Poznata drogerija u problemu: Ovo su predložili kao poklon za DAN MAJKI, pljušte kritike: "Zar živimo u 1953"

S. K.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: Shutterstock

Holandska drogerija "Kruidvat" našla se na meti kritika zbog brošure za poklone, povodom Dana majki, u kojoj je deterdžent za veš predložen kao jedan od darova.

Mnogi su ocenili reklamu kao "stereotipnu i seksističku", a reakcije su stigle sa društvenih mreža i od organizacija za prava žena, piše NL tajms.

"Potpuno promašili poentu"

"Zar živimo u 1953. godini", napisala je jedna žena na LinkedIn-u kao odgovor na brošuru.

Naime, brošura sadrži slogan: "Iznenadite mamu najlepšim poklonima", uz promotivne proizvode kao što su parfemi, gelovi za tuširanje, nakit i deterdžent za veš.

Direktorka Holandskog ženskog saveta, Artemis Vestenberg, organizacije koja okuplja grupacije posvećene jačanju položaja žena u Holandiji, za "RTL Nieuws" je rekla da je "Kruidvat" potpuno promašio poentu.

"Zapravo sam se nadala da je ovo parodija. Da su pomislili: 'Napravili smo reklamu kao pre 75 godina'. Ali, nažalost, nije. To je seksistički i potpuno promašeno", rekla je ona.

Foto: Shutterstock

"Nije bilo namerno"

Kritike dolaze i od organizacije "WOMEN Inc", koja je naglasila da njihova istraživanja pokazuju da su žene često prikazane na stereotipan način u holandskim reklamama, na primer, kao brižna žena ili kao žena koja je preokupirana izgledom.

"Ovo je očigledno prisutno i u brošuri 'Kruidvata', gde su kozmetički proizvodi i deterdžent povezani sa Danom majki", istakla je portparolka organizacije za RTL.

Predstavnik "Kruidvata" je rekao za RTL da drogerija nije namerno prikazala stereotipe.

"Jedini cilj je bio da pokažemo lepu ponudu za deterdžent, ali ova ponuda nije trebalo da bude na ovoj stranici, što je nažalost greška. Sada ćemo analizirati gde je došlo do greške u dizajnu i preduzećemo mere kako bismo sprečili slične situacije u budućnosti", rekao je on.

(Telegraf.rs/Tanjug)