Trgovac otpadom decenijama u dnevnoj sobi držao stari portret: Ispostavilo se da vredi više od 6 miliona evra
Portret otkriven u podrumu kuće u Kapriju, decenijama je u jeftinom ramu visio na zidu trgovca otpadom i korišćenih stvari dok ga je njegova supruga opisivala kao "odvratan", a čitava porodica navijala da ga se reši.
Nakon što je na njega naišao 1962. godine Luiđi Lo Roso je uzeo platno i odneo ga kući u Pompeju, gde ga je stavio u jeftini ram i okačio u dnevnu sobu gde je slika visila narednih nekoliko decenija. Portret, za koji se sad veruje da je iskrivljen prikaz Dore Mar, francuske fotografkinje i slikarke koja je bila Pikasova ljubavnica i muza, imao je umetnikov prepoznatljivi potpis u gornjem levom uglu.
Lo Roso, međutim, nije znao ko je on. Tek je mnogo kasnije njegov sin Andrea počeo da se raspituje nakon što je proučavao enciklopediju umetnost koju mu je poklonila njegova ujna.
Porodica je na kraju potražila pomoć stručnjaka, uključujući i dobro poznatog detektiva za umetnost Mauricija Seraćinija. Nakon složene dugogodišnje istrage, grafolog Šincija Altieri potvrdilla je da je potpis na slici zaista Pikasov.
Slika danas vredi oko šest miliona evra.
"Nakon što su sva ostala ispitivanja obavljena dato mi je da proučim potpis. Radila sam na njemu mesecima, upoređujući ga sa onima na drugim originalima. Nema nikakve sumnje da je potpis njegov. Ne postoje dokazi da je lažiran", rekla je Altieri za Gardijan.
Pikaso je često posećivao ostrvo Kapri, a veruje se da je slika nastala između 1930. i 1936. godine. Lo Roso je preminuo, ali njegov sin Andrea, koji sad ima 60 godina, zacrtao je cilj da otkrije umetnika koji stoji iza slike.
"Moj otac je sa Kaprija i sakupljao bi otpad i trgovao korišćenim stvarima. Sliku je pronašao pre nego što sam se rodio i nije imao pojma ko je bio Pikaso. Nije bio preterano obrazovan čovek. Dok sam čitao o Pikasovim radovima gledao sam u sliku i upoređivao potpis. Uporno sam govorio ocu da su slični, ali on nije razumeo", istakao je Andrea Lo Roso.
Dodao je i da je bilo trenutaka kada je slika umalo završila u đubretu: "Moja majka nije želela da je zadržimo, stalno je govorila da je odvratna."
(Telegraf.rs)