HRVATSKI DIZAJNER BORIS BANOVIĆ: Ljudi, koristite dezodorans u prevozu!
- Ja ne radim modu koja je izvitoperena, već modu koja je vrlo nosiva i u kojoj se svako može pronaći. Dizajneri ne shvataju da je klasika ono što se prodaje. Jedan Guči, Prada ili Mekvin naprave ludu kreaciju i pokažu to na svojoj modnoj reviji, ali najviše prodaju belu, crnu i sivu košulju, crno odelo, plavo odelo, poslovnu haljinu. To su najtraženiji artikli, sve ostalo je imidž - rekao je Boris Banović za portal Telegraf
Priznatog hrvatskog dizajnera i popularno televizijsko lice, Borisa Banovića, mnogi u Srbiji pamte još iz zlatnog doba najpoznatije selebriti emisije u Hrvatskoj, "Red Carpet-a". Oštrog jezika i britkog uma imao je ulogu da komentariše stajling poznatih faca, što nije sprečilo horde gledalaca da ga zavole jer ih je dovitljivim doskočicama slatko zasmejavao kraj malih ekrana.
Ipak, kako sam kaže, često se o njemu pisalo kako dobro, tako i loše, ali ga to nije sprečilo da i dan danas, jasno i glasno, iznosi svoje mišljenje.
Nakon deset godina koje je proveo na televiziji, taj deo svoje karijere odlučio da stavi po strani, jer u potpunosti želi da se posveti svojoj prvoj i najvećoj ljubavi - modi.
- Na televiziji se pojavljujem povremeno. Napravio sam dogovor da budem spoljni saradnik i da s vremena na vreme pravim priloge. Dizajniranje oduzima zaista puno energije i vremena, baš kao i televizija, zbog čega te dve stvari nije moguće kombinovati - rekao je Boris.
Svoju prvu kolekciju napravio je 2007. godine i to mušku, nakon čega je krenula ozbiljna recesija u Hrvatskoj. Usledilo je povlačenje iz konfekcijske proizvodnje i šivenje odela po meri, gde je oblačio ljude iz visokog društva i elitu poput političara i advokata. Takav način bavljenja modom trajao je sve do prošle godine kada je shvatio da kriza u zemlji polako prolazi i da je vreme za velike promene.
- U krizi uvek morate da pokušate nešto da napravite, to vam dođe kao neko izvesno čišćenje. Upravo to sam i uradio i mislim da sam napravio dobar potez - priznaje Banović čije su poslednje dve kolekcije izazvale izuzetno pozitivne komentare modnih poštovaoca.
Nakon mnogo godine koje je proveo studirajući dizajn, bogatog iskustva rada kao stiliste sa Tonijem Cetinskim, članovima grupe Parni Valjak, Nikolinom Pišek i drugima, ali i poznavanja kako svetske tako i hrvatske modne scene čiji je član, Boris iz punih usta može da kaže da dizajneri u Hrvatskoj imaju potpuno pogrešan pristup modi.
- Moja neka filozofija je ta da zapravo u komercijalizaciji odeće postoji novac. Prosto morate da se prilagodite tržištu i snizite cene kako biste na kraju profitirali tako što ćete prodati više komada. Međutim, dizajneri, kako u Hrvatskoj, a pretpostavljam tako i u Srbiji, se dosta vežu za odeću. Rade unikatne stvari, a ne shvataju da unikat u modi znači deset komada. Ipak, oni naprave jedan i em se vežu za njega, em pokušavaju skupo da ga naplate, što baš i ne funkcioniše.
Iako mnogi ljudi zapravo misle da kreatori dobro zarađuju jer ih prvenstveno nose mnoge poznate ličnosti sa javne scene, Boris razotkriva da dizajneri zapravo od toga nemaju apsolutno ništa, do malo popularnosti i brdo neplaćenih računa.
- Svi bi oni hteli da rade za Severinu ili Cecu, ali od toga zapravo nema para. Teže ka tome ne bi li popularizovali svoj brend, a zapravo se uvlače u probleme jer ne uspevaju da zarade novac pa dolaze u situaciju da nemaju od čega da plate račune i nove materijale. I tako u nedogled, a Severina i Ceca ih zaborave - iskren je Boris.
Upravo zbog toga, brend "2B by Boris Banović" se fokusirao na modu koja nije izvitoperena, već vrlo nosiva i u kojoj se svako može pronaći. U njegovim modelima žene se osećaju ženstveno, a muškarci moderno i vrlo mačoidno. Upravo to je publika i prepoznala na ovogodišnjim Nedeljama mode u Zagrebu i Beogradu, nakon čega su usledile izuzetno pozitivne reakcije i veliko interesovanje modne publike.
Ljudi u Srbiji uskoro će imati priliku da se blisko susretnu sa Borisovom modom, s obzirom da poznati hrvatski kreator planira da otvori prvu radnju u Beogradu.
- Nova kolekcija prodavaće se najpre onlajn na mom sajtu www.borisbanovic.com, a od jeseni planiramo da otvorimo i prodavnicu u Beogradu. Na svaka dva meseca radiće se mini prezentacije gde će klijenti iz Srbije moći da traže sve što žele, od unikatnih stvari, preko šivenja po meri pa do konfekcijske izrade. Verujem da će me Beograd zavoleti - priznaje Banović.
I pored svih modnih saveta koji postoje, za proleće/leto 2014. godine Boris Banović za čitaoce Telegrafa izdvaja jedan i to najvažniji.
- Pa, leti obično, naročito ako se vozite gradskim prevozom, morate da koristite dezodorans (smeh). Bilo gde da idete koristite stik i neka vam kosa uvek bude mirisna i čista. Na kraju krajeva odeća je tu da vašu ličnost još jače izrazi, ali čistoća je ipak važnija od svega. Već deset godina se mučim i pokušavam Hrvatice da naučim tome i mislim da sam na dobrom putu - rekao je on.
(Tamara Milić)