Objavila je "jednostavno" pravilo na osnovu kog zapošljava ljude, a svako ko ne uradi jednu stvar - nema šanse da bude primljen
Rat na Internetu ne jenjava zbog stava jedne menadžerke
Desika Lajbman se kune u svoje jednostavno pravilo zapošljavanja i objašnjava da se radi o proveri kulture i informatičke pismenosti i da bi bilo suludo da od njega odstupi. Evo o čemu je reč.
Džesika Lajban je poslovođa koja drži do svojih pravila zapošljavanja. Ona od njih ne odstupa, ali se jedno nikako ne sviđe ljudima na društvenim mrežama.
Naime, ona je svojoj sekretarici jasno stavila do znanja u dopisu šta tačno ne sme da uradi, odnosno šta mora da uradi kandidat za posao.
- Ukoliko neko od kandidata ne pošalje e-mail u kojem se zahvaljuje, ni slučajno ga nemoj zaposliti.
Gospođa Lajbman, izvršni urednik jedne kompanije, je ovim stavom izazvala burne reakcije na Internetu.
Pošto je intervjuisala stotine zaposlenih, ona tvrdi da je ovo greška broj jedan koju nijedan šef ne bi smeo da zaobiđe. Ona je poslala časopisu "Business Insider" pismo u kojem objašnjava koji je pravi način za zapošljavanje radnika.
- Proces zapošljavanja je"kritičan" sam po sebi, jer se bazira na malom broju podataka o osobi kandidatu i ponekad čak ne obezbeđuje razgovor uživo kada možda možete saznati više - napisala je Lajbman i dodala da je e-mail zahvalnosti na intervjuu značajan jer pokazuje da je osobi zaista stalo do posla, pokazuje i kulturu, kao i snalažljivost koja je potrebna za praktični radi i informatičku pismenost.
- Kandidat koji poalje ovakvu poštu želi posao, organizovan je i vaspitan - jasna je Džesika koja je ovaj svoj stav podelila i na Twitter-u.
Ljudi su podeljenog mišljenja, ali oni koji su je iskritikovali su nešto malo glasniji.
- Proizvoljan način "čuvanja kapija" firmi je tipičan za ovu generaciju i kulturu. Vaš način može da pokaže potpuno krivu sliku o kandidatu i da ostanete bez kvalitetnih ljudi u timu - kaže Skot Hanselman.
- Iscrpljujuće je osam sati učestvoveti u personalnim intervjuima, zar ne? - ironična je Rebeka Slatkin.
- Ti zaposleni će sutra da stvaraju kvalitet vaše kuće, vi bi trebalo njima da budete zahvalni. Nije ni čudo što vam ljudi odlaze posle samo nekoliko meseci, jer sve ukazujje na to da je toksična radna sredina gde su prihvaćeni samo oni koji klimaju glavom - kaže ogorčana Marijam.
Mnogi ljudi su se zapitali na čemu to treba kandidati da se zahvale Džesiki. Možda na tome što im je posvetila vreme?
- Da li i vi šaljete kandidatima zahvalnicu što su se prijavili za posao? Pravila moraju da budu dvosmerna - kaže Nat.
Ipak, ima i onih koji su se složili sa njenim pristupom.
- Profesionalna ljubaznost je da pošaljete zahvalnicu podslodavcu. Još uvek ima ljudi koji imaju manire, a traže posao - jasna je Melis Houp.
(Telegraf.rs / nzherald.co.nz)