Mašinovođa iz Japana kažnjen sa 0,43 evra zbog minuta kašnjenja: Traži odštetu od 17.000 evra
Svetski mediji preneli su 2017. godine na naslovnicama vest da se železnički operator iskreno izvinio javnosti zbog "ogromnih problema" koje je uzrokovao jer je voz krenuo 20 sekundi pre vremena
Mašinovođa iz Japana tužio je svog poslodavca jer mi je sa plate skinuo 56 jena, odnosno 0,43 evra, kao kaznu jer je voz stigao sa minut zakašnjenja. U obrazloženju kompanije navodi se da mašinovođi oduzeta plata jer tokom tog minuta nije radio.
On je početkom godine podneo tužbu prootiv jedne od vodećih japanskih kompanija železničkog saobraćaja, koja ga je novčano kaznila zbog profesionalne greške koju je počinio u junu 2020. godine, piše dnevni list "Yomiuri Shimbun".
Mašinovođa traži da mu kompanija isplati 2,2 miliona jena, što je oko 16.800 evra, obeštećenja s kamatama zbog psihičkih problema koje mu je taj slučaj navodno izazvao.
Japanski sajt Soranjuz24 objavio je da je mašinovođa trebalo da upravlja praznim vozom do stanice Okajama na jugu zemlje, ali je stigao na pogrešan peron čekajući da preuzme smenu od kolege. Kada je shvatio da je pogrešio, požurio je na pravi peron, primopredaja smene je kasnila dva minuta, a to je zatim dovelo do jednominutnog kašnjenja u polasku voza sa perona. Zbog svega je za jedan minut kasnilo skladištenje voza u depo.
Kompanija smatra opravdanim da kazni radnika zbog propusta, ali on misli drugačije i objašnjava da je kašnjenje izazvano minornom ljudskom greškom.
Džej Ar Vest je prvobitno umanjio zaposlenom planu za 85 jena (0,64 evra), ali je kasnije smanjio kaznu na 56 jena jer je mašinovođa prijavio slučaj slučaj Inspekciji rada u Okajami. Zaposleni je odbio da prihvati kaznu i tvrdi da kašnjenje nije izazvalo stvarne poremećaje u redu vožnje, niti je doneo probleme putnicima jer je voz tokom incidenta bio prazan.
Kompanija ipak tvrdi da je primenila princip "bez posla, bez plate", kao što bi to bilo u slučaju kašnjenja zaposlenog na radno mesto ili nepravdanog odsustva.
Vozač je u martu slučaj izneo pred Okružnim sudom u Okajami, gde sada traži odštetu.
Sistem japanskih železnica u svetu se redovno ističe kao primer besprekorne efikasnosti i tačnosti. Svetski mediji preneli su 2017. godine na naslovnicama vest da se železnički operator iskreno izvinio javnosti zbog "ogromnih problema" koje je uzrokovao jer je voz krenuo 20 sekundi pre vremena. A ako voz kasni više od pet minuta, putnicima se izdaje potvrda koju mogu koristiti kao opravdanje za kašnjenje.
(Telegraf.rs)