O kojim temama muškarci ne razgovaraju ni s najboljim prijateljima
Ideja da su muškarci i žene toliko drugačiji kao da dolaze s različitih planeta često je tema razgovora, ali i mnogobrojnih društvenih istraživanja
Žene su poznate "brbljivice", a muškarcima je teško da vode dugačke razgovore jer "muškarci su s Marsa, a žene su s Venere…" Ali da li je baš tako?
Najnovija istraživanja pokazuju da je broj reči koje muškarci i žene izgovore tokom dana gotovo identičan – ono što pravi razliku jesu teme o kojima se razgovori vode. Ispitivanje Univerziteta Arizona koje je trajalo osam godina, a na kom su studenti nosili diktafon, pokazalo je da su žene dnevno izgovarale 16.125, a muškarci 15.669 reči.
Žene vole dinamične razgovore, bilo da ih vode s prijateljima ili porodicom, a teme su raznolike – svakodnevna društvena dešavanja, moda, umetnost, one dele ideje, probleme i vizije. Kod muške ekipe teme su malo drugačije. Rekli bismo da i dalje prednjače razgovori o sportu i politici, međutim, različita tematika zavisi pre svega od ličnih osobina i interesovanja. Muški razgovori su malo koncizniji, možda malo manje emotivni, ali ništa manje obimni. Ipak, šta je ono što svi muškarci rade, a ne pričaju o tome?
Izdvajamo samo neke primere za ono što muškarci neće podeliti čak ni sa svojim najboljim prijateljima:
Uživaju u kupovini. Bilo da je u pitanju odeća, kozmetika ili tehnika, veliki broj muškaraca zapravo uživa u kupovini. Iako će to teško priznati, većina njih ima svoju omiljenu prodavnicu ili makar kutak u supermarketu u kom se rado zadržava.
"Pozajmljuju" kozmetičke preparate. Mnogo žena reći će vam kako je primetilo da im se krema za lice troši brže nego ranije otkad žive s partnerom ili da njihov losion za telo sada traje kraće. Da li je u pitanju manja ambalaža ili i jača polovina ima dužu skincare rutinu – procenite sami.
Odlasci kod lekara. Muškarci vole da se smatraju neuništivim, što znači da ne oboljevaju, nemaju temperaturu, a ako ih neki virus i zakači, to traje samo nekoliko dana. Posebno su osetljivi kada se radi o poseti urologu. Važnost zdravlja, a pre svega prevencija, predstavlja temu koja je i dalje tabu među muškarcima posebno kada dođu do dela da svoja iskustva s pregleda podele sa drugima. Zato kompanija dm svakog novembra sprovodi kampanju Movember koja za cilj ima upravo širenje svesti o važnosti prevencije i ceo mesec posvećuje borbi za predupređivanje bolesti prostate. Osim niza aktivnosti, dm drogerije ovim povodom svake godine doniraju i znatna sredstva zdravstvenim ustanovama.
Uživaju u ljubavnim komedijama. Sezona božićnih i novogodišnjih filmova je pred nama, a svi volimo da se posle napornog dana opustimo uz malo smeha i ljubavi. Iako će vam reći da su menjajući kanale slučajno zaustavili program baš na tom filmu, mnogi muškarci ovaj žanr smatraju opuštajućim.
Vode dugačke razgovore o svojim osećanjima. Koliko često čujemo da muškarci teško ispoljavaju emocije ili ne dele svoje snove i planove s drugima? Verujemo, doduše, da se to kod njih ne dešava često, ali da svaki od njih ima tu jednu osobu, možda baš majku, s kojom sve ovo deli – ali ne želi javno da prizna kome sve otkriva svoje "slabosti".
Iako su ovo teme koje se "ne dele" s drugima, a podjednako su važne za svakog muškarca, mesec novembar idealna je prilika da se svi ohrabre i podele neke svoje tajne, podstičući tako svoje prijatelje i muškarce u svojoj sredini da brinu o sebi.
(Telegraf.rs/PR)