Putniku naplatili kartu 25 centi više, on se zainatio i dobio na sudu posle 22 godine
Posle 100 saslušanja, sud u Indiji je doneo odluku u njegovu korist, naloživši "Železnici" da plate kaznu od 15.000 rupija (188 dolara) uz 12 odsto kamate
Kada je Tungnat Čaturvedi (66) kupio kartu na stanici Mathura u Utar Pradešu u Indiji 1999. godine, da bi otišao u Moradabad, naplaćeno mu je 90 rupija umesto 70. Tada se požalio, ali nije dobio povraćaj novca.
Čaturvedi je uložio žalbu lokalnom sudu za potrošače u Mathuri protiv Odeljenja severoistočne železnice Indijskih železnica i, posle 100 saslušanja, sud je doneo odluku u njegovu korist, naloživši Železnici da plate kaznu od 15.000 rupija (188 dolara) uz 12 odsto kamate, prenosi RTS.
Prema presudi, ukoliko mu se iznos ne uplati u roku od 30 dana, kamata će porasti na 15 odsto.
Presuda je slatka osveta za Čaturvedija, ali, kako je rekao za Bi-Bi-Si: „Energija i vreme koje sam izgubio boreći se sa ovim slučajem jednostavno nemaju cenu".
Slučaj naglašava preopterećeni sudski sistem Indije, gde oko 40 miliona slučajeva „guši" sistem. Poznato je da je sudovima potrebno i od 10 do 15 godina da se donesu presude.
Ono što je iznenađujuće je Čaturvedijeva upornost, uprkos relativno malom novčanom iznosu oko kojeg se sporio, što ga je dovelo i do vrhovnog suda - kada je slučaj prvobitno bio odbačen.
Njegova porodica je pokušala da ga ubedi da je to besmisleno i gubljenje vremena i novca, iako se sam zastupao i tako nije imao troškove pravnog postupka, ali on je bio uporan.
- Nije bitan novac. Ovde je isključivo reč o borbi za pravdu i borbi protiv korupcije, tako da je vredelo - izjavio je indijski advokat.
Jednako iznenađujuće je i to što je "Indijska železnica", najveći poslodavac u zemlji, odlučila da nastavi da se bori protiv ovog slučaja.
(Telegraf.rs)