E – prodavnica: Šta sve treba da znate o online prodaji?
Iako online kupovina i prodaja postoje godinama unazad na svim tržištima i funkcionišu dobro, svoju popularnost i vrtoglavi rast doživele su sa pojavom pandemije korona virusa
Ograničeno vreme kretanja, epidemiološke mere i skraćeno radno vreme prodavnica doprineli su tome da se znatno poveća procenat kupljene robe putem interneta.
Iako je postojao i deo ponuđača koji su nespremno dočekali ovu krizu koja i dalje traje, mnogi koji su ulagali u svoj marketing na internetu dobili su impozantan rast kapitala od ove vrste trgovine.
Brza i jednostavna kupovina i isporuka
Život u savremenom dobu ostavlja nam malo slobodnog vremena za nabavku onoga što nam je potrebno i lutanje od radnje do radnje za proizvodom koji nam je potreban. Poslovne obaveze, vožnja kroz gradsku gužvu, privatne obaveze, porodične obaveze, vreme za rekreativne i društvene aktivnosti – sve to nekada u samo jednom danu. Prednost online trgovanja treba da bude u mogućnosti da se pretražuje ono što ljudima treba bilo gde da se nalaze ali i mogućnost da sa svog tableta, računara ili mobilnog telefona isto poruče u par klikova.
Proces obrade upita i realizacije kupovine zato treba napraviti da bude što jednostavniji. Saradnja sa određenim kurirskim službama treba da obezbedi siguran i blagovremeni transport robe i krajnje zadovoljstvo kupca.
Beskontaktno plaćanje ili plaćanje pouzećem
Pored brze i jednostavne trgovine korisnici žele i da na što jednostavniji način izvrše plaćanje. Beskontaktno plaćanje putem kartice je danas visoko sigurna i proverena metoda elektronske transakcije. U par koraka izvršava se plaćanje tačnog iznosa poručene robe koji će automatski biti skinut sa kartice korisnika nakon što on unese podatak o njoj i prođe sigurnosti proces.
Ipak, danas većina vlasnika e – prodavnica ostavlja više mogućnosti za plaćanje (plaćanje karticom, plaćanje pouzećem). Pored već pomenutog plaćanja debitnom karticom, sve više online prodavnica nudi mogućnost plaćanja kreditnim karticama na rate.
Seo optimizacija kao dobra marketinška metoda
U svrhu unapređenja svoje prodaje i vidljivosti na internetu veliki broj firmi odlučuje se da to uradi putem seo optimizacije sajta. Na internetu za skoro sve proizvode možete naći više ponuđača, koji se protežu na nekoliko stranica Google pretrage. U većini slučajeva korisnici nemaju dovoljno ni vremena ni strpljenja da listaju desetine tih stranica te uglavnom najbolju ponudu kvaliteta, modela i cena traže među prvim opcijama koje se pojave. Seo optimizacija sajta ima tu moć da putem različitih procesa dovede određeni sajt na sam vrh pretrage. Sajt na kojem je dobro odrađena seo optimizacija zasigurno sa sobom nosi veći broj poseta istom.
Kako prodavati za konkretnu ciljanu grupu – nakit za žensku populaciju?
Veoma važna stavka ukoliko želite da unapredite svoje poslovanje jeste pregled i tumačenje web analitike sajta. Kako se ponaša svaki kupac od trenutka ulaska na vaš sajt pa sve do izlaska može vam pomoći da razumete potrebe tržišta i prilagodite im se. Upravo statistika može da vam pomogne u formiranju ciljane grupe. Na primer ako se bavite prodajom nakita (narukvica, minđuša, ogrlica) vaša ciljana grupa biće ženska populacija. Zato ćete svoje marketinške alate koristiti da povećate šanse da uspostavite kontakt sa novim klijentima baš iz te ciljane grupe, a sa druge strane svaranjem imidža zadržavate i stalne klijente.
Ciljana grupa se može u slučaju prodaje nakita formirati i putem različitih platformi kao što su društvene mreže na kojima imate biznis profil firme. Većina dostupnih korisnih alatki koje obrađuju statističke podatke je besplatna.
Sezonska prodaja (baštenske garniture, sadnja biljaka, malč)
Na osnovu gore pomenutih statističkih podataka vezanih sa prodaju na internetu pored činjenice da možete stvoriti ciljanu grupu za kupovinu nakita, možete pratiti i potrebe tržišta i uskladiti ponudu sa tim. Jedna od odrednica može biti potražnja vezana za godišnje doba. Uzimajući u obzir da je sada prolećna sezona i vreme kada uređujemo svoja dvorišta, jedna od stvari koju ljudi češće pretražuju su baštenske garniture, sadnja biljaka ili malč i baštenske alatke. Tražeći najbolju ponudu na primer baštenske garniture u smislu onoga što kupcu treba, kao i odnosa cene i kvaliteta naići će na mnoštvo sajtova sa tim sadržajem. Zato ćete prateći potrebu tržišta i služeći se raznim marketinškim metodama svoj fokus ponude staviti upravo na, u ovom slučaju, baštenske garniture.
Tradicionalna kupovina obilaženjem maloprodajnih objekata danas je potpuno zamenjena online kupovinom zbog svih gore pobrojanih prednosti – širok asortiman robe na jednom mestu, mogućnost upoređivanja kvaliteta i cena, kupovina u bilo koje doba dana i noći, sa bilo kojeg pametnog uređaja i izbor načina plaćanja kao i dostava na kućnu adresu.
(Telegraf.rs/PR)