Ako ovo kažete šefu, dobićete otkaz!

Iako ste na poslu osam sati svoga dana, ipak se komunikacija između kolega i vaš i šefa i vas odvija na određenom poslovnom nivou. Upravo zbog toga neke rečenice nikada ne smete da izgovorite jer će biti pogrešno protumačene

Ma koliko vremena da provodite na poslu, vaš šef, pa ni kolege, vas ne poznaju u potpunosti. Poslovni nivo koji mora da se održava u firmi nameće određeno ponašanje iz čijeg okvira ne smete previše da izlazite, naročito ako želite da se održite u poslu i da napredujete.

Upravo iz tih razloga, neke rečenice u svom poslovnom okruženju, prema mišljenju Forbsovog stručnjaka za karijere, Dena Šavbela, ne smete da prevalite preko usana jer vam mogu doći glave, baš zato što ih vaš šef ili kolege neće u potpunosti razumeti.

Tako sam umoran/na

- Svi šefovi znaju da zaposleni imaju život van radnog mesta koji uključuje noćne izlaske, malu decu, bučne susede… Međutim, jutarnja kuknjava na poslu nije dozvoljena. Ako se niste naspavali onda znači i da niste dovoljno produktivni. Žaleći se da ste umorni šaljete loše signale - kaže Šavbel.

Obično tako radimo

Ako uvek stvari radite na isti način, onda će i rezultat uvek biti isti. Prihvatajte nove ideje i načine rada, budite fleksibilni i slušajte mišljenja kolega. Tako ćete se nametnuti kao vođa.

undefined

Ovo je verovatno loša ideja, ali...

- Ne postoji nešto što se zove loša ideja. Govoreći ovakve stvari šaljete negativnu energiju i kolegama i šefovima. Nikada ne počinjite rečenicu govoreći da je neka ideja loša, jer vas u budućnosti niko neće shvatiti ozbiljno, a vaši šefovi će se osećati iznevereno - poručuje Forbsov stručnjak za karijere.

Mislio sam da će on/ona to uraditi

Nikada ne prebacujte odgovornost na nekog drugog bilo da to radite kako biste spasili sebe ili zato što zaista mislite da je neko drugi odgovoran. Bilo kako bilo, time samo sebe prikazujete u lošem svetlu. Ako ste odgovorni za neki posao, onda je jako loše kriviti druge ljude kada se posao ne uradi. Ako niste znali da ste vi odgovorni, trebali ste da pitate - kaže Den.

Tako sam zauzet/a

- Zapamtite, svi su zauzeti. Zahvaljujući pametnim telefonima svi rade duže nego što je to bilo ranije. Možda ovo govorite kako biste naglasili da naporno radite i da imate puno obaveza, ali se to neće shvatiti na pozitivan način. Ako vaš šef treba pomoć oko nečega, morate da budete spremni da mu pomognete. Ali, ako želite da mu stavite do znanja da zaista imate puno posla, onda treba da mu kažete da vas čeka još mnogo toga nezavršenog - poručuje Šavbel.

(Telegraf.rs)