Tražila je od seks sajta podatke o sebi - a ono što su joj poslali ju je ostavilo u šoku
Društvene mreže znaju mnogo više o nama nego što možemo i da zamislimo
U savremenom svetu nezamislivo je da živite bez Facebook profila, Instagram-a i Twetter-a kojima često otkrivamo i najtamnije tajne.
SEKSI RUSKINJE koje ćete želeti da pratite na Instagramu jer su prave kraljice mode (FOTO)
Svaki digitalni podatak koji ostavimo na nekoj od njih nikada neće biti zaboravljen jer svaka od ovih mreža ima svoje "fioke" u kojima čuva svaku našu objavu. Najveća pretnja su aplikacije za upoznavanje koje ljudi danas sve više koriste usled nedostatka vremena da upoznaju ljude na drugi način.
Jedna od najpopularnijih svakako je Tinder. Kada odlučite da napravite profil i krenete da listate katalog ljudi koje možete da upoznate, možete se povezati preko mail-a ili Facebook profila. Time odobravate aplikaciji pristup svim podacima koje imate na njima. Ubrzo će Tinder znati vašu lokaciju, omiljenu knjigu i koju muziku volite da slušate. Kako bi se osigurao, Tinder će vas odmah upozoriti da vaši podaci nisu u potpunosti zaštićeni, a na vama je da odustanete ili nastavite korak dalje.
Prepiske sa svim ljudima sa kojima se spojite na Tinderu, ostaju pohranjene i možete im pristupiti tako što ćete se obratiti stručnoj službi. To je uradila Džudit Duportel koja je dobila 800 strana podataka koje je Tinder o njoj godinama sakupljao, piše The Guardian.
-800 strana teksta sadržalo je informacije o mojim Facebook lajkovima, slikama na Instagramu čak i kada sam isti izbrisala, moje obrazovanje, godišta ljudi koji su me zanimali na Tinderu, kada i gde sam stupila u virtuelnu konverzaciju sa svakim mojim spojem i gomila drugih podataka, rekla je ona.
To ne iznenađuje, jer Facebook funkcioniše po istom principu i sigurno ima na hiljade strana podata svakog od nas. Ono što fascinira jeste da smo mi spremni da toliko lako odamo sve informacije o sebi potpunim neznancima i aplikacijama. Lični podaci su jako vredni na tržištu s obzirom da se na praćenju ponašanja i potreba potrošača bazira reklamiranje.
Ono što zabrinjava jeste da su ti podaci dostupni i što se njima može manipulisati. Mogu biti predmet prodaje u reklamne svrhe, a li i brojnih zloupotreba. Ne izgleda tako strašno odati neku tajnu online, ali kada biste bvideli vaše podatke na papiru, šokirali biste se.
Sve više smo vezani za naše pametne telefone od kojih smo odavno postali zavisni. Zastrašujuće je koliko lako odustajemo od privatnosti zarad klikova i lajkova na društvenim mrežama. To stvara osećaj stvarnosti, ali nju oblikuje neko drugi i ona predstavlja začarani krug iz koga teško možete da izađete.
(Telegraf)