papir može da bude jeftiniji od toalet papira domaćeg proizvođača.
Na svu sreću, pandemija nas je naučila da pažljivo biramo proizvode s kojim želimo da delimo životni prostor. Od tada smo počeli više da obraćamo pažnju na kvalitet, na osobinu svih proizvoda koji su nam potrebni. Čini se da smo imali vremena i za istraživanje ovakvog ponašanja proizvođača, pa smo naučili da kupujemo samo od onih koji godinama imaju isti kvalitet i koji ne sakrivaju svoje prljave poteze i igre iza ekstremno visokih sniženja.
(Telegraf.rs/PR)