Zgadiće vam se sigurno: 9 odvratnih stvari koje restorani rade da bi uštedeli

Tužna istina je da su i radnici u ugostiteljstvu često potplaćeni, a shodno tome mnogi od njih sebi ne mogu priuštiti bolovanje, pogotovo ako nemaju spremnu zamenu

U svetu ugostiteljstva, vreme je jako bitna stavka kod uspešnosti nekog restorana. Ako gost dugo čeka naručenu hranu, postoji velika šansa da se nikad neće vratiti. Za vreme večernje gužve, kuvari, bez obzira na broj gostiju, narudžbine moraju da pošalju na sto u što kraćem roku.

Slatko koje i dijabetičari mogu da jedu: Tajna je samo u jednom sastojku! (RECEPT)

Neki restorani rešavaju ovaj problem tako što unapred pripreme hranu, koju potom zagrevaju u mikrotalasnoj pećnici i dodatno "ukrašavaju" kako bi izgledala sveže.

1. Posluživanje hrane kojoj je istekao rok trajanja

Bacanje hrane kojoj je prošao rok trajanja je ogromni gubitak za svaki restoran. Ponekad vlasnici restorana, hranu koja izgleda jestivo, posluže normalno kao i ostalu hranu.

2. Kuhinjsko osoblje ne nosi rukavice

Mnogo radnika restorana izbegava da nosi rukavice tokom pripreme hrane. Istraživanje koje je sproveo "Food Safety News" je pokazalo da čak 62 odsto osoblja u kuhinjama prilikom rada sa sirovim mesom nama rukavice, i da ne peru ruke nakon rada sa sirovim mesom, a pre početka rada sa drugim jelima i namirnicama.

3. Bolesni zaposleni

Tužna istina je da su i radnici u ugostiteljstvu često potplaćeni, a shodno tome mnogi od njih sebi ne mogu priuštiti bolovanje, pogotovo ako nemaju spremnu zamenu. Stoga, često se dešava da prehlađeni radnici, s gripom ili temperaturom, uredno odrađuju svoje smene i često prenose bakterije i viruse svojim gostima i drugim radnicima.

4. Čuvanje mesnih i morskih proizvoda na pogrešnim temperaturama

Meso, perad, morski plodovi i mlečni proizvodi nisu uvek zamrznuti na pravoj temperaturi. Nemaju svi restorani generator u slučaju da ostanu bez struje, ili proizvodi predugo stoje u zamrzivaču. Uprkos tome, bacanje hrane je još jednom veliki finansijski gubitak za restoran pa će ponekad poslužiti takvu hranu i nadati se da nikome neće biti loše zbog nje.

5. Prljavi tanjiri i pribor za jelo

Pranje posuđa u mašini po čitav dan je jako skupo. Iako retko, bilo je situacija kad su inspektori naleteli na restorane u kojima su se tanjiri samo brzinski ispirali i brisali. pa potom odmah vraćali na stolove.

6. Prljavi stolnjaci i ubrusi

Ljudi prilikom jela umeju da budu jako neuredni, a pranje stolnjaka i ubrusa za svakog sledećeg gosta nije praktično ni isplativo. U mnogim restoranima manje mrlje će se samo istrljati iz stolnjaka, a mrvice očistiti.

7. Pretakanje kečapa

Postoji pravilo da se to ne sme raditi, ali se baš i ne sprovodi. Pretakanje kečapa iz više polu-praznih boca u jednu stvara opasnost od prenosa bakterija. Samo se setite koliko ljudi dnevno dira te flaše i koliko njih nije opralo ruke. Uz to, ponekad prilikom procesa prenosa kečapa nisu svi zdravstveni uslovi zadovoljeni, odnosno, često se pretakanje ne događa u minimalnim higijenskim uslovima.

8. Unapred pripremljena hrana

U svetu ugostiteljstva, vreme je jako bitna stavka kod uspešnosti nekog restorana. Ako gost dugo čeka naručenu hranu, postoji velika šansa da se nikad neće vratiti. Za vreme večernje gužve, kuvari, bez obzira na broj gostiju, narudžbine moraju da pošalju na sto u što kraćem roku. Neki restorani rešavaju ovaj problem tako što unapred pripreme hranu, koju potom zagrevaju u mikrotalasnoj pećnici i dodatno "ukrašavaju" kako bi izgledala sveže.

9. Grickalice već pre poslužene drugom gostu

Neki restorani i barovi uz piće gostima nude grickalice u malim posudicama. Ono što ljudi ne znaju je da se grickalice drže u velikim kontejnerima u kuhinji i da osoblje često nepojedene grickalice vrati u kontejner, pa ih sledeći dan opet poslužuje. Opasnost je činjenica da su grickalice dirali ljudi koji možda nemaju čiste ruke.

(Telegraf.rs / Izvor: 24sata.hr)