3 bitne stvari za stvaranje "dobre marke"
Šta je to reklamiranje, a šta markiranje i koliki je njihov uticaj na sam proizvod ili firmu? U današnje vreme se za svašta može reći da je marka, pa čak i za samog sebe, pogotovo u eri influensera
Zato će se ovde naći po koja reč o ovim pojmovima i o tome kako napraviti od nečega dobru marku.
Pozitivna brend strategija
Marka je sve ono što čini proizvod ili firmu, odnosno ime, znak ili logo, simbol. Brend je i više od toga - marka koja se dokazala!
Da bi se do ovoga došlo, potrebna je dobro osmišljena strategija, koja uključuje:
- Jasno i direktno prenošenje poruke
- Stvaranje veze između brenda i ciljane grupe potrošača ili korisnika
- Motivaciju korisnika ili potrošača na akciju (kupovinu, korišćenje..)
- Stvaranje lojalnosti mušterija
Brendiranje to sve radi kroz određene strategije koje se menjaju prema potrebama klijenata.Svaka stradegija za brendiranje pada u vodu ukoliko ne postoji pozitivno predstavljanje i izazivanje emocije u mušteriji kroz brend.To će se dogoditi kroz dobar izbor predstavnika brenda odnosno brend ambasadora!
Lice brenda treba da bude srdačno, primamljivo i da izaziva poverenje. Osmeh mnogo bolje komunicira poruku brenda, od strogosti i namrštenosti - čak i ako ističe bore smejalice!
Pozitivan ton prenošenja poruke i pozitivna poruka koja se prenosi takođe su od velikog značaja.
Izbor zaštitnog lica
Izuzetno važna stavka oko koje će se vrteti sama marka ,jeste upravo izbor zaštitnog lica. To treba da bude, kao što je rečeno, pozitivan lik.
On čak ne mora da bude poznato lice, može da bude animirani lik ili bilo šta što je blisko samom proizvodu. Primer za to je recimo šrafko, razigrani šraf koji krasi izloge prodavnice alata.
Ukoliko to i jeste neka poznata ličnost, onda se pažljivo bira kakvu poruku može da prenese. Osoba koja je u fit formi, može da stane ispred brenda koji reklamira mršavljenje. Za kozmetiku se obično bira neko ko ima čisto i lepo lice .
Uz dobrog brend ambasadora sam brend će biti potpun i spreman za dalji marketing odnosno reklamiranje! A dalji korak je sledeći:
Reklamiranje i reklamni materijal
Reklamiranje je još jedna izuzetno važna stavka za proizvod ili firmu jer je to način da se dopre do velikog broja potencijalnih potrošača! To se obično radi uz dobar reklamni plan i dobar reklamni materijal!
Plan obično sastavlja stručnjak, ili tim stručnjaka iz marketing sfere, koji osmišlja izgled reklame, način i vreme emitovanja ili širenja informacija o robnoj marci. To se može učiniti pravljenjem reklama u audio ili audio vizuelnom izdanju, zatim sitnim reklamnim materijalom u vidu vizit karti, flajera, pamfleta, štampanih olovaka, upaljača, majica..
Kada je reklama osmišljena i urađen je reklamni materijal, dolazi na red faza distribucije odnosno širenja reklame.Tada se realizuje puštanje reklame u program, postavljanje bilborda, deljenje flajera i ostalog reklamnog materijala
Kada je reklamni plan osmišljen dobro i efektno reklama će dopreti i do onih mogućih korisnika koji možda i nisu na prvu loptu zainteresovani ili im nisu poznate takve usluge.
Ton obraćanja kroz reklamu
Da li će obraćanje biti duhovito, ili strogo i ozbiljno ili možda čak sa dozom zastrašivanja, zavisi od proizvoda i firme, ali važan je efekat! Efekat koji se dobija načinom obraćanja brenda potencijalnim mušterijama jeste da ih pozove na delovanje i korišćenje onoga što jedna robna marka nudi.
Primer za to su recimo zabavni i duhoviti Deda Mrazovi u reklami za Coca Colu koju su neizostavni u vreme novogodišnjih praznika.Ili na primer lik farmaceuta koji ozbiljno govori o simptomima prehlade i načinu na koji ćete ih lečiti uz neki lek.
Oba primera imaju različite načine obraćanja korisnicima, ali definitivno izazivaju emociju kao i reakciju mušterija.
Dobra staregija brendiranja i dobra reklama mogu da plasiraju proizvod u zvezde bukvalno i naprave “dobru marku”. Naravno, za prave učinke u ovom marketinškom polju, potrebno je angažovati stručnjake koji će taj posao uraditi kako treba i ostvariti cilj, a to je velik broj korisnika.
I na kraju da napomenemo: predstavljanje očekivanja kroz reklamu je jedno. Da bi neko ili nešto bio “dobra marka”, treba ta očekivanja i da se ispune.
(Telegraf.rs/PR)