Profesor sa Berklija rešio zadatak iz matematike koji je posvađao Srbe: Evo šta je tačno 1 ili 4
Zadatak je nejasan i može dvosmisleno da se protumači
Jedan matematički zadatak danima zaokuplja pažnju na društvenoj mreži X. Rasprava je i oko redosleda matematičkih operacija, pa ono što na prvi pogled deluje jednostavno, postaje nešto što izaziva glavobolju.
Tako se jedna Ivana na društvenoj mreži X obratila rusko-američkom matematičaru Edvardu Frenkelu sa Berklija, da ne bi došlo do rata, kako je napisala. Frenkel je odgovorio.
Prvo što je profesor rekao je da je zadatak nejasan i da može dvosmisleno da se protumači.
"Bez zagrada nije jasno kojim redosledom da se radi deljenje i množenje u brojiocu. Ako prvo delimo (36 sa 3), pa množimo (8 puta 6), brojilac je 24, a rezultat 4. Ako prvo množimo (3 puta (8-6)), onda je odgovor 1.
Bez zagrada, postavlja se pitanje šta je procedura. Nejasno je, uobičajeno se smatra da su deljenje i množenje jednake operacije i zato ih u nedostatku zagrada treba izvoditi s leva na desno, tako da je odgovor 4. ALI, to je samo jedna mogućnost. Pošto nema tačke između 3 i (8-6), možemo da kažemo da ovo množenju daje prioritet, odgovor je tada 1", napisao je profesor.
"Nadam se da je iz navedenog jasno da se ovo pitanje ne odnosi na suštinu, već na pravila notacije. U matematici koristimo notaciju najjasnije moguće, da izbegnemo dvosmislenost. Ova formula nije napisana na dobar način jer morate da se vratite na neka podrazumevana pravila. Ali čija su ta pravila? Zamišljam školskog učitelja koji govori učenicima koja su to pravila, a zatim testira da li su učenici zapamtili ta pravila. Ovo NIJE pravi način podučavanja matematike, po mom mišljenju. Jednostavnim stavljanjem zagrada na prava mesta izbegava se dvosmislenost i onda problem može lako da se reši", navodi matematičar na kraju.
(Telegraf.rs)