Putovanjem u živopisnu budućnost obeleženo četvrto veče 39. Black'n'Easy Fashion Week-a (FOTO)
U okviru programa 39. Black 'n' Easy Fashion Week-a predstavili su se studenti i mladi dizajneri na reviji B Future, zatim nam je Ivana Pilja prikazala svoju najnoviju kolekciju, a kako je zemlja u fokusu Nedelje mode Holandija, videli smo i reviju holandskog modnog brenda Futura
Belgrade Fashion Week već 20 godina kontinuirano podržava mlade dizajnere. U saradnji sa „Fashion Incubatorom“, projektom udruženja „BFW Design Collective“, raspisan je konkurs na kom su pravo učešća imali studenti, diplomci i postdiplomci modnog dizajna.
Kandidati su dobili zadatak da se u okviru 39. Black 'n' Easy Fashion Week-a predstave na specijalnoj B FUTURE reviji. Polazna tema konkursa bila je "Život u boji".
Modeli su odisali onim što je suprotno sivilu svakodnevnice - nežnim i srećnim mislima, optimizmom, orijentisanošću na nematerijalno, tananim i uzvišenim osećanjima.
Pristigle radove ocenjivala je stručna komisija u sastavu: Branko Popović (direktor Fashion Clash-a), Ana Ljubinković, Nenad Janjatović, Lara Milanović, Ksenija Marković i Irena Mišović. Mladi dizajneri čiji modeli su prikazani na reviji su: Anica Jovanović, Anja Plemić, Dajana Vasić, Dragana Vujić, Gala Borović, Ivana Gajić, Ivana Vorguca, Jovana Bogosavljević, Katarina Đorđević, Melanija Vasić, Milica Ratković, Mina Cvetinović, Nada Stevanović, Nevena Ivanović, Krivokapić, Senka Đorđević, Tatjana Ostojić, Teodora Ilić.
Pobednik konkursa B FUTURE biće proglašen na svečanoj dodeli nagrada nakon Fashion Week-a. Autorska revija na narednom Fashion Week-u, tkanine za izradu kolekcije, kao i mogućnost učešća na internacionalnim projektima udruženja „BFW Design Collective-a“ čine nagradu koja očekuje pobednika.
Belgrade Fashion Week tradicionalno sarađuje sa inostranim ambasadama približavajući nam različite kulture pre svega kroz fokus mode.
Ovog puta zemlja u fokusu Fashion Week-a je Holandija. U kontekstu toga, reviju FUTURA najavila je Mariëlle van Miltenburg, zamenica ambasadora ambasade Kraljevine Holandije.
FUTURA se beogradskoj publici predstavila kolekcijom "Futura Racing Ankersmit" za jesen/zimu 2016/17. Kolekcija je inspirisana "antiknim" pamukom čuvene deventerske fabrike tekstila Ankersmit i kulturom trka Formule 1.
Ova fabrika je u periodu od 1865 do 1965. proizvodila indonežanske i afričke waxprint-ove, a koje FUTURA za potrebe aktuelne kolekcije reinterpretira i transponuje u budućnost. Kolekcija je snažna, pročišćena i prožeta minimalizmom tipičnim za holandski dizajn.
Kolekcijom za proleće/leto 2016, dizajnerka Ivana Pilja obraća se široj publici predstavljajući “ready to wear” komade. Kreacije su ponovo odraz njenih avangardih ideja i tendencije da eksperimentiše oblicima i iluzijom boja, po čemu je Pilja postala prepoznatljiva javnosti.
Dizajnerka je i ovoga puta išla korak dalje u istraživanju novih formi, ali sa namerom da svoju umetničku viziju prilagodi svakodnevnim potrebama ljudi. Ivanina nova kolekcija, obojena u crno-belo, na neki način predstavlja ogranak kolekcije predstavljene na prošlom Black’n’Easy Fashion Week-u.
Deo kolekcije posvećen je i muškarcima. Ivana Pilja nedavno se istom kolekcijom predstavila na Berlin Alternative Fashion Week-u i to kao deo Alchemy programa, koji važi za najsvetliju tačku ove poznate manifestacije.
Tokom četvrtog dana Beogradske nedelje mode održana je i konferencija BEST EXPORT PRACTICE na temu najbolje izvozne prakse u modi. Gost predavač bio je Anton Dell, osnivač i izvršni direktor Anton Dell Fashion Consultancy agencije.
Pre otvaranja agencije 1994. godine bio je jedan od glavnih agenata u Velikoj Britaniji koji je preko 20 godina zastupao najveće evropske brendove.
Tokom svih ovih godina Anton Dell je pomagao nekim od top brendova u svetu mode kao što su MaxMara, French Connection, Ecco Shoes, Mephisto, Miss Sixty, Bench, Gerry Webber, Oililly, Lee Cooper, Lipsy, Mexx kao i mnogim drugima.
Danas je uticajna ličnost u svetu mode budući da je u kontaktu sa velikim brojem buyera i agenata širom sveta. Gospodin Dell održao je predavanje za srpske modne kuće kao i za brendove domaćih samostalnih dizajnera koji imaju želju za izvozom i internacionalnim rastom.
Cilj predavanja bio je da ohrabri i pomogne kompanije na polju prodaje i izgradnje brenda, marketinga, izvoza iz Srbije i plasmana robe na internacionalno tržište. Predavanju su između ostalih prisustvovali: Ašok Murti, Ana Ljubinković, Tijana Pavlov, kao i čelni ljudi kompanija Ivko, AMC i Legend.
(Telegraf.rs)