Revolucija nove generacije: 14 načina na koje su milenijalci promenili svet u protekloj deceniji

Svet se mnogo promenio u poslednjih deset godina, na šta je velikim delom uticala generacija milenijalaca, koja i dalje pokušava da ga oblikuje u skladu sa svojim specifičnim potrebama

Generacija milenijalaca znatno je drugačija od svake prethodne. Oni su u drugoj deceniji 21. veka ušli u svet odraslih i promenili mnogo toga u svetu svojim specifičnim ponašanjem, piše Business Insider.

Evo o čemu se radi:

1) Zbog visokih cena nekretnina kasnije kupuju svoje domove

Zbog finansijskih poteškoća i rasta cena nekretnina milenijalci se kasnije odlučuju na kupovinu prve kuće. Danas stanovi i kuće koštaju za 39 odsto više nego pre 40 godina. Zato milenijalci najčešće žive sa cimerima ili sa roditeljima sve dok ne sakupe dovoljno novca ili se odlučuju za predgrađa, pošto su cene nekretnina veće u velikim gradovima.

2) Zbog nedostatka novca odlažu stupanje u brak, pa su uspešniji u poslu

Osim što se plaše razvoda, oni se ne venčavaju rano kao prethodne generacije iz finansijskih razloga. Žene se danas udaju najčešće sa 27 godina, a muškarci se žene sa 29, za razliku od osamdesetih, kada su devojke stupale u brak sa 22, a mladići sa 25 godina. Osim toga, skloniji su predbračnim ugovorima, jer zbog straha od razvoda žele da zaštite ono što je njihovo. Dobra vest je da je zbog ove vrste opreza broj razvoda za 24 odsto manji. Ipak, neki milenijalci se uopšte ne venčavaju jer smatraju da brak nije toliko bitan. Prema nekim istraživanjima, to je uverenje 25 odsto milenijalaca.

3) Odlažući brak, decu i kupovinu stana, menjaju celokupnu sliku porodice

Tradicionalna struktura porodice je promenjena, delimično zbog toga što milenijalci kasnije ulaze u brak, pa kasnije dobijaju i decu. Danas se više žena porađa u tridesetim nego u dvadesetim godinama. Najčešći razlog za odlaganje dobijanja potomstva ili za to što imaju manje dece nego što smatraju da bi trebalo jeste finansijsko stanje. Osim toga, došlo je do porasta višegeneracijskih domaćinstava zbog nemogućnosti kupovine sopstvenog doma.

4) Na radnom mestu žele smisleni posao, autonomiju i olakšice za bolji život

Milenijalci obično ne ostaju na istom radnom mestu duže od pet godina. Oni žele nove privilegije i olakšice, kao što su plaćeno roditeljsko odsustvo, besplatna hrana, popust na teretanu i slično, a mnoge kompanije izlaze u susret ovim zahtevima. Osim toga, oni žele fleksibilnost i posao na daljinu. To je dovelo do rasta u broju honorarnih poslova.

5) Kupuju onlajn i više novca troše na doživljaje

Milenijalci su u poslednjoj deceniji uništili nekoliko industrija, od industrije piva do industrije lanaca restorana. Oni su se preorijentisali na onlajn kupovinu i tako zatvorili mnoge standardne prodavnice, zbog čega se veliki broj proizvođača okrenuo onlajn prodaji i marketingu. Modna industrija je u poslednjih 10 godina doživela najveći preobražaj u skorašnjoj istoriji. Ipak, iako im proizvođači izlaze u susret i sele se onlajn, milenijalci više vole da izdvoje novac na doživljaje (putovanje i druge vrste uživanja) nego na stvari.

6) Sektor luksuza su učinili uobičajenijim i pristupačnijim

Kao i ostatak njihove generacije, bogati milenijalci vole da troše novac na doživljaje, na putovanja na kojima posebne VIP usluge bez problema doplaćuju. Oni biraju brendove u zavisnosti od njihove misije i vrednosti, a ne zbog lojalnosti prema njima. Bogati milenijalci stvaraju nove trendove i statusne simbole, cene bezobrazno skupe patike i uličnu modu. Neformalno oblačenje danas je imperativ.

7) Menja se i industrija venčanja

Milenijalci žele venčanja koja nisu klasična: u stajama i na farmama, u prirodi, bilo gde, samo ne u svečanim salama namenjenim venčanjima. Osim toga, i venčanice su mnogo jednostavnije nego što su bile ranije. Kao poklon najčešće očekuju novac koji je prilog za njihov medeni mesec ili za nešto drugo, dok su se ranije cenili i poklanjali predmeti za kuću. Sa usponom Instagrama i blogova o venčanjima, mladencima je postalo važno da imaju savršene fotografije. Pošto je danas sve više parova u kojima su partneri druge religije i sa drugog podneblja, postaje trend i organizovanje više svadbenih ceremonija kako bi se udovoljilo svačijim običajima.

8) Troše mnogo novca na svoje zdravlje

Zdravlje i dobar izgled postali su statusni simboli. Samo do 2015. do 2017. industrija koja se bavi održavanjem dobrog izgleda porasla je za 12 odsto i sada vredi 4,2 triliona dolara globalno. Neki milenijalci troše više na fitnes nego na školovanje, kupujući odeću za vežbanje i skupa pomagala i plaćajući članarine u teretanama. Brendovi menjaju svoje ponude kako bi izašli u susret zahtevima ove generacije. Milenijalci biraju i zdravija alkoholna pića, koja imaju manje kalorija i šećera, zbog čega dolazi do ozbiljnog preokreta u ovoj industriji.

9) Oni su generacija društvenih medija

Jutjub i Fejsbuk, koji su pokrenuti u prvoj deceniji 21. veka, doživeli su svoj vrhunac u drugoj deceniji, a početkom nje pokrenuti su i Instagram i Snepčet, koji su doprineli revoluciji društvenih mreža. Na ove četiri platforme razvili su se današnji blogeri i influenseri, koji su postali poznate ličnosti i uzori današnjice. Društvene mreže su tako postale i mesta na kojima se prodaju proizvodi, a milenijalci zarađuju velike svote novca od svog broja pratilaca na Instagramu i Snepčetu, gde ova generacija dobija savete o stilu, brendovima i modnim trendovima koji su poželjni. Oni ne kupuju samo odeću i proizvode na ovim mrežama, nego i putuju na osnovu njih – biraju destinacije po tome koja od njih će dobro izgledati na njihovim fotografijama na Instagramu, a što je hotel „fotogeničniji“, to ima više milenijalaca za goste.

10) Vole da iznamljuju, dele i da im se stvari dostavljaju

Milenijalci se u šali nazivaju „iznamljena generacija“, jer je broj servisa za iznajmljivanje znatno porastao u protekloj deceniji. Danas se sve iznajmljuje, odeća, nameštaj, sredstva za transport. Osim toga, servisi za onlajn emitovanje su doživeli procvat – Netfliks i Hulu su postali popularniji od televizijskih kanala, jer omogućavaju svojim korisnicima da gledaju sadržaj koji žele kad oni hoće i mogu, a ne smeštaju ga u termin u koji gledalc mora da se uklopi kako ništa ne bi propustio.

11) Aplikacije za upoznavanje postale su glavno sredstvo za pronalaženje partnera

U drugoj deceniji 21. veka onlajn upoznavanje nije bilo novost, ali je pojava aplikacija koje služe ovoj svrsi promenila način na koji se ljudi upoznaju i zaljubljuju. Većina ljudi, čak tri četvrtine milenijalaca, sada stupa u prvi kontakt onlajn, gde se milenijalci osećaju sigurnije jer mogu da pokažu samo ono što žele da njihov potencijalni partner vidi.

12) Inovacije u tehnologiji dovele su do procvata startap kulture

Aplikacijama za upoznavanje i dostavu, kao i društvenim mrežama, zajedničko je to što su startap projekti. Milenijalci su počeli da nalaze rupe u industrijama i da u njima vide nove mogućnosti da obezbede pripadnicima svoje generacije pogodnosti za kojima tragaju, pa je zato sve veći broj mladih preduzetnika. Većina ovih poslova razvija se na društvenim mrežama koje služe za brzu promociju.

13) Nestaju stigme u vezi sa mnogim tabu temama o kojima njihovi roditelji ne žele ni da pričaju

Milenijalci lakše pričaju o svojim finansijskim problemima sa prijateljima i braćom i sestrama nego prethodne generacije. Problemi sa novcem koji imaju milenijalci najčešće dovode do pogrošanja njihovog mentalnog zdravlja, zbog čega je veliki broj njih na terapijama.

14) Drugačije se gleda na politiku i društvena pitanja

Milenijalci teže socijalizmu, najverovatnije zbog svojih dugova i stagniranja plata. Oni su najraznovrsnija generacija u istoriji i umeju da se „stave u tuđe cipele“, da razumeju one koji su potpuno drugačiji od njih i da sa njima pričaju istim jezikom. Oni su zagovornici društvene pravde i bore se za jednakost, učestvuju u mnogim pokretima za prava ugnjetavanih i manje cenjenih i sigurni su u svoj cilj i u to da će njihove akcije imati dobar ishod.

Video: Rade kao robovi, žive kao u logoru što plaćaju 1000$ i srećni su zbog toga - Milenijalci

(V. T.)