VREMENA SE MENJAJU: Evo na šta se današnji klinci lože
Biti roditelj nije nimalo lako, posebno kad dete prestane da bude dete i postane nepredvidivi tinejdžer, kojeg je nemoguće uhvatiti ni za glavu ni za rep, a kamoli razumeti njegove potrebe. Evo malog vodiča koji će vam pomoći da shvatite šta vaš adolescent želi i za čime teži
Tinejdžeri su oduvek najviše trošili na odeću i hranu, čak 40 odsto svog džeparca, ali danas dešava se nešto novo. Na hranu troše sve više, a na odeću sve manje, i ta dva troška u njihovom životu se izjednačavaju.
Način života sve je važniji od dokazivanja pripadnosti izgledom. Novi važni trendovi među tinejdžerima su odbacivanje rodnih stereotipa i usvajanje navika "odraslih", poput kupovina organske hrane i kupovina na sniženjima, pokazalo je jedno od najuticajnijih istraživanja u industriji, koje američka banka'Piper Jaffray' svake godine sprovodi na uzorku od 7.500 tinejdžera prosečne starosti oko 16 godina.
Preklapanje normi
Tinejdžeri su tržišna sila, godišnje potroše više od 120 milijardi dolara, i industrija sve teže sledi njihove zahteve. Pomenuto istraživanje poklopilo se i s onim koje je sprovela 'Intelligence group' i njihovim 'Cassandra Report-om', o pop kulturi i navikama mladih potrošača. To istraživanje pokazalo je da mladi danas više ne vide pol kao važnu odrednicu identiteta.
Kompanije mogu da zaborave na rodno brendiranje proizvoda, danas se najbolje prodaje “filozofija rodne fleksibilnosti”. Mladi odbacuju klasične marketinške smernice, štaviše, 45 odsto mladića i 54 odsto devojaka u domaćinstvu deli iste proizvode.
- Mladi potrošači povezuju, kombinuju i preklapaju polne norme da bi zadovoljili individualne potrebe - poručuju analitičari.
Istraživanje Piper Jaffray-a potvrdilo je, da se ponašanje tinejdžera u nekim stvarima ipak nije promenilo. I dalje traže potvrdu među vršnjacima i ranije usvajaju promene od drugih starosnih grupa. Ovu generaciju od pređašnjih razlikuje antikomformizam, traženje proizvoda koji će doneti iskustva i jače vrednovanje praktičnosti od “cool” faktora.
Striming kultura
S obzirom na važnost tehnologije u njihovim životima, tinejdžeri na nju troše relativno malo, sedam odsto budžeta. Najviše kupuju na Amazonu i eBay-u, Ajfon je gadžet broj jedan, dobro će proći i Apple, a sve se više troši i na igrice. Trošenje na muziku i filmove opada zbog jefitnog striminga a Instagram je prvi put pretekao Fejsbuk i Tviter.
(Telegraf.rs / Jutarnji)