ZABORAVITE NA PRAVILO "10 i 2": Sve vreme POGREŠNO DRŽITE RUKE NA VOLANU - evo gde ZAISTA moraju da budu

Mnoge stvari su se promenile od kada ste naučili da vozite

Većina vozača je u školi naučilo da se ruke na volanu drže u položaju kada su skazaljke na satu na 10 i 2 sata, međutim, ispostavilo se da postoji bolji i mnogo bezbedniji položaj za držanje ruku prilikom vožnje.

Položaj RUKU NA VOLANU dok vozite OTKRIVA kakva ste ZAISTA osoba

Vozači u Holandiji DESNOM RUKOM otvaraju vrata kada IZLAZE IZ KOLA - i vi ćete kada vidite koliko je to važno

Upoznajte se sa pravilom "9 i 3" i time kako može da vam spase život.

Mnogi od nas uglavnom vazdušne jastuke uzimaju zdravo za gotovo, međutim, pored toga što mogu da nam sačuvaju život u opasnoj situaciji, vazdušni jastuci tom prilikom mogu i da nas povrede ako ne vodimo računa.

Kada se vazdušni jastuk aktivira, puni se gasom koji izbacuje plastičan poklopac na volanu velikom brzinom koja može da iznosi i do 400 kilometara na sat.

Što su ruke više iznad plastičnog poklopca to su veće šanse da vozač bude povređen.

Kada su ruke na volanu u položaju "9 i 3", kao i palčevi, to su veće šanse da će biti dalje od plastičnog poklopca - i samim tim neće biti povređene kada se vazdušni jastuk aktivira.

Izbacivanjem jastuka, kada su ruke u standardnom "10 i 2" položaju, ruke mogu da budu bačene prema licu i dovedu do polomljenog nosa ili potresa mozga.

Zato je "9 i 3" razumniji položaj ruku jer je vozač i dalje ima odličnu kontrolu nad vozilom, ali i manje šanse da bude povređene kada se aktivira vazdušni jastuk.

Pritom, stručnjaci su utvrdili da je ovo ergonomski bolji položaj ruku i čini dužu vožnju udobnijom.

(Telegraf.rs)