Na današnji dan pre 32 godine prestao je da se proizvodi legendarni "fića": Obeležio je čitave generacije Jugoslovena (FOTO)

Tokom nešto manje od tri decenije u Kragujevcu je napravljeno 923.487 primeraka

Pre tačno 32 godine – 18. novembra 1985. – prestala je proizvodnja "fiće", automobila koji je motorizovao bivšu Jugoslaviju.

Nišlijka od fiće napravila šmizlu: Sređivala sam je po svom liku, želela sam da ima duge trepavice kao moje i pune usne!

Tokom nešto manje od tri decenije u Kragujevcu je napravljeno 923.487 primeraka legendarnog modela koji je originalno – kao "fiat 600" – predstavljen u martu 1955.

Automobil s dvoje vrata, prtljažnikom napred te motorom i menjačem pozadi pokretao je tečno hlađeni 4-cilindrični motor zapremine 633 kubika, snage 21,5 KS.

Iste godine potpisan je licencni ugovor o proizvodnji fiata 600 u Jugoslaviji. U vreme kada se pojavio novi automobil, u listu Borba, glasilu Socijalističkog saveza radnog naroda Jugoslavije, izlazio je kratki strip Kurir Fića (autor Milorad Dobrić) u kojem je glavni junak blago i duhovito kritikovao devijacije u društvu.

Sve se poklopilo s nekom vrstom deminutiva od FIAT i nastao je nadimak "fića" koji je potpuno istisnuo zvaničnu oznaku automobila, slično Volkswagenovoj "bubi" i Citroenovoj "žabi" ili "spačeku".

Probna serija od 25 vozila napravljena je 1956. godine, nakon čega je fića stalno unapređivan i poboljšavan. Poslednja evolucija bila je "zastava 850", predstavljena na beogradskom auto-salonu 1980. godine, najjači serijski fića (35 KS), s motorom iz kombija fiat 850T.

(Telegraf.rs)