HOĆETE DA VAS LJUDI VOLE? Pitajte ih za savet!
Ne znate kako da stupite u komunikaciju? Ne voli vas šef? Evo kako da rešite sve takve probleme pomoću jednog jedinog trika
Da li ste znali da ljudi više vole one osobe koje im se obrate za savet, nego one s kojima stupe u komunikaciju na neki drugi način?
7 trikova koji će vam pomoći da se na prvi pogled dopadnete ljudima!
Istraživački tim sa Harvarda kojeg čine Alison Vud Bruks, Frančeska Đino i Moris E. Švajcer došao je do saznanja da ljudi generalno bolje prihvataju one koji od njih traže savet.
Zašto je to tako?
Ovo zapravo ima dosta veze sa narcisoidnošću. Ljudi uživaju u tome da daju savete i sopstvena mišljenja o određenim temama. Na taj način se osećaju potrebnim, važnim i privilegovanim, što podstiče njihovo samopouzdanje i druge pozitivne emocije u vezi samih sebe, a ujedno je i svojevrsni ego bust.
- Većina ljudi traženje saveta ili pomoći povezuje sa nemogućnošću da se određeni problem reši samostalno, pa ga u tom kontekstu smatraju odrazom sopstvene nesposobnosti. Iz tog razloga većina ljudi, zbog straha od negativne procene, ne traži savet ni tuđe mišljenje. Međutim, ta percepcija je pogrešna i nema nikakve veze s nečijom kompetencijom. Jednostavno, nekad je druga osoba u stanju da sagleda problem iz potpuno drugačijeg ugla koji je nama u tom trenutku možda promakao. Stoga, ne ustručavajte se da zatražite savet od drugih ljudi - poručuju autori ove studije.
U nekoliko zasebnih studija, istraživački tim sa Harvarda je učesnicima predstavio zadatak koji moraju da ispune i partnera s kojim će komunicirati. U jednom eksperimentu, na primer, učesnicima studije je rečeno da moraju da reše jednu zagonetku, a njihov partner će to učiniti naknadno.
S partnerom su učesnici studije komunicirali isključivo putem kratke poruke, a partner je zapravo bio računar, koji je učesnicima slao dve različite vrste poruka: "Nadam se da je prošlo dobro" i "Nadam se da je prošlo dobro, imaš li neki savet za mene?"
Učesnici studije čiji su "partneri" zatražili savet, ocenjeni su dosta kompetentnijim, sposobnijim i inteligentnijim od onih koji to nisu uradili i koji su samo postavili pitanje.
Postoji nekoliko načina na koje ovaj trik i svojevrsnu psihološku igricu možete da okrenete u sopstvenu korist. Ona može da bude posebno korisna kad su u pitanju poslovni odnosi i veza između poslodavaca i zaposlenih.
- Radnici bi obavezno povremeno trebalo da traže savete od svojih nadređenih. Ne samo zato što je ovaj vid komunikacije koristan u razmeni informacija i širenju znanja, nego i generalno poboljšava odnos i odnos između zaposlenih i nadređenih - poručuju autori studije.
(Telegraf.rs / Klix)