"Dizni" zatvorio kontroverznu izložbu protiv gojaznosti
Stručnjaci za gojaznost pozdravili odluku kompanije “Dizni” da zatvori jednu od svojih najnovijih atrakcija, koja je kritikovana u javnosti zbog toga što promoviše uvreženi stereotip da su gojazna deca lenja i da se loše hrane
Reč je o interaktivnoj izložbi "Heroji navika" ("Habit Heroes"), koju je kompanija otvorila prošlog mecesa u okviru svog čuvenog zabavnog parka "Diznilend" na Floridi. Istovremeno, na Internetu se u ponudi pojavila i istoimena igrica, u kojoj se vitki junaci Kali i Vil bore protiv debelih zlih junaka nezgrapnih imena.
Mnogi stručnjaci i organizacije koje se bave poremećajima u ishrani kritikovali su ovu postavku, nazivajući je užasnom, jer se u njoj gojazna deca ismevaju, što je, smatraju oni, apsolutno pogrešan pristup ovom problemu, koji sve više pogađa svetsku populaciju, a posebno mlade.
U "Dizniju" navode da su usled loših reakcija javnosti odlučili da zatvore izložbu kako bi je unapredili i dali joj novi smisao.
Svetska zdravstvena organizacija (SZO) smatra da je gojaznost kod dece jedan od najozbiljnijih zdravstvenih izazova 21. veka. Kao uzroke ove pojave stručnjaci SZO navode promene u proizvodnji hrane, agresivni marketing, visok sadržaj masti i šećera u prehrambenim proizvodima, ali i sve veću urbanizaciju i promene u načinu života.
- Deca nisu naprasno obolela od epidemije gubitka volje. Stvar je u tome što se svet u kome rastu dramatično promenio – navode oni.
(Tanjug)