Grliti se ili ne grliti se na poslu: Kako "na finjaka" da izbegnete ove neprijatne situacije
Ljudi imaju različiti prag prijatnosti kada je reč o dodirivanju
Dok su neki srdačni i otvoreni za zagrljaj, drugi se jedva dodiruju sa svojim najbližima i ne žele da dolaze u bliski kontakt s kolegama na poslu.
Različita radna mesta imaju drugačiju kulturu kada je reč o grljenju. Konzervativnije radne sredine kao što je banka ili firme koje rade finansije ne praktikuju mnogo grljenja ukoliko neko od kolega saopšti srećne vesti kao što su venčanje, dolazak deteta na svet ili unapređenje.
S druge strane radna mesta koja se bave ugostiteljstvom i servisnim uslugama su dosta otvorenija kada je reč o dodirivanju.
- Osobe koje se nalaze na visokim položajima u firmi treba da izbegavaju grljenje sa zaposlenima - kaže Majk Smit, advokat za zapošljavanje u firmu Cozen O'Connor iz Njujorka.
- Zagrljaj dvoje kolega koji su na istoj radnoj poziciji su mnogo prihvatljiviji - kaže on i dodaje:
- Ukoliko je u pitanju kolega koji nema uticaj na vašu karijeru, ne potpisuje platu ili bonus i uključeni ste u privatan život te osobe - onda je sasvim uredu da se zagrlite.
Za osobe koje bi grljenje s kolegama radije ostavile za nekoga drugog važno je da osobi date do znanja da ovakvu vrstu intimiziranja ne želite.
- Odmah ispružite ruku ka kolegi koji očekuje zagrljaj jer ćete mu tako dati do znanja da je rukovanje prihvatljivije - kaže Smit.
Postoje i drugi načini da kolegi ukažete zahvalnost ili čestitke mesto zagljaja.
- Sasvim je u redu da stanete kraj kolege i dlanom ga lagano stisnete za rame. Tada nećete imati neprijatnu situaciju grljenja sa osobom koja vam nije bliska - savetuje Smit.
(Telegraf.rs)